Kanssatyöntekijä ihastunut enkä ole kiinnostunut
Olen nainen, ja useita vuosia nuorempi miestyöntekijä on ihastunut minuun. Minulle ei ole koskaan käynyt näin työpaikalla vaan aina jossain muualla. Tyyppi on huippukiva ja kunnioitan häntä ihmisenä, mutta nyt en tiedä yhtään, miten vastaantullessa pitää käyttäytyä. Mitä tekisin? Melkein päivittäin pitää törmätä. Välttelenkö?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Otsikon perusteella olin ehdottamassa, että vaihda kauppaa joksikin aikaa, sillä tämän olen itse joskus joutunut tekemään. Mutta olettekin samassa työpaikassa! Otan osaa täydestä sydämestäni. Ei kai auta kuin koettaa vältellä ja käyttäytyä totuttua virallisemmin hänen kanssaan.
Mikä on tosi ikävää. :( Hän on yksi kivoimmista työkavereista meillä. Mutta tuntuis vastuuttomalta heilutella jotain turhaa toivoa olemalla ystävällinen.
Hänen seurassaan käyttäydyt asiallisesti, muuten välttelet häntä. Suora torjutuksi tuleminen tuntuu kaikista ikävältä ja sillä voi olla jatkossa myös ikäviä seurauksia sinun kannalta.
No siis juuri tätä olen yrittänyt jotenkin mielessäni muotoilla. Ehkä kaikki eivät näe ihmisestä, missä mennään näissä tilanteissa, mutta minä näen. Olen hyvä lukemaan ihmisiä. Minulle on ihan sama, miten monta 'en usko' -kommenttia tänne tulee. En voi siirtää kyseisiä tilanteita videolle katsottavaksi tänne. Ja siis ihmisille ihan vinkiksi, että siinä missä hymyily ja mukavien juttelu voi olla juurikin vain sitä, huolestuttavaksi tilanne menee vasta siinä vaiheessa kun tulee muutakin käytöstä, esim. kyseinen ihminen ei enää tiedä, miten päin olisi, kun tulet vastaan, selvästi 'etsii' sinusta jotakin, kun juttelette, ja niin edelleen.