Naurattaa ihmiset jotka elävät tuilla mutta sanovat maksavansa veroja
Nämä tyypit on aina yhtä hulvattomia. Valtio antaa rahaa ja ottaa tietyn prosentin pois niin järjen jättiläiset kuvittelevat ihan itse omista rahoistaan maksavansa veroja
Kommentit (39)
Keskiluokka elättää tämän maan. Köyhemmille kustannetaan perusturva (joka on ihan oikein) ja rikkaamaat siirtävät pääsääntöisesti omaisuutensa verottajalta turvaan (mikä on väärin, jos omaisuus on tehty Suomessa). Olen liberaali oikeistolainen, mutta ymmärrän että sen minkä tulonsiirroissa häviää, niin sen turvallisuudessa menettää, enkä toivo poliisivaltiota.
Se 20 prossaa on melko korkea ja syy on se, että jos saakin sitten töitä ei ole niin suurta riskiä joutua maksamaan aikanaan mätkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä tyypit on aina yhtä hulvattomia. Valtio antaa rahaa ja ottaa tietyn prosentin pois niin järjen jättiläiset kuvittelevat ihan itse omista rahoistaan maksavansa veroja
Naurattaa "ihmiset" jotka aina valittaa veroista, vaikka itse aina kaikin keinoin niitä välttelevät.
Ja kuvittelevat "elättävänsä" muut.
1. Minä valitan veroista. Ne ovat aivan liian korkeat.
2. Teen kaikkeni niitä vältelläkseni, pankin asiantuntijat ovat tässä oiva apu.
3. En kuvittele, vaan tiedän elättäväni r oskaväkeä.
(4. Olen jo menossa, viime viikolla meni eräs kiinteistö kaupaksi ja muutto muualle, kevyemmmän verotuksen maahan aurinkoon on nyt taas pykälän lähempänä, jesss!!!)
80% suomalaisista saa tulonsa tai tukensa verovaroista. Siis opettajat, työttömät, sairaanhoitajat, opiskelijat, kapiaiset, poliisit, virkamiehet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa "ihmiset" jotka aina valittaa veroista, vaikka itse aina kaikin keinoin niitä välttelevät.
Ja kuvittelevat "elättävänsä" muut.1. Minä valitan veroista. Ne ovat aivan liian korkeat.
(4. Olen jo menossa, viime viikolla meni eräs kiinteistö kaupaksi ja muutto muualle, kevyemmmän verotuksen maahan aurinkoon on nyt taas pykälän lähempänä, jesss!!!)
Voi voi taas harhainen.
Ei pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa kukaan yksilö "elätä" toista.
Ja tuo "muutan matalamman verotuksen maahan"-trollaus on kuultu puutumiseen asti. Et huijaa sillä ketään.
Kaikista huvittavimpia sossulandiassamme ovat ns. yrittäjät, jotka väittävät kustantavansa kaiken. Esim. Maatalousyrittäjät329 elävät täysin muiden kustannuksella. Monet vientiyritykset kuppaavat kaiken maailman tukia minkä kerkiävät eri rahastoista ja EU:n kautta. Työllistämisrahoja yms. Suomessa on todella vähän niitä jotka oikeasti elättävät loput.
Menee minulla ainakin palkasta veroihin osa. Kukaan ei tosin ole kysynyt minulta eli aktiivisesti en itse maksa. Ihan sama. Se on kuitenkin vähemmän mitä saan kuukaudessa asumistukena.
Naurattaa tyypit, jotka palvelevat valtiota.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä, että alat ajaa lakimuutosta, jotta köyhien ja työttömien ei tarvitse enää maksaa veroja? Meinaan, että jos sinusta he eivät niitä nytkään oikeasti maksa, eikä niillä ole mitään merkitystä, niin voitaisiin sopia, että he saavat tuet ihan puhtaana käteen.
Näinhän se voisi olla. Vähennetään suoraan jo valmiiksi verojen osuus niin lopputulos on ihan sama. Ihan älyttömän että sama taho antaa rahaa ja sitten ottaa osan takaisin "veroina". Turhaa byrokratiaa.
Näitä minä en ymmärrä T: tuilla elävä.
Vierailija kirjoitti:
80% suomalaisista saa tulonsa tai tukensa verovaroista. Siis opettajat, työttömät, sairaanhoitajat, opiskelijat, kapiaiset, poliisit, virkamiehet jne.
Kyllä mutta nämä työssäkäyvät eivät ole silti mitenkään vertailukelpoisia tukien saajien kanssa koska hehän vastineeksi tuottavat palveluita yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä, että alat ajaa lakimuutosta, jotta köyhien ja työttömien ei tarvitse enää maksaa veroja? Meinaan, että jos sinusta he eivät niitä nytkään oikeasti maksa, eikä niillä ole mitään merkitystä, niin voitaisiin sopia, että he saavat tuet ihan puhtaana käteen.
Näinhän se voisi olla. Vähennetään suoraan jo valmiiksi verojen osuus niin lopputulos on ihan sama. Ihan älyttömän että sama taho antaa rahaa ja sitten ottaa osan takaisin "veroina". Turhaa byrokratiaa.
Höpsistä. Annetaan tietysti ihan sama summa kuin ennenkin. Ap:takin tuossa otsikossa naurattaa ajatus, että tuen saaja muka maksaa veroja.
Kuuleppas tonttu,olen maksanut liitolleni joka tilistä...jo silloin kun sinua tuskin ole olemassakaan.
Nyt olen välillä töissä,välillä työtön.Vaikea saada töitä kun on kohta kuuskymppinen.
Saan liitoltani korvauksia,jokaisesta pätkätyöstäkin maksan liitolle osuuden.
Maksan veroja joka korvauksesta.VÄÄNNÄNKÖ RAUTALANGASTA MALLIN,VAI TAJUSITKO?.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuvittelevat "elättävänsä" muut.1. Minä valitan veroista. Ne ovat aivan liian korkeat.
Kuhan haaveilet vaan. Mutta jos nyt oikeesti oot lähössä, niin ei sua monellakaan tuu ikävä. Kuulostat sellaiselta ihmiseltä. T: ihmisroska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi taas harhainen.
Ei pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa kukaan yksilö "elätä" toista.
Ja tuo "muutan matalamman verotuksen maahan"-trollaus on kuultu puutumiseen asti. Et huijaa sillä ketään.
Voi hyvä luoja sentään..... Aivan: maksamani verot eivät todellakaan ole korvamerkittyjä jonkun tietyn ihmisen/ihmisten elatukseen. Tuoko oli siis pointtisi....
Ja mitä tulee maasta pois muuttamiseen niin kyse ei ole trollauksesta vaan elinikäisen haaveen toteuttamisesta. Tarkemmin sanottuna aion asua rospuuttoajan muualla ja verotushan ON kevyempää melkein missä vaan kuin täällä.
Ei ole pakko uskoa, voin elää en kanssa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuhan haaveilet vaan. Mutta jos nyt oikeesti oot lähössä, niin ei sua monellakaan tuu ikävä. Kuulostat sellaiselta ihmiseltä. T: ihmisroska
Kyse on hiukan enemmästä kuin haaveilusta koska ko. kiinteistö on myyty -olen siis katkomassa siteitäni tänne.
Ja sinulla ei varmaan tule ikävä, uskon. Kyynel.
Ethän sinäkään palkollisena itse verojasi maksa, vaan työnantajasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos mennään ihan pohjamutia myöten, niin eikös yrittäjä maksa työssäkävijän verot - hän laskee kuinka paljon voi maksaa työläiselle palkkaa että voi ottaa ja tilittää siitä verot + kaikki muutkin työantajamaksut. Ero on tietysti siinä että työntekijä antaa vastinetta rahallensa eli tekee töitä. Ihmiset joilla ei ole töitä, saavat työttömyyskorvausta ihan sillä perusteella että he ovat olemassa. Aika kauheaa olisi jos ei valtio pitäisi kansalaisiaan hengissä. Vastineeksi annetaan joko se että on valmis hakemaan töitä, tai ottamaan töitä vastaan jos sellainen saatavissa. Poislukien tietysti eläkeläiset, työkyvyttömät jne.
Minä ja mieheni olemme olleet teini-iästä asti vakituisissa töissä, siitä ajasta yli 20 vuotta yrittäjinä, ja voin kertoa että hurjan määrän olemme maksaneet veroja tälle yhteiskunnalle ja valtiolle näinä vuosina. Nyt kun olemme molemmat työttöminä ja saamme juuri ja juuri aktiivimallin täytettyä tekemällä ns. kuntouttavaa työtoimintaa jonkin verran (siis ilmaistyötä käytännössä) ja joka kuukausi siitä työkkärin brutosta on iso osa lohkaistu pois valtiolle, niin kyllä minä ainakin sanon että maksan veroja vaikka sinua naurattaisi kuinka. Mielelläni maksankin, saanhan esimerkiksi sairaanhoitoa edullisesti, ja vaikkapa poikani koulutettua lukiossa ilman valtavia lukukausimaksuja. (Lukion kirjathan sitten ovatkin eri asia, ne maksetaan kyllä meidän vanhempien selkänahasta.)
Tietenkin sinä olet mielipiteeseesi oikeutettu. Terveisin nimim. järjen jättiläinen.
Tästä olen joskus yrittäjäisäni kanssa väitellyt. Hän kun mielestään maksaa palkollistensa verot, mutta jollain logiikalla myös asiakkaittensa alv:itkin. Totuus on kyllä jossain siinä välissä. Ilman työntekijöitä ei olisi myyntiä, joista saadaan kassaan rahaa maksaa sitä palkkaa, josta ne verot maksetaan, mutta ei sitä myyntiä olisi ilman sitä yrittäjääkään.
Miksi palkansaaja mieltää maksavansa verot (tietenkin) itse? Koska veron muutokset tuntuvat suoraan palkansaajan kukkarossa. Tämän vuoksi se on ihan oikea logiikka. Samoin alv:n muutokset todennäköisesti näkyisivät ensin suoraan hinnoissa, joten asiakas maksaa ne.
Jos mennään ihan pohjamutia myöten, niin eikös yrittäjä maksa työssäkävijän verot - hän laskee kuinka paljon voi maksaa työläiselle palkkaa että voi ottaa ja tilittää siitä verot + kaikki muutkin työantajamaksut. Ero on tietysti siinä että työntekijä antaa vastinetta rahallensa eli tekee töitä. Ihmiset joilla ei ole töitä, saavat työttömyyskorvausta ihan sillä perusteella että he ovat olemassa. Aika kauheaa olisi jos ei valtio pitäisi kansalaisiaan hengissä. Vastineeksi annetaan joko se että on valmis hakemaan töitä, tai ottamaan töitä vastaan jos sellainen saatavissa. Poislukien tietysti eläkeläiset, työkyvyttömät jne.
Minä ja mieheni olemme olleet teini-iästä asti vakituisissa töissä, siitä ajasta yli 20 vuotta yrittäjinä, ja voin kertoa että hurjan määrän olemme maksaneet veroja tälle yhteiskunnalle ja valtiolle näinä vuosina. Nyt kun olemme molemmat työttöminä ja saamme juuri ja juuri aktiivimallin täytettyä tekemällä ns. kuntouttavaa työtoimintaa jonkin verran (siis ilmaistyötä käytännössä) ja joka kuukausi siitä työkkärin brutosta on iso osa lohkaistu pois valtiolle, niin kyllä minä ainakin sanon että maksan veroja vaikka sinua naurattaisi kuinka. Mielelläni maksankin, saanhan esimerkiksi sairaanhoitoa edullisesti, ja vaikkapa poikani koulutettua lukiossa ilman valtavia lukukausimaksuja. (Lukion kirjathan sitten ovatkin eri asia, ne maksetaan kyllä meidän vanhempien selkänahasta.)
Tietenkin sinä olet mielipiteeseesi oikeutettu. Terveisin nimim. järjen jättiläinen.