Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harva sammuttaa suihkun shampoon ja muiden pesuaineiden levityksen ajaksi?

Vierailija
29.09.2018 |

Mun mies kuuluu näihin ihmisiin. Avataan suihku, huuhdellaan koko vartalo vedellä, pöyhäytetään vähän hiuksia veden alla ja sitten levitetään shampoo siinä valuvan veden alla.

Sama juttu suihkugeelin kanssa. Laitetaan kämmenelle ja hierotaan kainaloihin ja intiimialueille siinä juoksevan veden alla. Ja sitten ihmetellään että miksi päänahka on täynnä hilsettä ja kainalot haisee hieltä. 🙄

No siksi, koska ei ne aineet kerkiä vaikuttamaan eikä puhdistamaan siinä mitään kun ne valuu veden mukana saman tien viemäriin.

Itse sammutan aina suihkun ja hieron kunnolla sormenpäillä shampoon päänahkaan ja käyn kaikki hiukset pari kertaa shampoolla kunnolla läpi. Sekä hoitoaineen vaikutusajan suihku pysyy kiinni.

Myös silloin kun pesen vartalon kunnolla läpikotaisin pesuaineella, suihku on kiinni. Sitten vasta avaan suihkun kun joka paikka on varmasti hinkattu puhtaaksi.

Eikä mulla oo koskaan ollut ongelmia kuivan tai likaisen päänahan eikä hienhajun kanssa.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska palelen helposti.

Jääkaapissako sinulla on suihku? Minulla on kylpyhuoneen lämpötila riittävän korkea, ei tarvitse palella. En ymmärrä puhtaan veden juoksuttamista viemäriin turhaan.

Vierailija
62/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hetkeen nähnyt yhtä absurdia keskustelua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska palelen helposti.

Jääkaapissako sinulla on suihku? Minulla on kylpyhuoneen lämpötila riittävän korkea, ei tarvitse palella. En ymmärrä puhtaan veden juoksuttamista viemäriin turhaan.

No sekö sitten on järkevää, että pidetään kylpyhuonetta jatkuvasti älyttömän kuumana, ettei vain tarvitse valuttaa suihkussa tippaakaan ylimääräistä vettä?

Vierailija
64/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä keskustelusta mieleen, kun talossa, jossa asun järjestettiin vedensäästökampanja, ja postiluukusta tipahti kannustukseksi sellainen imukupilla suihkun seinään kiinnitettävä pieni tiimalasi, jonka valuessa tyhjiin olisi siis kuulunut ehtiä suihkusta pois. Innostuin ajatuksesta ja päätin, että minähän ehdin... mutta tiimalasin hiekasta oli kaksi kolmasosaa valunut jo siinä vaiheessa, kun vesi alkoi vähitellen muuttua lämpimämmäksi, ja kaikki hiekka oli ehtinyt mennä siinä vaiheessa kun sain lämmön sopivaksi, enkä ollut siis ehtinyt vielä edes aloittaa peseytymistä. Joo... en sitten ottanut osaa vedensäästökampanjaan :D

Ja itsekin pidän siis veden koko ajan valumassa juuri siksi, kun sen sopivaksi säätäminen moneen kertaan kuluttaa sitä vettä paljon enemmän. Se, joka täällä inttää, että hanasta tulee kyllä hetkenkin kiinniolon jälkeen ihan samanlämpöistä vettä, voi tulla käymään tuossa minun suihkussani. Ei nimittäin todellakaan tule.

Vierailija
65/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vesilasku vuodelta 50€, että ihan huoletta annan veden valua. Ei tunnu kukkarossa.

Teillä täytyy olla oma kaivo. Pelkät perusmaksut on jo reilusti enemmän.

Vierailija
66/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suihkussani on jo vedentulon supistin eli se on hieman kuin sadevesisuihku. Lasken

että se riittää säästöksi minun osaltani. Täällä on sama systeemi myös wc-istuimessa ja

siitä seuraa se että huuhtominen täytyy tehdä kaksi kertaa kun edellisellä kerralla ei

mena kaikki viemäriin.....säästetään säästetään vai miten se meni?

Vierailija
67/72 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun suihkussani on jo vedentulon supistin eli se on hieman kuin sadevesisuihku. Lasken

että se riittää säästöksi minun osaltani. Täällä on sama systeemi myös wc-istuimessa ja

siitä seuraa se että huuhtominen täytyy tehdä kaksi kertaa kun edellisellä kerralla ei

mena kaikki viemäriin.....säästetään säästetään vai miten se meni?

Meilläkin asennettiin vessapöntön huuhteluun vedensäästösysteemi, jossa sitä nuppia pitäisi pitää ylhäällä joko yksi sekunti tai kolme sekuntia riippuen siitä kuinka paljon vedettävää on. Kummastakaan tavasta ei kuitenkaan ole mitään hyötyä, vaan sitä täytyy aina pitää ylhäällä niin kauan, että säiliö on ihan tyhjä, ja senkin jälkeen täytyy odottaa säiliön täyttymistä vielä 1-2 kertaa ja vetää se taas tyhjäksi. Hienoa säästöä.

Vierailija
68/72 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan siitä hygieniaketjusta mieleen, ettei ihme että jotkut ihmiset alkaa haista niin nopeaa kun eivät pese itseään kunnolla suihkussa. Itse en joskus masentuneena ole käynyt viikkoonkaan suihkussa (alapään pesin vähintään joka toinen päivä) ja en ole haissut, koska pesen itseni erittäin huolella aina kun suihkussa käyn. Ja sanokaa nyt toki, että haisin ihan varmasti, jos se helpottaa teidän oloanne.

Tämä on tyhmyyden huippu. Ei haise koska pesee kerran viikossa erittäin huolella

Vierailija
69/72 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska turha koko aika on ees taas vailla. suihkuni vie max 10min ja siinä ajassa onnistuu keskipitkien hiusten pesu ja jalkojen sheivaus jne. Ei shampoon ja muitten levitys vie kuin ehkä yhteensä puoli minuuttia. koko aikana ja sekin kolmeen osaan jaettuna, ei sellasella sekuntimäärällä ole väliä.

Jos kuuluu niihin jotka hinkuttaa aineita kroppaansa minuuttitolkulla ennen huuhtelua niin stten sietää tietty sammuttaa.

Vierailija
70/72 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin harva sammuttaa suihkun? Mihin väite perustuu? Taitaa olla omaa tutkimusta? Kyllä suomalaiset ainakin aiemmissa veden käyttöä selvittämistä kyselytutkimuksissa ovat melko tunnollisesti laittaneet suihkun kiinni shampoota levittäessään. Vai valehteleeko enemmistö suomalaisista ja ap tietää totuuden?

Vierailija
71/72 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suihku on tulessa, se kannattaa sammuttaa. Harvoin se kuitenkin palaa.

Vierailija
72/72 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa renkuttaa hanaa ja säätää lämpötilaa joka kerta uudelleen sopivaksi. Astun sivuun juoksevan veden alta saippuoinnin ajaksi.

No just se sopiva lämpötila, valuu siinäkin vettä hukkaan jos sammuttaa suihkun ja taas odottelee oikeaa lämpötilaa. Kierrätän ja ajattelen ympäristöä, mutta en suihkussa käynnistä aio tehdä armeijatyyppistä suorittamista.

Miten se vesi kerkiää siinä kylmetä jos se hana on siinä keskiasennossa (n.38˚C) tai siinä kohtaa mihin se on jäänyt sen suljettua. Et kai kuitenkaan räväytä suihkua ihan kylmälle aina kun avaat sen suihkun ja sitten taas odota sen lämpenemistä?

Ei meillä ainakaan siinä ajassa vesi hanassa mitenkään kylmene kun se on pesuaineiden levityksen ajan kiinni. Ap

Kaikissa taloissa ei tule lämmintä vettä heti kun hanan avaa. Ei vaikka juuri olisi valuttanut vettä. Kestää oikeasti tovi ennen kuin vesi lämpenee, kun hanan on sulkenut välissä. t.eri

Ihan oikeasti, miten tämä on mahdollista? Se lämmin vesihän pysähtyy siihen putkeen ja tulee sieltä heti ensimmäisenä kun avaat hanan. Ei kai se parissa sekunnissa siellä putkessa ehdi jäähtymään?

Ai nyt siinä meneekin vain pari sekuntia. Aiemminhan puhuttiin siitä että menee aikaa kun itsensä kuuraa saippualla...

Itse en parin sekunnin takia ala ränkkäämään vettä pois ja takaisin.

No okei, menee enemmän kuin pari sekuntia. En tiedä, missä igluissa asutte, mutta jos minä otan lämmintä vettä hanasta vaikka pöydälle kuppiin, ei se parin minuutinkaan jälkeen ole jääkylmää. 

Et nyt ehkä tajua pointtia. 

Toisilla ei ole tehokasta lattialämmitystä kylppäreissä, joten tuleehan siinä pestessä kylmä mikäli lämmin vesi/höyry ei lämmitä.

Minusta nyt ylipäätään tuollainen ränkkääminen rasittaa enemmän putkistoa ja lämminvesivaraajaa kuin se että sen pitäisi yhtäjatkoisesti päällä sen hetken. 

Sinä itse et tajunnut pointtia. Tuossa puhuttiin veden jäähtymisestä, ei kylppärin ja suihkussa olijan kylmyydestä. Tuossa siis sanottiin, että jos hanan sammuttaa välillä, pitää odottaaa tosi pitkään, että sieltä tulee uudestaan lämmintä vettä. Ei liity nyt mitenkään siihen, että suihkussa olijalle tulee kylmä ilman veden valuttamista. Sen ymmärrän kyllä. 

Ja miten paljon tuo nyt sitten rasittaa putkistoa? En ole tällaisesta kuullutkaan. En minä sitä hanaa mitenkään "ränkkää", vaan ihan nätisti laitan kiinni ja sitten avaan hetken päästä avaan. Omituinen selitys.