Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harva sammuttaa suihkun shampoon ja muiden pesuaineiden levityksen ajaksi?

Vierailija
29.09.2018 |

Mun mies kuuluu näihin ihmisiin. Avataan suihku, huuhdellaan koko vartalo vedellä, pöyhäytetään vähän hiuksia veden alla ja sitten levitetään shampoo siinä valuvan veden alla.

Sama juttu suihkugeelin kanssa. Laitetaan kämmenelle ja hierotaan kainaloihin ja intiimialueille siinä juoksevan veden alla. Ja sitten ihmetellään että miksi päänahka on täynnä hilsettä ja kainalot haisee hieltä. 🙄

No siksi, koska ei ne aineet kerkiä vaikuttamaan eikä puhdistamaan siinä mitään kun ne valuu veden mukana saman tien viemäriin.

Itse sammutan aina suihkun ja hieron kunnolla sormenpäillä shampoon päänahkaan ja käyn kaikki hiukset pari kertaa shampoolla kunnolla läpi. Sekä hoitoaineen vaikutusajan suihku pysyy kiinni.

Myös silloin kun pesen vartalon kunnolla läpikotaisin pesuaineella, suihku on kiinni. Sitten vasta avaan suihkun kun joka paikka on varmasti hinkattu puhtaaksi.

Eikä mulla oo koskaan ollut ongelmia kuivan tai likaisen päänahan eikä hienhajun kanssa.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa renkuttaa hanaa ja säätää lämpötilaa joka kerta uudelleen sopivaksi. Astun sivuun juoksevan veden alta saippuoinnin ajaksi.

No just se sopiva lämpötila, valuu siinäkin vettä hukkaan jos sammuttaa suihkun ja taas odottelee oikeaa lämpötilaa. Kierrätän ja ajattelen ympäristöä, mutta en suihkussa käynnistä aio tehdä armeijatyyppistä suorittamista.

Miten se vesi kerkiää siinä kylmetä jos se hana on siinä keskiasennossa (n.38˚C) tai siinä kohtaa mihin se on jäänyt sen suljettua. Et kai kuitenkaan räväytä suihkua ihan kylmälle aina kun avaat sen suihkun ja sitten taas odota sen lämpenemistä?

Ei meillä ainakaan siinä ajassa vesi hanassa mitenkään kylmene kun se on pesuaineiden levityksen ajan kiinni. Ap

Kaikissa taloissa ei tule lämmintä vettä heti kun hanan avaa. Ei vaikka juuri olisi valuttanut vettä. Kestää oikeasti tovi ennen kuin vesi lämpenee, kun hanan on sulkenut välissä. t.eri

Ihan oikeasti, miten tämä on mahdollista? Se lämmin vesihän pysähtyy siihen putkeen ja tulee sieltä heti ensimmäisenä kun avaat hanan. Ei kai se parissa sekunnissa siellä putkessa ehdi jäähtymään?

Ensin tulee pari sekuntia lämmintä (ne putkivedet), sitten kylmää ja sitten taas lämpenee. Kiva että teillä pysyy lämpimänä parin minuutin jälkeenkin, meillä nimittäin ei.

Vierailija
42/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa renkuttaa hanaa ja säätää lämpötilaa joka kerta uudelleen sopivaksi. Astun sivuun juoksevan veden alta saippuoinnin ajaksi.

No just se sopiva lämpötila, valuu siinäkin vettä hukkaan jos sammuttaa suihkun ja taas odottelee oikeaa lämpötilaa. Kierrätän ja ajattelen ympäristöä, mutta en suihkussa käynnistä aio tehdä armeijatyyppistä suorittamista.

Miten se vesi kerkiää siinä kylmetä jos se hana on siinä keskiasennossa (n.38˚C) tai siinä kohtaa mihin se on jäänyt sen suljettua. Et kai kuitenkaan räväytä suihkua ihan kylmälle aina kun avaat sen suihkun ja sitten taas odota sen lämpenemistä?

Ei meillä ainakaan siinä ajassa vesi hanassa mitenkään kylmene kun se on pesuaineiden levityksen ajan kiinni. Ap

Kaikissa taloissa ei tule lämmintä vettä heti kun hanan avaa. Ei vaikka juuri olisi valuttanut vettä. Kestää oikeasti tovi ennen kuin vesi lämpenee, kun hanan on sulkenut välissä. t.eri

Ihan oikeasti, miten tämä on mahdollista? Se lämmin vesihän pysähtyy siihen putkeen ja tulee sieltä heti ensimmäisenä kun avaat hanan. Ei kai se parissa sekunnissa siellä putkessa ehdi jäähtymään?

Ai nyt siinä meneekin vain pari sekuntia. Aiemminhan puhuttiin siitä että menee aikaa kun itsensä kuuraa saippualla...

Itse en parin sekunnin takia ala ränkkäämään vettä pois ja takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa vettä riittää, vaikka jossain muualla maailmassa siitä olisikin pulaa.

Vierailija
44/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Minä en edes pystyisi tekemään noin, koska en omista sadesuihkua. Ja jos laittaisin sen suihkupään sinne ylös, niin en puhdistuisi kyllä kunnolla.

Aina sammutan suihkun siksi aikaa kun levitän shampoota ja suihkugeeliä/saippuuaa.

Vierailija
45/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teillä kaikilla sadesuihku kun pystytte levittämään saippuat kun vesi juoksee?? Ettekö käytä ollenkaan sitä "letkua?"

Vai nostatteko suihkupään sinne ylös, miksi ihmeessä?

Vierailija
46/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen nostaisi sinne telineeseen ylös? Ihan yhtä hyvin sillä saa itseään pestyä. Sitä kun saa omilla kehonliikkeillä säädettyä mihin kohtaan suihku osuu.

Vierailija
47/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten laitatte sen suihkugeelin iholle jos kestää 2 sek? Itse käytän pesusientä, sitä karheaa puolta ja menee siinä kuuratessa jokunen hetki.

Pesusieni vasta saastainen onkin

Totta. Ja hiuksia takertuu aina siihen. Mäkin pesen pesusienellä välillä, mutta ostan pari kertaa kuussa aina uuden ja heitän vanhan pois. Ap

Tämäpä tosi ekologista...

Jaa. Veikkaanpa pesusienen pesussa irtoavan veteen aika paljon kaikkea, mitä ei pitäisi.

Vierailija
48/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten laitatte sen suihkugeelin iholle jos kestää 2 sek? Itse käytän pesusientä, sitä karheaa puolta ja menee siinä kuuratessa jokunen hetki.

Pesusieni vasta saastainen onkin

Totta. Ja hiuksia takertuu aina siihen. Mäkin pesen pesusienellä välillä, mutta ostan pari kertaa kuussa aina uuden ja heitän vanhan pois. Ap

Tämäpä tosi ekologista...

Jaa. Veikkaanpa pesusienen pesussa irtoavan veteen aika paljon kaikkea, mitä ei pitäisi.

Niin eli koko mötikän heittäminen roskiin pari kertaa kuussa on parempi vaihtoehto?

Vierailija
49/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt siinä meneekin vain pari sekuntia. Aiemminhan puhuttiin siitä että menee aikaa kun itsensä kuuraa saippualla...

No okei, menee enemmän kuin pari sekuntia. En tiedä, missä igluissa asutte, mutta jos minä otan lämmintä vettä hanasta vaikka pöydälle kuppiin, ei se parin minuutinkaan jälkeen ole jääkylmää. 

Vierailija
50/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuokin ihan toimiva tekniikka. Itse annan kyllä veden lorista mutta siirryn vain sivuun siksi aikaa kun levittelen suihkugeeliä tms. kroppaani.

Eikö järkevämpi olisi sammuttaa se suihku kokonaan kun valuttaa turhaan monta litraa vettä viemäriin? Kalliiksihan se sellainen tulee jos päivittäin käy suihkussa. Vesikin maksaa. Ap

Ei, koska saippuoidessani olen aina osittain veden alla ja huuhtelen esim. selkäpuolta samalla kun saippuoin varpaita. Vesi valuu siis kokoajan osalle kehoani.

Vierailija
51/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No okei, menee enemmän kuin pari sekuntia. En tiedä, missä igluissa asutte, mutta jos minä otan lämmintä vettä hanasta vaikka pöydälle kuppiin, ei se parin minuutinkaan jälkeen ole jääkylmää. 

Et nyt ehkä tajua pointtia. 

Toisilla ei ole tehokasta lattialämmitystä kylppäreissä, joten tuleehan siinä pestessä kylmä mikäli lämmin vesi/höyry ei lämmitä.

Minusta nyt ylipäätään tuollainen ränkkääminen rasittaa enemmän putkistoa ja lämminvesivaraajaa kuin se että sen pitäisi yhtäjatkoisesti päällä sen hetken. 

Vierailija
52/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan että vesi valuu koko ajan, ja mulla on varaa siihen. Yksinkertaista.

Vierailija
53/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiinteä vesimaksu, siksi juuri.

Tosin en minä suihkustani varmastikaan muutenkaan pihistelisi, sillä kuuma&pitkä suihku on nautintoni. Ajattelinkin hankkia sellaisen ison suihkupään, jolloin nautinto on tuplasti taattu.

Vierailija
54/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sadevesisuihkua ja yksinkertaisesti nojaan siitä pois päin sillä kehon osalla, jota olen saippuoimassa. Ajan karvat aina viimeiseksi ja siitä ei tule mitään jos sammutan veden kun menen heti kananlihalle, tuo on nopeampaa. Plus oma kaivo, ainoastaan veden lämmitys maksaa.

Vierailija
55/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska käyn lähes aina miehen kanssa suihkussa. Toinen on suihkun alla, kun toinen sivussa saippuoi

Vierailija
56/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta pesusienen koneessa pesusta vielä, että en olekaan varma kannattaako niitä pestä koneessa koska jos hajoavat siellä niin voivat rikkoa koneen!!! Jostain olin vain lukenut tuon niksin mutta ehkä parempi on keittää pesusieni jossain kattilassa millä ei tehdä ruokaa!

Vierailija
57/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Minä en edes pystyisi tekemään noin, koska en omista sadesuihkua. Ja jos laittaisin sen suihkupään sinne ylös, niin en puhdistuisi kyllä kunnolla.

Aina sammutan suihkun siksi aikaa kun levitän shampoota ja suihkugeeliä/saippuuaa.

En ymmärrä tästä kommentista mitään. Mikä on sadesuihku? Laittaisit suihkupään minne ylös? Siis tarkoitatko sitä, että suihku on pidikkeessä ja vesi valuu ihan tavallisesti päällesi? Miksi ihmeessä siinä ei puhdistuisi kunnolla? Minä otan sen suihkun käteen vain alapäätä pestessä, ihan samalla tavallahan sieltä tulee vettä oli se sitten pidikkeessä tai kädessä. Vai onko sinulla jokin surkea suihku, josta valuu yksi ohut vesinoro??

Vierailija
58/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitän saippuaa n. 10 sekuntia ja shampoota n. 15 sekuntia. En usko pelastavani maailmaa, jos suljen suihkun tuoksi ajaksi.

Vierailija
59/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuokin ihan toimiva tekniikka. Itse annan kyllä veden lorista mutta siirryn vain sivuun siksi aikaa kun levittelen suihkugeeliä tms. kroppaani.

Eikö järkevämpi olisi sammuttaa se suihku kokonaan kun valuttaa turhaan monta litraa vettä viemäriin? Kalliiksihan se sellainen tulee jos päivittäin käy suihkussa. Vesikin maksaa. Ap

Kellä maksaa kellä ei. Veden vaihtuvuus paineastiassa ja varaajassa on myös hyvä asia.

Itse maksan vain pumpun ja varaajan tarvitseman sähkön sekä sakokaivojen tyhjennyksen kerran vuodessa.

Vierailija
60/72 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vesilasku vuodelta 50€, että ihan huoletta annan veden valua. Ei tunnu kukkarossa.