Oon aina ihmetellyt miksi joksut ramppaa gynekologilla, mutta nehän on niitä e-pillerin vetäjiä
vissiin suurimmaksi osin.
Itse en ole koskaan syönyt e-pillereitä, enkä myöskään käynyt gynekologilla.
46v
Kommentit (14)
Mulla on tapana hoitaa vaiva kuin vaiva, oli se sitten ala- tai yläpäässä tai jossain niiden välillä. Ap ei ilmeisesti käy lääkärillä ollenkaan?
En ramppaa gynekologilla, enkä käytä e-pillereitä!
Olen käynyt kerran sisätutkimuksessa e-pillereitä aloittaessani, rampata ei tarvitse.
En käytä pillereitä mutta käyn tietenkin gynekologilla kun tarve vaatii. Hyvä sekin ruumiinosa on välillä tutkia että kaikki on kunnossa. Ja papa kokeen jättäminen ottamatta on vain omaa tyhmyyttä.
Ja sitten on meitä onnettomia, joilla on gynekologisia sairauksia ilman, että on kiskonut kaksin käsin e-pillereitä kiduksiin. Käynnit tosin pääasiassa sairaalassa, ei yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tapana hoitaa vaiva kuin vaiva, oli se sitten ala- tai yläpäässä tai jossain niiden välillä. Ap ei ilmeisesti käy lääkärillä ollenkaan?
Toki käyn, viimeksi edellisviikolla.
Mutta ei mulla ole tapana käydä esim korvalääkärilläkään, ellei ole korvassa vikaa, ym. erikoislääkäreillä, ellei ole vaivoja heidän perehtymissään ruumiinosissa.
Alapäässäni ei ole koskaan ilmennyt sellaisia ongelmia, että olisi pitänyt mennä alapäälekurille.
46v
En käytä e-pillereitä, mutta käyn gynekologilla papakokeissa ja ultrassa. Syöpä voi olla oireeton, joten pikkuraha, jos asia huomataan ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei mulla ole tapana käydä esim korvalääkärilläkään, ellei ole korvassa vikaa, ym. erikoislääkäreillä, ellei ole vaivoja heidän perehtymissään ruumiinosissa.
Alapäässäni ei ole koskaan ilmennyt sellaisia ongelmia, että olisi pitänyt mennä alapäälekurille.46v
Juuri näin.
Itse en ole koskaan käynyt korvalääkärillä, mutta mieleeni ei tulisi ihmetellä niitä, jotka joutuvat siellä ramppaamaan.
Onko ap tietoinen, että naisen alapää ei ole tautivapaata vyöhykettä? Siis sinnekin voi tauti pesiytyä, vaikka ap:lla ei ole käynyt näin.
Ihmetteletkö ap myös esim. silmälääkärillä ramppaajia vai onko gynekologia ainoa ihmettelemäsi lääkätieteen erikoistumisala?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapäässäni ei ole koskaan ilmennyt sellaisia ongelmia, että olisi pitänyt mennä alapäälekurille.46v
Mutta menisit siis, jos ongelmia ilmenisi? Miksi siis ihmettelet, jos joku muu gynekologilla käy?
Ja, jos et vieläkään ymmärrä, niin kerro ihmeessä, minkä alan erikoislääkärillä viime viikolla kävit, jotta me muut tällä palstalla voimme ihmetellä, miksi ramppasit siellä.
Mut on se silti aika noloo, jos gynelle joutuu :D
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan käynyt korvalääkärillä, mutta mieleeni ei tulisi ihmetellä niitä, jotka joutuvat siellä ramppaamaan.
Onko ap tietoinen, että naisen alapää ei ole tautivapaata vyöhykettä? Siis sinnekin voi tauti pesiytyä, vaikka ap:lla ei ole käynyt näin.
Ihmetteletkö ap myös esim. silmälääkärillä ramppaajia vai onko gynekologia ainoa ihmettelemäsi lääkätieteen erikoistumisala?
Ap tarkoittanee sitä yleistä mielikuvaa, että terveen ja oireettoman naisen putäisi muka käydä vuosittain gynekologin tarkistuksessa. Ei tietenkään tarvitse. Se on misogynistä ajattelua, jossa naisen sukuelimet mielletään likaisiksi ja tautisiksi.
Yhtä hyvin pitäisi vastia, että kaikkien Suomen kansalaisten pitää käydä kerran vuodessa suolistotähystyksessä, koska paksusuolensyöpä on melko yleinen.
En minäkään syö mitään e-pillereitä tai käytä mitään hormonaalista ehkäisyä, mutta silti olen kyllä käynyt gynekologilla, mm. papakokeissa ym tarkastuksissa.