Mihin uskontoon kuulut tai uskot ja miksi?
Mielenkiinnosta kyselen, mihin uskot tai mihin uskontoon kuulut ja mitkä tekijät ovat saaneet vakuuttuneeksi, että juuri sinun uskontosi tms. on se oikea muiden joukossa? Olisi mielenkiintoista kuulla muiden ajatuksia.
Ap
Kommentit (12)
Kuulun kristinuskoon. En ole koskaan ollut erityisen uskovainen ; en rukoile, käy kirkossa tai usko Jumalaan. Mielestäni jokaisella on oikeus ja (pitäisi olla) vapaus uskoa mihin tai keneen tahaansa haluaa, eikä kenelläkään pitäisi olla siihen mitään sanavaltaa.
Mitkä asiat ovat vaikuttaneet siihen, että koet juuri kristinuskon olevan oikea?:)
Ap
Sori, luin kommenttisi vähän huonosti, eli et usko Jumalaan vaikka kuulut kirkkoon.
Ap
Olen Wicca. Lähimpänä arvomaailmaani.
Olen kaappisatanisti. Kyse ei sinänsä ole uskonnosta vaan etiikasta
En "kuulu uskontoon", vaan kuulun Jeesukselle :) Koska Hän on ainoa tie, totuus ja elämä ja olen saanut sekä tuntea että ymmärtää ja kokea tämän asian elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun kristinuskoon. En ole koskaan ollut erityisen uskovainen ; en rukoile, käy kirkossa tai usko Jumalaan. Mielestäni jokaisella on oikeus ja (pitäisi olla) vapaus uskoa mihin tai keneen tahaansa haluaa, eikä kenelläkään pitäisi olla siihen mitään sanavaltaa.
Nyt tällaista uskovaista kiinnostaa, et eikö sinusta tunnu kummalliselta "kuulua kristinuskoon", jos et edes usko Jumalaan? Etkö koe asiassa isoa ristiriitaa?
Millä tavalla olet kokenut tämän elämässäsi?
Ap
En mihinkään, koska uskonnot ovat pelkkää paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tällaista uskovaista kiinnostaa, et eikö sinusta tunnu kummalliselta "kuulua kristinuskoon", jos et edes usko Jumalaan? Etkö koe asiassa isoa ristiriitaa?
Sivusta huutelen.
Voihan uskonnolliseen yhteisöön kuulua tapakulttuurin ja tradition vuoksi.
Ei mikään vähäinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään, koska uskonnot ovat pelkkää paskaa.
Sä voisit uskoa vaikka siihen että sinulla on luetun ymmärtämisessä vaikeuksia. Ei kysytty ateisteilta nyt yhtään mitään.
Minusta on jotenkin erikoista sanoa että kuuluu johonkin uskontoon vaikka ei usko 🧐 lähinnä että miten tämä käytännössä näkyy tämä kuuluminen ja minä pointti sillä on?
Up