Naurattaa ihmiset jotka elävät tuilla mutta sanovat maksavansa veroja
Nämä tyypit on aina yhtä hulvattomia. Valtio antaa rahaa ja ottaa tietyn prosentin pois niin järjen jättiläiset kuvittelevat ihan itse omista rahoistaan maksavansa veroja
Kommentit (39)
No, valitettavasti se nyt vaan on fakta. Ja näin pienissä tuloissa se 20 prosenttia todella tuntuu. Toki joulukuussa sitten lämmittää, tai lämmittäisi, jos en olisi tt-tukiasiakas ja veronpalautus on sitten plus miinus nolla.
Jos kuitenkin tarkoitit sitä, että joten lesoilisin, että olen kunniallinen veronmaksaja ja minun veronmaksajan rahoilla tuokin kustannetaan tms, niin ymmärrän aloituksen.
Minua huvittaa kuka vaan joka sanoo ylemmyyttä huokuvalla äänensävyllä olevansa oikein "Veronmaksaja". Sekin pitää väntää titteliksi, vaikka sitä tekee enemmän tai vähemmän kaikki täällä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tyypit on aina yhtä hulvattomia. Valtio antaa rahaa ja ottaa tietyn prosentin pois niin järjen jättiläiset kuvittelevat ihan itse omista rahoistaan maksavansa veroja
Naurattaa "ihmiset" jotka aina valittaa veroista, vaikka itse aina kaikin keinoin niitä välttelevät.
Ja kuvittelevat "elättävänsä" muut.
Ne rahat ovat omiani siitä hetkestä lähtien, kun ne on tililleni siirretty. Ja verot ovat veroja vaikka ne maksaisi itse Putin. Ei ne muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa kuka vaan joka sanoo ylemmyyttä huokuvalla äänensävyllä olevansa oikein "Veronmaksaja". Sekin pitää väntää titteliksi, vaikka sitä tekee enemmän tai vähemmän kaikki täällä Suomessa.
Paitsi ne tosirikkaat jotka veroja kiertävät.
Tarkoittaako tämä sitä, että alat ajaa lakimuutosta, jotta köyhien ja työttömien ei tarvitse enää maksaa veroja? Meinaan, että jos sinusta he eivät niitä nytkään oikeasti maksa, eikä niillä ole mitään merkitystä, niin voitaisiin sopia, että he saavat tuet ihan puhtaana käteen.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nämä tyypit, jotka sanovat maksavansa veroja. Työnantaja (voi muuten olla myös tuo mainitsemasi valtio) antaa rahaa ja valtio ottaa tietyn prosentin pois niin järjen jättiläiset kuvittelevat ihan itse omista rahoistaan maksavansa veroja.
Mua taas naurattaa Kokoomusta äänestävät sairaanhoitajat. Kunta maksaa heille palkat ja ottaa tietyn prosentin pois, niin nämä järjen jättiläiset väittävät maksavansa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Ja pollea veronmaksaja voi talloa ihmisoikeuksia, suoltaa kunnianloukkauksia ja kohdella muita törkeästi, koska juuri hän ja yksin hän ruokkii koko Suomen!
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä, että alat ajaa lakimuutosta, jotta köyhien ja työttömien ei tarvitse enää maksaa veroja? Meinaan, että jos sinusta he eivät niitä nytkään oikeasti maksa, eikä niillä ole mitään merkitystä, niin voitaisiin sopia, että he saavat tuet ihan puhtaana käteen.
Tämä johtaisi siihen, että tukia vähennettäisiin samassa suhteessa joko heti tai pikku hiljaa.
Muutos olisi huono tukia saavalle, sillä hän ei voisi sitten tehdä verovähennyksiäkään. (Esim kotipalvelua tarvitseva vanhus)
Vierailija kirjoitti:
Nyt tunnen kyllä oloni tyhmäksi, mutta mistä tuesta maksetaan veroa? Itse olen elellyt tuilla, mutta en ainakaan ole huomannut, että niistä olisi veroa mennyt. Veroilmoituksessakaan eivät näy veronalaisissa tuloissa.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus itse kutsuu sitä veroprosentiksi joten veroja ne on. Mikä siinä on niin ihmeellistä? Kun ostat ruokaa niin siihen kuuluu alvi eli silloinkin maksat epäsuorasti veroja valtiolle vaikka olit ostamassa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tunnen kyllä oloni tyhmäksi, mutta mistä tuesta maksetaan veroa?
Työmarkkinatuesta lähtee se siivu pois ennenkuin saat sen tilillesi. Kela sanoo että saat 600 euroa tukea mutta seuraavassa ilmoituksessa että tilillesi kolahtaa 510.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomustrolleja naurattavat monenlaiset asiat. Voi sentään.
Eikö sua naurata yhtään valtion ja kuntien työntekijät, joiden palkka maksetaan veroista?
Vierailija kirjoitti:
Sehän tarkoittaisi että nykyään KELA:n ei tarvitsisi maksaa työmarkkinatuen päälle toimeentuloa.
Eli KELA:n pitäisi vähentää virkailijoita.
Ei käy Sipilän hallintohimmelille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tunnen kyllä oloni tyhmäksi, mutta mistä tuesta maksetaan veroa?
Työmarkkinatuesta lähtee se siivu pois ennenkuin saat sen tilillesi. Kela sanoo että saat 600 euroa tukea mutta seuraavassa ilmoituksessa että tilillesi kolahtaa 510.
Okei. Kiitos vastauksesta. En ole koskaan saanut työmarkkinatukea, joten tämä oli minulle uutta tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tunnen kyllä oloni tyhmäksi, mutta mistä tuesta maksetaan veroa? Itse olen elellyt tuilla, mutta en ainakaan ole huomannut, että niistä olisi veroa mennyt. Veroilmoituksessakaan eivät näy veronalaisissa tuloissa.
Työttömyyskorvauksesta maksetaan 20 prosenttia veroa. Esim.asumistuesta ja toimeentulotuesta ei. Eikä siitä 9e/päivä-rahasta.
Maksoin 20 prosenttia veroa, kun sain eläkekassalta tuloja pitkän syöpäsairauslomani aikana. Ihmettelin aiemmin, miksei ihmisille makseta tiettyä summaa ja kummastelin, mitä järkeä veron perimisessä on. Kun pienestä summasta hävisi lähes 20 prosenttia pitkän sairauslomani aikana, niin eipä riemastuttanut.
Ehdin tehdä töitä vain 25 vuotta ennen sairastumistani.
Uskon, että sinulla on yhtä pitkä työhistoria.
Koskee ihan 80% suomalaisista. Mutta tämä aihe on jo niiiiiii iiii iiiiiiiiiii iii iiiiiiin käsitelty.