Jos maapallo on pyöreä, miksi vesi ei valu eteläisellä pallonpuoliskolla avaruuteen?
No arvaankin jo mitä vastaavat ateistit: kun painovoima pitää sen merissä. No tähän minä kysyn, miten voi olla, että jokin näkymätön, havaitsematon "painovoima" voi pitää miljardeja tonneja vettä maassa, mutta silti pieni lintunen pystyy voittamaan tämän painovoiman ja lähtemään lentoon?
Totuus on että Jumala on suunnitellut kaiken älykkäästi, ja ikävä kyllä pyöreä maapallo on vain scifi fanien ja tiedemiesten huuhaata ja toiveajattelua.
Kommentit (79)
Ihmekös parhaimmat kestävyysurheilijat tulee toiselta puolelta palloa! Vähemmästäkin kunto nousis, kun täytyy roikkua henkensä pitimiks ettei tipu avaruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, tämä on provo mutta silti: mikä voima pitää sinut maassa jos painovoimaa epäilet?
Tottakai pysyn maassa kun olen pallon päällä. Jos menisin päiväntasaajan yli niin rupeaisin putoamaan.
Miksi pysyt pallon päällä maassa? Mistä syystä?
Kokeile vaikka kotona jollain pallolla. Laita pallon päälle joku esine niin se pysyy siellä. Jos yrität laittaa esineen pallon alapuolelle niin se ei pysy siellä. Yksinkertaista.
Olen lomalla Australiassa, laitanko esineen täällä pallon alle vai päälle? Vai sivulle?
Valehtelet. Jos olisit Australiassa niin tippuisit avaruuteen.
Olin viime syksynä Australiassa, ja pysyin hyvin maanpinnalla. Tosin veri meni päähän, kun olin koko ajan pää alaspäin :D :D :D Kaverini, joka asuu siellä, on jo tottunut. Sen hiuksetkaan eivät enää ole pystyssä - tai siis roiku alaspäin pään jatkona. Siitä muuten tunnistaa siellä turistin. ;)
Australia sijaitsee maalitteän reunamilla. Ei siellä olla pääalaspäin kuin käsillä seistessä. Oletko poltellut huimausaineita?
Vaikka tämä onkin provo, niin on oikeasti ihmisiä jotka uskovat noin. Ja se on aika pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhteenvetona voimme todeta, että maa"pallo" on oikeasti maalitteä.
Uskoakseni virallinen tieteellinen termi on "maalätty". "Earth pancake" jos haluatte etsiä netistä englanninkielistä materiaalia asiasta.
Itse asiassa maapallo ei ole litteä vaan kovera, vähän niinkuin soppalautanen. Se selittää miksei Australiastakaan pudota avaruuteen, sekä myös sen, miksi eri paikoissa on samat tähdet hieman eri korkeuksilla taivaanrannasta, sekä sen miksei kukaan ole vielä tippunut laidan yli. Vain lentokoneilla pääsee yli reunan, siksi niitä aina välillä katoilee kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa maapallo ei ole litteä vaan kovera, vähän niinkuin soppalautanen. Se selittää miksei Australiastakaan pudota avaruuteen, sekä myös sen, miksi eri paikoissa on samat tähdet hieman eri korkeuksilla taivaanrannasta, sekä sen miksei kukaan ole vielä tippunut laidan yli. Vain lentokoneilla pääsee yli reunan, siksi niitä aina välillä katoilee kokonaan.
Kuinka paksu tämä soppalautanen on? Jos siihen poraisi syvän reiän niin voisiko siitä tippua avaruuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, tämä on provo mutta silti: mikä voima pitää sinut maassa jos painovoimaa epäilet?
Tottakai pysyn maassa kun olen pallon päällä. Jos menisin päiväntasaajan yli niin rupeaisin putoamaan.
Kokeile vaikka kotona jollain pallolla. Laita pallon päälle joku esine niin se pysyy siellä. Jos yrität laittaa esineen pallon alapuolelle niin se ei pysy siellä. Yksinkertaista.
Olen lomalla Australiassa, laitanko esineen täällä pallon alle vai päälle? Vai sivulle?
Valehtelet. Jos olisit Australiassa niin tippuisit avaruuteen.
Olin viime syksynä Australiassa, ja pysyin hyvin maanpinnalla. Tosin veri meni päähän, kun olin koko ajan pää alaspäin :D :D :D Kaverini, joka asuu siellä, on jo tottunut. Sen hiuksetkaan eivät enää ole pystyssä - tai siis roiku alaspäin pään jatkona. Siitä muuten tunnistaa siellä turistin. ;)
Australia sijaitsee maalitteän reunamilla. Ei siellä olla pääalaspäin kuin käsillä seistessä. Oletko poltellut huimausaineita?
Australiaahan ei ole todellisuudessa olemassakaan. Kaikki, jotka lentävät Australiaan, viedäänkin todellisuudessa Venäjälle tehtyyn satumaahan, jossa heidät aivopestään uskomaan johonkin maa"pallon" pyöreyteen. CIA:lla on tästä olemassa paljon salaisia raportteja. Juhan af Grahnkin tämän tietää, mutta hänet on taas maksettu selittämään epäonnistuneet aivopesut avaruusolioden sieppauksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sellainen asia jota ateistit eivät yksinkertaisesti pysty selittämään.
Taas sai päivän naurut. En ole nähnyt vielä yhtäkään järkevää selitystä uskiksilta pannukakkunäkemyksen tueksi. Se mitä täälläkin on höpötetty vaikuttaa enemmän lasten pähkäilyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: Ville 5v.
Jos maa olisi pallo, jokin kohta siitä olisi aina lattiaa vasten ja kaikki siinä oleva murskaantuisi litteäksi. Koska tällaisista katastrofeista ei liiemmin ole uutisoitu, voidaan joko olettaa median vaikenevan asiasta tai maan toden totta olevan lattialla lepäävä kiekko.
Vierailija kirjoitti:
Jos maa olisi pallo, jokin kohta siitä olisi aina lattiaa vasten ja kaikki siinä oleva murskaantuisi litteäksi. Koska tällaisista katastrofeista ei liiemmin ole uutisoitu, voidaan joko olettaa median vaikenevan asiasta tai maan toden totta olevan lattialla lepäävä kiekko.
Väärin meni. Maapallohan roikkuu tukevalla narulla kiinni taivaankannessa. Tämähän opetettiin jo aikoinaan koulussakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin meni. Maapallohan roikkuu tukevalla narulla kiinni taivaankannessa. Tämähän opetettiin jo aikoinaan koulussakin.
No sehän selittää maan pyörimisen, sellainen roikkuva pallohan on helppo laittaa pyörimään. Jokainen voi kokeilla. Mutta milloin tulee kierrokset täyteen ja maa alkaa pyöriä taas vastakkaiseen suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän selittää maan pyörimisen, sellainen roikkuva pallohan on helppo laittaa pyörimään. Jokainen voi kokeilla. Mutta milloin tulee kierrokset täyteen ja maa alkaa pyöriä taas vastakkaiseen suuntaan?
Jos en nyt väärin muista, niin tämä tapahtuu aina neljän tuhannen vuoden sykleissä. Se kohta, joka pysähtyy auringon kohdalle, on hetken aikaa kuuma, ja vastaavasti toisella puolella on kylmä, mutta ihmisille kyllä tiedotetaan tästä, jotta he voisivat matkustaa siksi aikaa hämärävyöhykkeille miellyttävään lämpöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en nyt väärin muista, niin tämä tapahtuu aina neljän tuhannen vuoden sykleissä. Se kohta, joka pysähtyy auringon kohdalle, on hetken aikaa kuuma, ja vastaavasti toisella puolella on kylmä, mutta ihmisille kyllä tiedotetaan tästä, jotta he voisivat matkustaa siksi aikaa hämärävyöhykkeille miellyttävään lämpöön.
Tietysti vuorokausivaihtelu on myös ennen tätä kuolokohtaa vähän hitaampaa, mutta kyllä ihmiset siihen tottuvat. Ovathan he tottuneet Sipilän hallitukseenkin.
Vierailija kirjoitti:
No arvaankin jo mitä vastaavat ateistit: kun painovoima pitää sen merissä. No tähän minä kysyn, miten voi olla, että jokin näkymätön, havaitsematon "painovoima" voi pitää miljardeja tonneja vettä maassa, mutta silti pieni lintunen pystyy voittamaan tämän painovoiman ja lähtemään lentoon?
Totuus on että Jumala on suunnitellut kaiken älykkäästi, ja ikävä kyllä pyöreä maapallo on vain scifi fanien ja tiedemiesten huuhaata ja toiveajattelua.
toivon sydämmeni pohjasta että provo!mutta jos valitettavasti ei niin toivon sinulle pikaista paranemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on että Jumala on suunnitellut kaiken älykkäästi, ja ikävä kyllä pyöreä maapallo on vain scifi fanien ja tiedemiesten huuhaata ja toiveajattelua.toivon sydämmeni pohjasta että provo!mutta jos valitettavasti ei niin toivon sinulle pikaista paranemista.
No provohan tämä selkeästi on. Ja sen takia muutkin on vastailleet ihan provoillen, minäkin siinä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sellainen asia jota ateistit eivät yksinkertaisesti pysty selittämään.
Ja mitähän jumalat tai niiden kieltäminen kuuluu perusfysiikan olemassaoloon? Painovoima on massan aiheuttamaa avaruuden kaareutumista ja sellaisena pysyy.
Ajatusleikki, tee pallo ja rakenna sen pinnalle leikkijunanrata suorista kiskoista niin kuin todellisuudessakin tehdään. Katso sitten miten juna toimii pallon pinnalla.
Nyt alat suurentamaan ja suurentamaan palloa tuhansia kilometrejä ja pidennät rataa suorilla kiskoilla ja katsot miten juna toimii.