Uskallanko käydä lähikaupassa ja jättää lapset nukkumaan yksin?
4 ja 6-vuotiaat kyseessä. Onko paha? Olisin poissa n. 10min. Kommentteja kiitos.
Kommentit (60)
Jättäisin lapun pöydälle: Palaan ihan kohta, käyn kaupassa! - Äiti
Eiköhän ne sen aikaa pärjää. Kunhan et jää matkalla auton alle tms.
Sen kun menet vaan ja olet nopea. Ei suositeltavaa, mutta hätätilanteessa mahdollista. Itse tosin menisin mieluummin lastem ollessa hereillä, kertoisin meneväni ja näyttäisin, miten minulle voi soittaa, jos tulee hätä.
Ole hyvä ja mene lastesi viereen nukkumaan. Käytte sitten huomenna yhdessä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun menet vaan ja olet nopea. Ei suositeltavaa, mutta hätätilanteessa mahdollista. Itse tosin menisin mieluummin lastem ollessa hereillä, kertoisin meneväni ja näyttäisin, miten minulle voi soittaa, jos tulee hätä.
Mikä tälläinen hätätilanne olisi että kaupassa olisi ihan pakko käydä?
En jättäisi nukkumaan. Siinä tulee hätä jos heräävät, lähtevät ulos etsimään tms.
No et tietenkään uskalla!
lasun paikka jos huomaisin
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin lapun pöydälle: Palaan ihan kohta, käyn kaupassa! - Äiti
Eiköhän ne sen aikaa pärjää. Kunhan et jää matkalla auton alle tms.
...tai siis toi olisi varmaan todella hämmentävää siinä tapauksessa, että olet isä.
sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tälläinen hätätilanne olisi että kaupassa olisi ihan pakko käydä?
Kaljaa...
Aika jyrkkää eitä tulee....täytynee vielä harkita.
Ap
Eihän ne ole yksin, onhan heillä toisensa.
Pidä kiirettä, alkomahoolin myyntiaikaa enää 29min jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
En jättäisi nukkumaan. Siinä tulee hätä jos heräävät, lähtevät ulos etsimään tms.
Eikä tule, kun ne lukevat sen lapun. Kuusivuotias osaa lukea. Ei lapset tyhmiä ole.
Olin ton ikäinen, kun äiti lähti, ilmoitettuaan, käymään lähikaupassa. Parin minuutin jälkeen päättelin jostain syystä, että äiti on kuollut ja päädyin hysteerisenä rappukäytävään huutamaan. En suosittele, siis, odota aamuun ja ota lapset mukaan.
En tiedä muitten tuon ikäisistä mutta mun on kyllä sellaisia menijöitä olleet että nyt kun ovat 9 ja 10v oon vasta alkanut harkita asiaa.Ja se että nukkuvat nyt,ei merkkaa että nukkuvat kohta.
Kyllä minä varmaan menen. Lapseni nukahtivat nyt ja ovat todella hyviä nukkujia. En muista, että olisivat koskaan heränneet alkuillasta.
Pitäkää peukkuja. Minulla ei siis ole mitään aamupalaa täällä kotona ja iltapalaksikin saivat vain hapankorppujen jämät. Pakko mennä. En osta alkoholia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule, kun ne lukevat sen lapun. Kuusivuotias osaa lukea. Ei lapset tyhmiä ole.
Entäs jos vaan nelivuotias herää? Koluaa kodin läpi, ei löydä äitiä, lähtee pihalle etsimään... 6-vuotias voi nukkua sikeästi eikä havahdu pienemmän kyselyihin.
No, todennäköisesti eivät herää, mutta mitä ihmettä sieltä kaupasta pitää saada näin välttämättä ja yllättäen. En tajua.
Minä olen kyllä vienyt koiran ripulille ulos kun lapset ovat olleet nukkumassa, vielä pienemmät kuin ap.lla. Aikaa on mennyt 5min. Ovea eivät osaa avata että lähtisivät ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä varmaan menen. Lapseni nukahtivat nyt ja ovat todella hyviä nukkujia. En muista, että olisivat koskaan heränneet alkuillasta.
Pitäkää peukkuja. Minulla ei siis ole mitään aamupalaa täällä kotona ja iltapalaksikin saivat vain hapankorppujen jämät. Pakko mennä. En osta alkoholia.
Ap
Olisin mennyt sinne kauppaan aamulla lasten kanssa...
Itse kävin ihan jatkuvasti. Meni n 10 min. Esim 3v jäi vauvan kanssa katsomaan lastenohjelmia. Ja koko ajan heidän kasvettuaan. Kaikki ok meni.
Kaljaaa...