Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka alleviivaatte kirjaton kirjoja

Vierailija
30.09.2018 |

Lopettakaa heti. Ei ole teidän omaisuuttanne. Jos haluatte alleviivata niin ostakaa kirja omaksi. Raivostuttaa ihmisten välinpitämättömyys.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös on viheliäistä. Pahinta on, että väärät kohdat on aina alleviivattu tietokirjoista eli alleviivaaja ei käsittänyt yhtään, mitä hän alleviivasi. :D

Omia kirjoja voi vapaasti sotata, jos haluaa. Yhteisiä kirjoja ei todellakaan.

PS Peskää kätenne ja käyttäkää lukiessanne nenäliinoja. Aina. 

Vierailija
2/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parhaita ovat nämä kirjat, joissa jokainen lause on alleviivattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ärsyttäviä hyypi

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa heti. Ei ole teidän omaisuuttanne. Jos haluatte alleviivata niin ostakaa kirja omaksi. Raivostuttaa ihmisten välinpitämättömyys.

Niin ärsyttäviä hypiöitä. Sikoja tälläaset on.

Vierailija
4/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korjannut joitain asiavirheitä kuten vuosilukuja, mutta en ikinä alleviivasi tekstiä.

Vierailija
5/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entäs ne jotka hiirenkorvaa sivut?

Vierailija
6/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja entäs ne jotka hiirenkorvaa sivut?

Ikävää sekin, mutta ei häiritse lukemista samalla tavalla kuin muiden alleviivaukset.

Vierailija
7/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kirjatonta kirjaa alleviivataan...?

Vierailija
8/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kirjatonta kirjaa alleviivataan...?

Onpa hauskaa saivartelua. Huomasin kyllä itsekin perästäpäin, että s-kirjain jäi välistä. 

-Ap

Vierailija
9/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa saattaa selittyä sillä, että kirjasto on saanut käytettyjä kirjoja lahjoituksena.

Vierailija
10/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalialan opiskelijat pahimpia kirjojen alleviivaajia ja sotkijoita. Ei uskoisi, mutta totta on. Tietysti tupakoijatkin, mutta heillä ei taida kirjallisuus olla useinkaan harrastuksena.

Vierailija
11/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalialan opiskelijat pahimpia kirjojen alleviivaajia ja sotkijoita. Ei uskoisi, mutta totta on. Tietysti tupakoijatkin, mutta heillä ei taida kirjallisuus olla useinkaan harrastuksena.

Näin esimerkkinä Albert Einstein oli tunnettu tupakoinnistaan ja siitä, että jätti aina savupilven peräänsä. Toki ennen ei tupakoinnin haitat olleet ihan samalla tavalla tiedossa. En itse siis polta, mutta vältän moisia yleistyksiä.

Vierailija
12/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttaa nämä vandaalit, jotka alleviivaavat ja taittavat kulmia. Miten vaikeaa oikeasti voi olla laittaa väliin ihan mikä tahansa lippulappu, joka on käden ulottuvilla?? Olen jopa todistanut oman läheiseni tekevän näin kirjaston kirjalle (taittoi kulman merkiksi) ja kuseessä on oikein fiksu ihminen. Olin tyrmistynyt.

Itse pyyhin aina kirjaston kirjat puhdistusaineella tai -pyyhkeellä ennen lukemista, sillä ällöttää ajatus siitä, miten paljon räkää, kämmenhikeä ja ties mitä edelliset lukijat ovat niihin lähmineet...hrrrr. Tätähän on tutkittukin, että niissä on aivan uskomaton määrä saastaa ja patogeenejä (varsinainen tartunta niistä on toki epätodennäköinen). Ei paljon huvita uppoutua puhtaisiin lakanoihin sellaisen pöpöpesäkkeen kanssa. On myös mukava ajatus, että ainakin minun jälkeeni kirjan lainaava saa käsiinsä putsatun kirjan.