Minkälainen olisi unelmiesi ateria?
Saisit jollekin aterialle syödäksesi juuri niitä ruokia ja juodaksesi niitä juomia joista eniten pidät välittämättä esim. aterian hinnasta tai kuinka terveellinen se olisi. Mitä ateria sisältäisi? Sinun olisi syötävä ja juotava kerralla kaikki mitä tilaisit aterialle.
Kommentit (15)
Tilaisin kokonaisen karhun ja paljon viinaa. Grillaisin sen vartaassa ja söisin sitä vuoden ollen kokoajan juovuksissa. Töihin ilmoittaisin olevani pitkällä lounaalla.
Pallokalaa huippukokin valmistamana.
Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon.
Moules provencales suoraan Bretagnesta ja pullollinen samppanjaa. Jälkkäriksi creme brulee.
Vierailija kirjoitti:
Tilaisin kokonaisen karhun ja paljon viinaa. Grillaisin sen vartaassa ja söisin sitä vuoden ollen kokoajan juovuksissa. Töihin ilmoittaisin olevani pitkällä lounaalla.
Tää on niin hyvä että pitänee kokeilla 😂
fdgppogrkogrglrg kirjoitti:
No tänään ja just tällä hetkellä mul tuli mieleen maksapihvi. Maksapihvi, uudet perunat ja sipulikastike. Ja siihen salaattia lisäks ja puolukkahilloo.
Juomana piimää. :D
Mut tykkään monenlaisista ruuista. :) , en voi sanoa vaan yhtä mut tällä hetkellä tuli tollanen mieleen. mut esim kala on mun lempiruokaa, mut just tällä hetkellä ei tee mieli erityisesti. Myös kanarisotot on tosi hyviä.
Hahaha, mä söin tänään jauhemaksapihvejä, perunamuussi ja sipuli-herkkusienikermakastike!
Olin äidin luona viikon ja viimeisenä päivänä kysyi, mentäisiinkö ulos syömään vai mitä mä haluaisin - toivoin maksapihvejä, äidin tekemiä! Se onneksi sopi, enkä saanut vastaukseksi syvää huokaisua, kuten viimeksi samassa tilanteessa pyytäessäni kanamunakastiketta...
Ihana aamupala!
Kaurapuuroa, täyteläistä. Itsetehtyjä täysjyväsämpylöitä. Itsetehtyä marjakeittoa. Sämpylän väliin juustoa ja paljon vihanneksia. Itsetehty rahka marjoista. Pari keitettyä kananmunaa. Todella hyvää kahvia ja kevytmaitoa.
Vettä kannussa, sitruunaviipaleita.
Loimulohta,keitettyjä pottuja,kanttarellikastiketta ja siihen sivuun vihersalaattia fetajuustollaa.Ehkä vielä patonkia kylkeen.Juomaksi jäävettä.
Siinä on minun unelmieni ateria 😜
Lampaanviulua minttuhyytelöllä, ruoka jota rakastan ylikaiken. 😋
Alkuun kampasimpukoita ja etanoita hyvillä höysteillä, pääruuaksi kuha Waleska ja jälkkäriksi juustoja ja hilloa. Kaikkiin ruokalajeihin yhteensopivat viinit.
Lohifilettä paistettuna, ranskalaisia ketsupilla, kreikkalainen salaatti öljykastikkeella ja juomana coca cola zero.
Aamupala. Vastaleivottua saaristolaisleipää kylmäsavustetun lohen kanssa, täytetty croissantti, hyvää kahvia, hyvää appelsiinimehua, pehmeäksi keitetty kananmuna, tuoreita mansikoita, vadelmia ja pensasmustikoita, hedelmiä ja vielä joku makea juttu, esim. vohveli, lettuja tai joku leivonnainen.
Menu I
Alkupalaksi kalalautanen: kylmä- ja lämminsavulohta tai -taimenta (myös rautu ja harjus käy), suolasiikaa, jokin pieni kalaterriini (esim. jänkäkoirasta eli hauesta), mätiä (siika, taimen tai oikeastaan mikä vaan).
Pääruoaksi poron paistikäristys (ei olutta tai muuta moskaa sekaan vaan mausteena pelkkä suola) voi-puikulaperunamuusilla, suolakurkuilla ja puolukkahillolla tai -hyytelöllä.
Jälkiruoaksi pieni juustoleipä hillahyytelön kera, jokin makea lämmin tai kylmä drinkki.
Menu II
Alkupalaksi pieni lohikeitto tai rapukeitto (kuningasrapua Varanginvuonolta) puikulaperunalla ja kermalla, tuoretta tilliä ja lisukkeena lämmin pieni leipä (lapinrieskaa tjms).
Pääruoaksi riistalintua (metso tai riekko, myös esim. metsähanhi käy) maukkaalla mutta miedolla kastikkeella (ei siis mitään punaviiniä, pilaa linnun maun), puikulaperunamuusi ja mustaherukka- tai karpalohilloa tai -hyytelöä sekä esimerkiksi hunajaisia kotimaisia juureksia.
Jälkiruoaksi mesimarjajäätelöpallo, kaverina tuoreita mustikoita ja kermavaahtoa, sekä jokin makea kylmä tai lämmin drinkki.
Pyeri puurrâmlusto! : )
Alkuruuaksi paria hyvää eri juustoa, pääruuaksi kantarellirisottoa jossa paljon persiljaa, jälkkäriksi mangojuustokakkua ja juomaksi muumilimpparia :D
No tänään ja just tällä hetkellä mul tuli mieleen maksapihvi. Maksapihvi, uudet perunat ja sipulikastike. Ja siihen salaattia lisäks ja puolukkahilloo.
Juomana piimää. :D
Mut tykkään monenlaisista ruuista. :) , en voi sanoa vaan yhtä mut tällä hetkellä tuli tollanen mieleen. mut esim kala on mun lempiruokaa, mut just tällä hetkellä ei tee mieli erityisesti. Myös kanarisotot on tosi hyviä.