Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vastustaa imetystä

Vierailija
30.09.2018 |

Meillä on siis 3,5 kk ikäinen vauva, jota imetän pääsääntöisesti. Silloin tällöin saa pullosta jos mies hoitaa tms. Alusta asti mies on ollut tosi paljon vastaan imetystä, sanoo että ei saa luotua kunnon suhdetta vauvaan kun ei voi syöttää sitä.Miehelle ensimmäinen lapsi, mulla on ennestään yksi lapsi.Osasyynä tuohon vastustamiseen voi olla se, että lähipiirissämme on paljon vauvaperheitä mutta KETÄÄN niistä vauvoista ei imetetä. Näiden perheiden isät on sitten hehkuttanut miehelleni, kuinka läheisen suhteen ovat vauvaan saaneet kun ovat yölläkin heränneet syöttämään jne. Tästäkös vaan mieheni on entistä enemmän vaan kateellinen ja on sanonut suoraan että voi kun ei mun imetys olisi onnistunut. Itse nautin imettämisestä todella paljon ja pidän sitä tärkeänä vauvalle ja alusta asti maitoa on tullut tosi hyvin. Olen tullut vastaan miestä siinä, että silloin tällöin voi pullosta antaa. Mies kuitenkin kinuaa koko ajan, että pumppaisin maitoa ja voisi antaa pulloa. Nyt mies puhuu, että kai mä alan pikku hiljaa lopettamaan imetystä sitten kun vauva on puolivuotias ja alkaa kiinteitä syömään viimeistään, voidaanko vihdoin alkaa antamaan pullosta ja minä pumppaisin maitoa.. En todellakaan halua sitä vielä silloin lopettaa. Musta imetys on maailman luonnollisin asia. Olen miettinyt, että tähänkö ollaan menty kun miehet on alkanut enemmän osallistuun lastenhoitoon, että niiden pitäisi pystyä imettäänkin? Tiedän, että mun mies on vähän erikoinen asiassa kuin asiassa, mutta tää menee kyllä yli hilseen.hyvä isä kyllä on, vaikkakin vähän vielä isänrooli on hakusessa. Ei tunnu tajuavan "normaalia" isän roolia. Onko kenenkään muun mies vastustanut tai ollut mustasukkainen/ kateellinen imetyksestä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nainen imeä maitoa omasta rinnastaan?

Porvoossa ainakin voi.

Vierailija
22/28 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sille tämä linkki:

https://i.pinimg.com/originals/e3/7f/9d/e37f9d192c5f9fa8d449760d4856205e.jpg

Äidinmaito on maailman parasta superfoodia. Sen parempaa superfoodia maailmasta ei löydy. Vauva kasvaa noin sentin viikossa ja jopa puoli kiloa kuukaudessa. Aivojen, keskushermoston, luuston, suoliston, kaiken kehitykselle äidinmaito on ylivoimaista rakennusainetta - näin ovat tuhannet tutkimukset todistaneet. Äidinmaito sisältää satoja bakteereja, jotka jäävät vauvan suolistoon suojaamaan loppuelämäksi jopa pitkäaikaisilta sairauksilta. Suolistobakteerien on todettu olevan yhteydessä lukemattomiin sairauksiin. Niitä ei ole ollenkaan korvikkeessa, joka on lehmänmaidon ja kasviöljyjen sekoitusta. Korvikkeessa myöskin on kymmeniä kertoja vähemmän ravintoaineita, ja sen koostumus ei ole ihanteellinen vauvan keholle; sen proteiinit, hiilarit ja rasvahapot ovat erilaiset ja niitä on eri määrä kuin äidinmaidossa, ja ne voivat aiheuttaa vauvalle pahojakin vatsanväänteitä. 

Kerro miehellesi, että hän voi saada vauvaan hyvinkin läheisen kontaktin, kun hän keskittyy hoitamaan vauvan puhdistuksen, vaipanvaihdon, pukemisen, nukuttamisia, vaunutteluja ja sylittelyjä. Ei ole vauvan edun mukaista vaihtaa ravintorikas, ihmiselle kehitykselle paras mahdollinen ravinto vasikan kasvuravinnoksi tarkoitettuun lehmänmaitoon. Se, että Suomessa suositellaan vuoden imetystä, ei todellakaan ole tuulesta temmattua. Kuten mainitsin, hyödyn todistavat tuhannet tutkimukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap normaali isänrooli? Tulla mukaan kun lapsi on isompi? Ei, vaan juuri tuo on se paras rooli, mikä miehellä on. Toki voit imettää, mutta on tosi tärkeää, että isäkin ruokkii lasta. Juuri sen suhteen syntymisen takia. Äidinmaidosta saa vastustuskykyä, mutta se ei ole ongelma kun kerran saa pullosta sitä eikä korviketta.

Älä omi lasta. Isä on täysivaltainen vanhempi.

Vierailija
24/28 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isä voi olla isä ilman että syöttää imeväisikäistä. Isä on itsekäs jos ei ymmärrä lapsen parasta. Isä voi tehdä vauvan kanssa mitä tahansa paitsi imettää. Miksi juuri imetys on niin iso ongelma?

Vierailija
25/28 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on tarkoitettu imettämään lastaan. Jos hän ei sitä halua, se on ihan okei, koska on hänen oma kehonsa kyseessä. Jos haluaa, se on hänen perusoikeutensa eikä isä voi viedä sitä lapselta pois.

Vierailija
26/28 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan edes herunut pumpulle, siinäpä sit ois pumpannut kun milli kerrallaan tuli.

Imetys on se ensisijainen vauvan ruokintatapa, sitä ei tulisi lopettaa jos joku muu näin haluaa. Neuvolassa hoitaja sanoi että imetys/pulloruokinta on 50% vauvan asia ja 50% äidin asia. Muilla siihen ei ole sanomista. Ei edes isällä.

Muutenkin voi läheisyyttä vauvan kanssa harjoittaa.

Vierailija
27/28 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se isä ehtii luoda sen suhteen lapseen myöhemminkin. Ei mene kauaa kun vauva jo liikkuu ja syö kiinteitä. Ja sitten se kohta menee jo kouluun. lapset on niin pienen hetken niin pieniä. Imetä lastasi, lopeta sitten kun itse haluat.

Vierailija
28/28 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on selvä neuvo, jätä se sika. Miehen ei kuulu omia sinun lastasi.

Ei se pelkästään äidin lapsi ole.

Onpas. Varsinkin jos mies on noin epäsopiva isäksi eikä kunnioita lapsen ja äidin suhdetta. Lapsi ei ole mikään lelu, jolla miehenkin pitäisi saada leikkiä.

Voidaanko äidinkin vanhemmuus mitätöidä sillä perusteella, että hän on epätäydellinen ihminen ja av-raadin mielestä väärää mieltä? Jos äiti ei halua imettää, niin lapsi on sitten pelkästään isän lapsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä