Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa "saa" erota työssäkäyvästä juoposta?

Vierailija
29.09.2018 |

Mies hoitaa tunnollisesti työnsä, mutta kotona kaikki jää rempalleen. Joka viikonloppu mies juo vähintään kaksi puolen litran pulloa viskiä tai vodkaa. Emme tee perheenä mitään, koska mies nukkuu viikonloppuisin puolille päivin ja loppupäivän touhuilee itsekseen. Krapulassa hän on ilkeä ja lyhytpinnainen.

Valittelin eräälle tutulle tilannetta, joka totesi, että koska mies ei juo joka päivä, käy töissä eikä hakkaa, ei ole syytä erota. Käski myös miettimään mitä pystyisin yksinhuoltajana pienellä palkallani tarjoamaan lapsille. Nyt elämisen kuluja on sentään kaksi maksamassa. Olen itsekin miettinyt, että elintaso laskee, koska tähän mennessä olemme voineet elää taloudellisesti melko huoletonta elämää. Tilanne on jatkunut jo vuoden ajan ja olen itse täysin loppu.

Miten kauan tätä pitää jaksaa katsoa?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot niin pitkään, kunnes köyhyys on pienempi harmi kuin miehen juominen.

Vierailija
2/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota tarvitse katsoa enää päivääkään. Vaikka ehkä kuvittelet, etteivät lapset tajua mitään, niin kyllähän no jotain aistivat jo nyt ja viimeistään teini-iässä laskevat 1+1 ja tajuavat, että viinan takia isää ei kiinnostanut heidän asiat paskaakaan ja kodissa oli räjähdysherkkä tunnelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut miehellesi, että mietit jo eroa juomisen vuoksi? Miten mies on reagoinut?

Vierailija
4/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaankaan tullut yllätyksenä tämä viikonloppujuopottelu. Varmaan ollut kuvioissa alusta asti. No omat virheet saa korjata ihan milloin itsestä tuntuu siltä että nyt on aika korjata.

Vierailija
5/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katselin niin kauan, että mies petti ja sain viimein "oikean" syyn lähteä. Olisi pitänyt lähteä jo siinä vaiheessa kun mies alunpitäen alkoi ärsyttää.

Vierailija
6/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siellä on taustalla syynä, että mies pakenee juomiseen?  Auttaisiko keskustelu ja ammattiapu?  Tuskinpa tuollainen juominen hänellekään enää pelkkää nautintoa on.  Ero ei sinänsä sitä ratkaise, vaan lapsille jää edelleen juoppo isä, jonka kanssa joudut olemaan tekemisissä.

Vierailija
7/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat erota vaikka ei joisi lainkaan alkoholia. Saat erota vaikka olisi maailman täydellisin mies. Saat erota ihan vaan siitä syystä ettet halua/jaksa olla yhdessä. Tai saat erota kokonaan ilman syytäkin. Ei siihen mitään sääntöjä ole. Elä oma elämäsi kuten parhaaksi koet.

Vierailija
8/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä mitään lupaa lähtemiseen tarvitse. Ihmeen pitkään olet jo jaksanutkin. Jos mies ei pysty lopettamaan juopottelua, lähde. Tuollaista ei tarvitse sietää.

Vierailija
9/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää muiden tuomiota, vaan tee niin kuin itsellesi ja lapsillesi hyvä.

Kodin hyvä ilmapiiri on aina tärkeämpää kuin raha. Rahan puute voi tietenkin heikentää sitä, mutta kuinka paljon?

Vierailija
10/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä on taustalla syynä, että mies pakenee juomiseen?  Auttaisiko keskustelu ja ammattiapu?  Tuskinpa tuollainen juominen hänellekään enää pelkkää nautintoa on.  Ero ei sinänsä sitä ratkaise, vaan lapsille jää edelleen juoppo isä, jonka kanssa joudut olemaan tekemisissä.

Miehen aiemmin hillitty juominen alkoi lipsua otteesta muutama vuosi sitten. Mitään erityistä ei tuolloin tapahtunut. Aivan tavallista lapsiperhe-elämää on eletty kohta kymmenen vuotta. SItä ennen olimme vuossia yhdessä. 

Miehen mielestä juominen ei ole ongelma, koska hän ei juokse baareissa. Teen lähes kaikki kotityöt ja hoidan kaikki lasten asiat (vasut, hojks-keskustelut, lääkärit, vaatteet, kuljetukset yms...) ja silti mies valittaa etten tee tarpeeksi. Mies ennemmin syö eineksiä kuin minun tekemääni ruokaa. Jos otan eron puheeksi, hän suuttuu. Hänen mielestään minun nalkutukseni pilaa kaiken (en nalkuta enkä edes pyydä häntä tekemään mitään).

ap

Vierailija
11/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn hoitaminen kunnolla edellyttää muutakin kuin sen, että menee työpaikalle. Voi hyvin olla, että kaikki siellä näkevät ja tietävät, odottavat vaan sitä kämmiä jolla se savustetaan ulos. Juopoista duunissa harva pitää, koska käyvät vajaateholla ja haisevat pahalle. Sen oikeesti huomaa, vaikka kaikki kuvittelee että ei.

Vierailija
12/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiasta määräystä. Sinä itse saat erota vaikka ärsytyksen syy olisi väärin aseteltu servetti.

Vierailija
13/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn hoitaminen kunnolla edellyttää muutakin kuin sen, että menee työpaikalle. Voi hyvin olla, että kaikki siellä näkevät ja tietävät, odottavat vaan sitä kämmiä jolla se savustetaan ulos. Juopoista duunissa harva pitää, koska käyvät vajaateholla ja haisevat pahalle. Sen oikeesti huomaa, vaikka kaikki kuvittelee että ei.

Olen tätäkin miettinyt, että onko mie saamassa potkut vielä. Tähän saakka hän on ilmeisen hyvin hoitanut työnsä. Työ on luonteeltaan melko itsenäistä, joten en tiedä näkyykö tämä töissä.

Vierailija
14/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi erota, ei siihen mitään syytä tarvita, jos hommat ei natsaa niin sitte ne ei natsaa. Ei tee lapsillekkaan hyvää katsella rakkaudetonta liittoa ja vanhempien murenemista "pakkoliitossa" pahimillaan ajautuvat itse samanlaiseen tilanteeseen aikuisena.

Vierailija
15/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että olet yksi ystäväni, mutta hänen miehensä tehnyt tuota oikeastaan koko avioliiton ajan. Ystävälleni se ei vielä ole ongelma, huonot ajat näkee julkisesta mediasta kun hehkuttaa puolisoaan ”elämänsä miehenä” ja on ”siunattu” niin tietää että mies on tehnyt jotain typerää kännissä (ajanut autolla, ei ole tullut kotiin jne.)

Ne kulissit ei tule kaatumaan, ei niin kauan kun miehellä on työpaikka mistä tienaa keskivertoa paremmin.

Vierailija
16/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän yh:n lapsena voin todellakin kertoa, että kaikella on hintansa. Meillä ei ollut kotona stressiä, äiti ei ollut koskaan vihainen, hänellä oli aina aikaa ja kiinnostusta asioilleni ja hän oli aina paikalla. Ottaako sitten köyhä ja emotionaalisesti turvallinen ja mukava lapsuus, vai vauras ja stressaava, missä saa esimerkiksi katsella isänsä juopottelua joka viikonloppu äidin ollessa onneton?

Vierailija
17/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa tunnollisesti työnsä, mutta kotona kaikki jää rempalleen. Joka viikonloppu mies juo vähintään kaksi puolen litran pulloa viskiä tai vodkaa. Emme tee perheenä mitään, koska mies nukkuu viikonloppuisin puolille päivin ja loppupäivän touhuilee itsekseen. Krapulassa hän on ilkeä ja lyhytpinnainen.

Valittelin eräälle tutulle tilannetta, joka totesi, että koska mies ei juo joka päivä, käy töissä eikä hakkaa, ei ole syytä erota. Käski myös miettimään mitä pystyisin yksinhuoltajana pienellä palkallani tarjoamaan lapsille. Nyt elämisen kuluja on sentään kaksi maksamassa. Olen itsekin miettinyt, että elintaso laskee, koska tähän mennessä olemme voineet elää taloudellisesti melko huoletonta elämää. Tilanne on jatkunut jo vuoden ajan ja olen itse täysin loppu.

Sehän riippuu täysin sinusta. Itse en katselisi päivääkään. Ei ero kuulu ulkopuolisille.

Vierailija
18/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman pian kannattaisi erota ja aloittaa uusi elämä. Menee aikaa hukkaan juopon kanssa. Itse odottelin liian kauan näin jälkikäteen ajatellen.

Vierailija
19/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keakustele miehesu kanssa. Jos rakkautta riittää niin olisiko mahdollisuus asumuseroon? Tällöin miehen on todella skarpattava ja päätettävä jääkö kotiin juomaan vai tuleeko sinun ja lasten luo vuikonlopuiksi. Jos viina vie niin asia selvä.

Vierailija
20/47 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Viskiä ei juurikaan myydä puolen litran pulloissa. Votkaa kylläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä