Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö miehesi näitä asioita pyytämättä/ huomauttamatta? Perheelliset

Vierailija
29.09.2018 |

* Suunnittelee ja toimittaa lasten hoitoaikakyselyt päiväkotiin
* Pakkaa lasten reput valmiiksi päiväkotiin ja tarkistaa seuraavan päivän ohjelman esim. tarviiko tuoda lelu tms.
* Ilmoittaa lapsen harrastukseen ja hankkii tarvittavat välineet
* Hankkii lapsille tarvittavia vaatteita säännöllisesti, esim. isompia kalsareita tai uudet toppavaatteet
* vaihtaa lakanat lasten sängyistä
* Varaa neuvola-ajan / lääkäriajan
* Varaa lapselle hiustenleikkuuajan / leikkaa itse
* Leikkaa lapsen kynnet ja puhdistaa korvat
* Nimikoi lasten vaatteet
* Hankkiutuu pieneksi jääneistä lastenvaatteista ja tarpeettomista leluista eroon - jos niin miten?
* Huolehtii siitä että lapsen ruokavalio noudattaa pääsääntöisesti ruokaympyrää / muuta terveelliseksi katsottavaa ruokavaliota

Ja lasten lukumäärä ja iät + vanhempien iät?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahhahaa, no ei tosiaankaan hoitanut. Ei vaikka koitin joskus siirtää osan asioista hänelle, ei vaan onnistunut.

Vierailija
2/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lapsen yksin. Etsin ja etsin, mutten tavannut miestä joka olisi ottanut tasavertaisesti osaa perheen asioiden hoitoon, se taas ei tarkoita etteikö sellaisia miehiä olisi, mutta minä en heihin törmännyt. Eli olen nyt äiti yksin ja hyvin sujuu edellämainittujen asioiden hoito itseltäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei ole tuon ikäisiä lapsia

-maksaa kyllä, ei hanki itse omatoimisesti

-kyllä

-minä hoidan neuvolan, mies muut lääkäriajat koska lapsivakuutus hänen nimissään.

-kyllä

-ei tarvetta nimikoinnille

-mieheni heittää mielellään tavaraa roskiin, jos on vähänkään epäkuranttia

-minä teen perheen kaikki ruokaostokset, mies maksaa kaiken. Ennen lasta mies teki itse ostokset.

-lapsi 7kk vanhemmat n. 35v

Vierailija
4/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään noista. Pyydettäessä tehnyt jotain noista. Lapset nyt 11 ja 15 v.

Vierailija
5/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen aina hoitanut hankinnat ja ilmottautumiset, eli mies ei ole niitä hoitanut. Mutta kyllä se toi mm. 9kk ikäisen 5 päivän sukulaisreissulta puhtaana ja tyytyväisenä takaisin. Tai ipana on edelleen hengissä vaikka mä olen ollut työreissussa.

Lääkäriajat sen on ollut pakko varata, mä saan olla lapsen sairastaessa pois omalla ilmoituksella eli mä en sitä lääkäriä ole lapsen kanssa tarvinnut.

Ruokalistat mietitään yhdessä, mä shoppaan ja mies kokkaa. On tuo vanhempainiltoihinkin osannut mennä luettuaan ajan ja paikan kutsusta.

Yleensä puhutaan mitä pitäis tehdä ja sovitaan kumpi hoitaa ja milloin.

Ainoa muksu syntyi kun oltiin 39 ja 35, nyt 11v.

Vierailija
6/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee kaikkea muuta paitsi nimikoi - sitä en tee minäkään. Enpä osaisi kuvitella eläväni ihmisen kanssa, joka ei hoitaisi oma-aloitteisesti oman lapsensa asioita.

Vierailija
7/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moisesta kuullut tuttaviltanikaan.

Vierailija
8/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa. Itseasiassa aktiivisesti hoitaa ja minä silti luistan renkaiden vaihdosta ja autonpesusta ja nurmikonleikkuusta/ lumitöistä.

Vierailija
9/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies hoitaisi, mutta kun naiselle ei kelpaa. On puettu päiväkotiin ihan väärät värit, eivät sovi yhteen. Kurkut on leikattu liian isoksi salaattiin jne. Tätä sai kuunnella.

Lopulta siihen kyllästyy ja vetäytyy.

Vierailija
10/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan tuota ruokapuolta, sillä mies hoitaa meillä kauppareissut ja niiden suunnittelut. Mä lähinnä kokkaan, mutta siis niistä miehen tuomista raaka-aineista. Kaiken muun tuolta listalta hoidan minä. Lapset 1v ja 4v.

Vierailija
11/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaa. Itseasiassa aktiivisesti hoitaa ja minä silti luistan renkaiden vaihdosta ja autonpesusta ja nurmikonleikkuusta/ lumitöistä.

Oli muuten renouttavaa äityslomalla, kun mies töistä tullessaan otti vastuun vauvasta ja itse sai häiriöttä maalata seinää ja lakata puulattiaa 😀

Vierailija
12/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuei. Ruokkii kumminkin lapset puolet illoista hyvin, lapset ovat jo teinejä ja minulla on iltapainotteinen vuorotyö. Kuulustelee kokeisiin ja komentaa pesulle.

Ihan hyvä mies, vaikka ei olekaan maailman suurin stressaaja päivämäärien ja harrastusten suhteen.

Vierailija
13/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa vaatteita, hoitaa kaupassa käynnin jne. Vie myös neuvolaan yksin jos tarve, kaikilla neuvola kerroilla mukana.

Lapsi kohta 2 v. Parikymppiset vanhemmat.

Vierailija
14/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä mies, vaikka ei olekaan maailman suurin stressaaja päivämäärien ja harrastusten suhteen.

Mielenkiintoinen näkökulma asiaan tämäkin... eli siis äiti=nainen joka hoitaa päivämäärät ja harrastukset on sinusta maailman suurin stressaaja? Eikö niiden hoitaminen ole ihan vain vanhemman perusvelvollisuus mielestäsi?

Vierailija
15/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

* Suunnittelee ja toimittaa lasten hoitoaikakyselyt päiväkotiin TÄTÄ EI TEHNYT, KOSKA HÄNELLÄ SÄÄNNÖLLINEN PÄIVÄTYÖ JA MULLA NE TYÖVUOROT.

* Pakkaa lasten reput valmiiksi päiväkotiin ja tarkistaa seuraavan päivän ohjelman esim. tarviiko tuoda lelu tms. KYLLÄ TEKI JA EDELLEEN ON AKTIIVISEMPI WILMAN SEURAAJA.

* Ilmoittaa lapsen harrastukseen ja hankkii tarvittavat välineet TYTÄRTEN KOHDALLA MÄ HOIDAN HARRASTUSASIAT JA POJAN ASIOISSA HÄN HOITAA KAIKEN.

* Hankkii lapsille tarvittavia vaatteita säännöllisesti, esim. isompia kalsareita tai uudet toppavaatteet TÄÄ ON OLLUT MUN VASTUULLA.

* vaihtaa lakanat lasten sängyistä TÄÄKIN ON MUN HOMMIA.

* Varaa neuvola-ajan / lääkäriajan ON VARANNUT VARSINKIN NEUVOLOITA. MÄ OON EHKÄ HELPOMMIN KÄYTTÄNYT LÄÄKÄRISSÄ.

* Varaa lapselle hiustenleikkuuajan / leikkaa itse TEKIS, MUT OON KIELTÄNYT, KUN PUHUU AINA SIITÄ, ET LEIKKAUTTAA KALJUKSI.

* Leikkaa lapsen kynnet ja puhdistaa korvat KYLLÄ HOITAA.

* Nimikoi lasten vaatteet EI HOIDA, MUT EN HOIDA MÄKÄÄN.

* Hankkiutuu pieneksi jääneistä lastenvaatteista ja tarpeettomista leluista eroon - jos niin miten? MUN HOMMA.

* Huolehtii siitä että lapsen ruokavalio noudattaa pääsääntöisesti ruokaympyrää / muuta terveelliseksi katsottavaa ruokavaliota OSAA LAITTAA RUOKAA JA VIIKOITTAIN HUOLEHTII LASTEN TERVEELLISESTÄ RUOASTA.

LAPSET NYT JO 18, 16 JA 11, VANHEMMAT 45 JA 44.

Ja lasten lukumäärä ja iät + vanhempien iät?

Vierailija
16/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ihan täyspäinen aikuinen, eikä mikään perheen varavanhempi, joka ei osaa tehdä mitään jos joku ei ohjaa ja säätele.

Vierailija
17/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan hoitaa pyytämättä, osan pyydettäessä, osaa ei ollenkaan (koska en pyydä). Useimmiten kuitenkin yhdessä tehdään tai edes jutellaan siitä mitä pitää tehdä ja kuka sen tekee, eikä niin että jompi kumpi ottaa vastuun pyytämättä ja sanaakaan sanomatta.

Vierailija
18/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Pakkaa lasten reput valmiiksi päiväkotiin ja tarkistaa seuraavan päivän ohjelman esim. tarviiko tuoda lelu tms. KYLLÄ kouluun, päiväkoti-ikäisiä ei ole

* Ilmoittaa lapsen harrastukseen ja hankkii tarvittavat välineet KYLLÄ ja KYLLÄ

* Hankkii lapsille tarvittavia vaatteita säännöllisesti, esim. isompia kalsareita tai uudet toppavaatteet KYLLÄ mutta yleensä minä haluan valita

* vaihtaa lakanat lasten sängyistä EI (tekevät itse)

* Varaa neuvola-ajan / lääkäriajan KYLLÄ

* Varaa lapselle hiustenleikkuuajan / leikkaa itse KYLLÄ/KYLLÄ (myös minulle)

* Leikkaa lapsen kynnet ja puhdistaa korvat KYLLÄ ja KYLLÄ

* Nimikoi lasten vaatteet EI

* Hankkiutuu pieneksi jääneistä lastenvaatteista ja tarpeettomista leluista eroon - jos niin miten? KYLLÄ, kirpparille tai hävitykseen

* Huolehtii siitä että lapsen ruokavalio noudattaa pääsääntöisesti ruokaympyrää / muuta terveelliseksi katsottavaa ruokavaliota KYLLÄ mutta tarkemminkin voisi mennä (en viitsi nipottaa, että porkkanaletut eivät välttämättä ole ravitsevinta kasvisruokaa...)

Lapsia 5, nuorimmat peruskoulussa ja vanhimmat lukiossa, äiti ja isä nelikymppisiä.

Useat asiat sovitaan ja muistutellaan viestiketjussa ja se tekee kukaa ehtii. Huomioitavaa on, että mies ei tehnyt näitä asioita kun lapset olivat alle kouluikäisiä. Silloin olin itse kotona. Kun palasin töihin, mies on alkanut nähdä ja jakaa arjen kuormaa. Tiedostaa vasta nyt kunnolla, miten paljon hoidettavia asioita lapsiin liittyen on ja on ollut.

Vierailija
19/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu hoituu paitsi pienten vaatteiden ja tarpeettomien lelujen raivaus. Saattaa kyllä jättää pienet vaatteet johonkin lipaston päälle ja ilmoittaa asiasta. Jos on rikkinäisiä, ne joko korjaa tai heittää pois. Lapset 4, 7 ja 9. Vanhemmat 36.

Vierailija
20/50 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkia mainitsemiasi asioita tekee kyllä. Reppua ei pakkaa koska sellaista ei meillä edes ole käytössä. Hän kuitenkin huolehtii siinä missä minäkin siitä että päiväkodissa on varavaatteita, ja juuri viime viikolla hän osti päiväkotiin uudet kumisaappaat kun huomasi entisten siellä olevien saappaiden jääneen pieniksi. Lapsi 5v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan