Uskallanko käydä lähikaupassa ja jättää lapset nukkumaan yksin?
4 ja 6-vuotiaat kyseessä. Onko paha? Olisin poissa n. 10min. Kommentteja kiitos.
Kommentit (60)
Ap varmaan lähti jo kauppaan. Kerro, kun olet tullut takaisin, niin ei olla täällä enää huolissaan. Seuraavan kerran sitten parempi ennakointi, joohan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jättäisi nukkumaan. Siinä tulee hätä jos heräävät, lähtevät ulos etsimään tms.
Eikä tule, kun ne lukevat sen lapun. Kuusivuotias osaa lukea. Ei lapset tyhmiä ole.
Lukemaan opetetaan vasta peruskoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Ap varmaan lähti jo kauppaan. Kerro, kun olet tullut takaisin, niin ei olla täällä enää huolissaan. Seuraavan kerran sitten parempi ennakointi, joohan?
Se on ollu jo 20min kauppareisulla jossa piti mennä 10min. Tais jäädä baariin. Jos nyt yhelle....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jättäisi nukkumaan. Siinä tulee hätä jos heräävät, lähtevät ulos etsimään tms.
Eikä tule, kun ne lukevat sen lapun. Kuusivuotias osaa lukea. Ei lapset tyhmiä ole.
Miten se tähän liittyy? Kyllä normaali kuusivuotias osaa lukea.
Ukko35 kirjoitti:
Eihän ne ole yksin, onhan heillä toisensa.
Kauniisti sanottu. Oi!
Huhhu en jättäisi yksin..mikä siellä kaupassa on nyt niin must have tähän aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se tähän liittyy? Kyllä normaali kuusivuotias osaa lukea.
No ei ole mitenkään epänormaalia jos ei osaa lukea ennen koulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä vienyt koiran ripulille ulos kun lapset ovat olleet nukkumassa, vielä pienemmät kuin ap.lla. Aikaa on mennyt 5min. Ovea eivät osaa avata että lähtisivät ulos.
Oot varmaan ollut ihan oven lähellä, et missään 5 minuutin matkan päässä tuolloin? Minusta eri asia kuin ap:n.
Kerrostalon pihaan en ole kehdannut ripuloittaa, n.150 metrin päähän metsään.
Se tais ap jäädä sinne kauppareissulle.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ole mitään sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun menet vaan ja olet nopea. Ei suositeltavaa, mutta hätätilanteessa mahdollista. Itse tosin menisin mieluummin lastem ollessa hereillä, kertoisin meneväni ja näyttäisin, miten minulle voi soittaa, jos tulee hätä.
Kertoisit 4 ja 6-vuotiaille mihin menet? Just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ole mitään sattunut.
Noku yeccica, miiiizah ja rännipete oli kulmil nii käyään tos räkäläs jos rännip maksais v*tu velatki saml
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta voi hyvin mennä, jos kauppa on kerta ihan naapurissa ja lapset hyviä nukkujia. :)
Jättäisin todennäköisesti jonkin rauhallisen musiikin hiljaiselle päälle. Meillä on tosin kauppaan pidempi matka, joten ei onnistuisi, mutta hätätilassa pyytäisin jonkun naapurin hetkeksi meille.Mikä tälläinen hätätilanne olisi?
En tiedä, enkä jaksa käyttää aikaa hypoteettiseen miettimiseen, mutta sen oon huomannut että elämässä voi tapahtua ihan mitä tahansa! Ja siitä onni on hyvä naapurusto ja uskallus pyytää apua. Suosittelen sinullekin!
Ite aina mietin tällaisissa tilanteissa, että vaikka todennäköisintä lienee se, että lapset nukkuvat autuaan tietämättöminä sen kymmenen minuuttia, jotka vanhempi on pois, niin muitakin mahdollisuuksia on. Lasten kanssa ei voi ikinä tietää. Lähipiirissä pikkulapset ovat saaneet päähänsä jos mitä älytöntä oltuaan vahtimatta paljon vähemmän aikaa kuin kymmenen minuuttia. Jotkut tällaisista päähänpistoista voivat olla hengenvaarallisia. JOS jotain tapahtuisi siksi, että minun nyt vain oli pakko lähteä käymään kaupassa puoli yhdeksän jälkeen illalla, miten eläisin itseni kanssa? Toki monet vähemmän vakavat mutta silti rasittavat seuraukset ovat myös mahdollisia.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten kutsui kuitenkin pitsakuskin käymään.
Itse en menisi, mutta ap taisi käydä jo. Aivan takuuvarmasti kaapista löytyy aina jotain, mitä syödä ennen kauppaan pääsyä - jos kaapista löytyy edes kaurahiutaleita, voi keittää puuron tai jos jauhoja ja hiivaa, niin voi leipää sämpylöitä. Jos edellisten lisäksi löytyy kananmunia ja tilkka maitoa, voi tehdä lättyjäkin. Hilloakaan ei tarvita, jos pakastimesta löytyy marjoja. Hätätilassa lapset voivat syödä aamupalaksi vaikka makaronia, jos muuta ei löydy - lapsia asia tuskin haittaisi yhtä paljon kuin aikuista.
Iso osa kaupoista aukeaa aamulla jo 10 aikaan, siihen saakka pärjää varmasti luovuutta käyttämällä ilman, että lapsia tarvitsee jättää iltamyöhällä yksin.
Huhuu, ap, oletko palannut, vai vieläkö lapset on keskenään?
Aplla taisi kauppakäynti venähtää
Vierailija kirjoitti:
Aplla taisi kauppakäynti venähtää
No todellakin! Mitähän lapsilleen kuuluu :o
Mun koira ei tajuaisi mihinkään sanomalehdelle tehdä tarpeitaan. Jos en veisi sitä ripulissa ulos se pyörisi tuskissaan pitkin kämppää vinkuen ja huutaen siihen asti että tarpeet olisi pakko tehdä sisälle. T. eri.