Mies vastustaa imetystä
Meillä on siis 3,5 kk ikäinen vauva, jota imetän pääsääntöisesti. Silloin tällöin saa pullosta jos mies hoitaa tms. Alusta asti mies on ollut tosi paljon vastaan imetystä, sanoo että ei saa luotua kunnon suhdetta vauvaan kun ei voi syöttää sitä.Miehelle ensimmäinen lapsi, mulla on ennestään yksi lapsi.Osasyynä tuohon vastustamiseen voi olla se, että lähipiirissämme on paljon vauvaperheitä mutta KETÄÄN niistä vauvoista ei imetetä. Näiden perheiden isät on sitten hehkuttanut miehelleni, kuinka läheisen suhteen ovat vauvaan saaneet kun ovat yölläkin heränneet syöttämään jne. Tästäkös vaan mieheni on entistä enemmän vaan kateellinen ja on sanonut suoraan että voi kun ei mun imetys olisi onnistunut. Itse nautin imettämisestä todella paljon ja pidän sitä tärkeänä vauvalle ja alusta asti maitoa on tullut tosi hyvin. Olen tullut vastaan miestä siinä, että silloin tällöin voi pullosta antaa. Mies kuitenkin kinuaa koko ajan, että pumppaisin maitoa ja voisi antaa pulloa. Nyt mies puhuu, että kai mä alan pikku hiljaa lopettamaan imetystä sitten kun vauva on puolivuotias ja alkaa kiinteitä syömään viimeistään, voidaanko vihdoin alkaa antamaan pullosta ja minä pumppaisin maitoa.. En todellakaan halua sitä vielä silloin lopettaa. Musta imetys on maailman luonnollisin asia. Olen miettinyt, että tähänkö ollaan menty kun miehet on alkanut enemmän osallistuun lastenhoitoon, että niiden pitäisi pystyä imettäänkin? Tiedän, että mun mies on vähän erikoinen asiassa kuin asiassa, mutta tää menee kyllä yli hilseen.hyvä isä kyllä on, vaikkakin vähän vielä isänrooli on hakusessa. Ei tunnu tajuavan "normaalia" isän roolia. Onko kenenkään muun mies vastustanut tai ollut mustasukkainen/ kateellinen imetyksestä?
Kommentit (28)
Mitä tahansa he tekevät on väärin.
Tosiaan, ajattelet vain että mies on väärässä ja teet miten sinusta tuntuu.
Eikös monet sekä imetä että pumppaa. Eikö miehesi voi antaa pumpatun maidon( ja herätä tekemään sitä vaikka lidin jos se tekee hänet onnelliseksi) ja sinä imettää. Kaikki olisivat tyytyväisiä?
Netistä löytyy valtavasti tietoa imetyksen eduista. Näytä miehelle ja sanot suoraan, että imetys on lapsen parhaaksi.
Pulloruokinta myös voi lopettaa imetyksen kokonaan liian aikaisin, koska oma maidontuotanto kärsii jos vauva alkaa saada korviketta.
Kohtahan lapsi aloittaa kiinteät ruuat ja mies voi tarjota sitten niitä.
Vierailija kirjoitti:
Netistä löytyy valtavasti tietoa imetyksen eduista. Näytä miehelle ja sanot suoraan, että imetys on lapsen parhaaksi.
Pulloruokinta myös voi lopettaa imetyksen kokonaan liian aikaisin, koska oma maidontuotanto kärsii jos vauva alkaa saada korviketta.
Kohtahan lapsi aloittaa kiinteät ruuat ja mies voi tarjota sitten niitä.
Pelkään että imetys loppuu ja vauva sitten haluaa vaan pulloa. Ja tämä imetyshän on sitä äiti vauva aikaa nimenomaan. Isä ehtii sitten myöhemminkin. Mies ei kuitenkaan anna periksi.
Ap
Miehen pitää ajatella vauvan parasta eikä itseään.
Tähän on selvä neuvo, jätä se sika. Miehen ei kuulu omia sinun lastasi.
On niin monia muitakin asioita, joissa mies voi luoda läheistä suhdetta vauvaan. Näitä ovat esim kylvetys, vaipanvaihto lepertelyineen, sylittely, silittely...
Imetä myös miestä. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pelkästään äidin lapsi ole.
Onpa urpo mies sulla.
tv. mies jolla kaksi lasta, molempiin läheinen suhde.
Minä en kyllä ymmärrä tuota, miksi et voisi pumpata maitoa pulloon, jotta isäkin voi syöttää lasta päivittäin. Se on kuule iso etu, jos vauva pullon edes huolii! Jos sinulle tulee jokin tärkeä meno, voit hyvillä mielin mennä ilman vauvaa, kun tämä syö myös pullosta. Samaa maitoa se on joipa lapsi sen pullosta tai rinnasta.
Itse olin niin pettynyt, kun kumpikaan lapsistani ei aikoinaan huolinut pulloa. Olisin niin paljon mieluummin jakanut syöttämisvuorot miehen kanssa vaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä ymmärrä tuota, miksi et voisi pumpata maitoa pulloon, jotta isäkin voi syöttää lasta päivittäin. Se on kuule iso etu, jos vauva pullon edes huolii! Jos sinulle tulee jokin tärkeä meno, voit hyvillä mielin mennä ilman vauvaa, kun tämä syö myös pullosta. Samaa maitoa se on joipa lapsi sen pullosta tai rinnasta.
Itse olin niin pettynyt, kun kumpikaan lapsistani ei aikoinaan huolinut pulloa. Olisin niin paljon mieluummin jakanut syöttämisvuorot miehen kanssa vaan ei.
Koska on helpompi imettää se lapsi suoraan rinnasta kuin lypsää ja pelleillä pullojen kanssa. Liikaa lisävaivaa kaikkine pullojen pesuineen. Eikä se lypsäminen mitään hauskaa puuhaa ole. Jätä sika.
On sosiaalisesti hyväksyttävämpää sanoa, että ei saa lapseen kontaktia, kun äiti imettää. Todellinen syy on paljon proosallisempi: Pelkää että imettämisen jälkeen naisen rinnuksilla roikkuu ohuet ajokoirankorvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se pelkästään äidin lapsi ole.
Onpas. Varsinkin jos mies on noin epäsopiva isäksi eikä kunnioita lapsen ja äidin suhdetta. Lapsi ei ole mikään lelu, jolla miehenkin pitäisi saada leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Tossa on kyllä jo aiemmin sanottu, että vaarana on se ettei vauva enää huoli rintaa ollenkaan kun tottuu pullon helppouteen ja silloin äidin maidontuotanto voi loppua liian aikaisin kun pelkkä pumppaus ei välttämättä pidä maidontuolantoa yllä.
Voisiko mies imeä rinnat tyhjiksi niillä kerroilla, kun syötetään pullosta?
Huono 0/5