Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian herkkä ulkonäkökommenteille?

Vierailija
29.09.2018 |

Olen tapaillut miestä joka lähes joka kerta kommentoi jotain ulkonäöstäni. Viimeksi sanoi, että sun hiuksissa on aika paljon harmaata, en tykkää harmaasta (minulla siis värjätyt hiukset joiden sävy ei ole mielestäni harmaaseen vivahtava vaan toffee oli sävy). Edellisellä kerralla sanoi, että kynsilakkaa on kivan kiiltävää kun siinä on tollasia hileitä. Sitä ennen, että onpa minulla ohut ylähuuli. Olen myös kuullut, että minulla on harottavat varpaat, hyvä vartalo ja ryppyinen otsa ja ryppyjä poskessa. Juu, varmasti onkin sillä ikää on jo yli 40v, herralla enemmänkin.

Olen vain kovin kyllästynyt siihen että joka kerta tunnen olevani suurennuslasin alla arvioitavana. Kyllä, olen usein pahoittanut mieleni kommenteista ja myöhemmin sitten kertonut ettei tuntunut kivalta. Johon mies on kommentoinut että hänen kait sitten pitäisi olla puhumatta mitään ettei loukkaisi tai että ei ole tarkoittanut mitä on sanonut esim rypyistäni tai että onkohan tilanne ollut sellainen missä on nuo sano ihan että on häntä jotenkin ärsyttänyt.

En vaan oikein jaksa enää. Ihan mukava mies mutta en jaksa kuunnella joka kerta jotain kommentteja ulkonäöstäni, en oikein enää edes kehuja. Olenko sitten liian herkkä sanoilleen...,

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vähän samankaltaisia kokemuksia miehistä, vaikka olen 10 vuotta nuorempi. Hassu yhtälö on se, että samalla kuin nämä arvostelevat minun ulkonäköä, etsivät suurennuslasin kanssa minusta virheitä ovat kauheita kehun kerjääjiä ja itsensä leuhkioita. Olen saanut heistä käsityksen, että heillä on niin huono itsetunto, että purkavat sitä tällälailla muihin. Kun näkevät jotakin kaunista toisessa yrittävät väkisin ettiä jotain virhettä ja mainita, talloa toista alemmas jotta saisivat tuntea itsensä paremmpaksi. Aivankuin se arvostelunkohde olisi heille oikeati uhka. Kun lakkasin tapaamasta näitä miehiä ihmettelivät suu tötteröllä miksi en heitä huoli ja olenpas minä ilkeä, huono ihminen. Paljastuipahan niiden oikea luonne sitten. Itsehään en ruukaa toisten ulkonäköä arvostella vaan yritän perehtyä heidän sisimpään. Toki kehun jos jotain kehuttavaa löytyy.

Vierailija
22/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14. Olen kysynyt ja hänet ei kuulema haittaisi pätkääkään, että anna tulla vaan vaikka heti. Tosin joskus olen sanonut vaatteista jotain, että voisiko hommata esim puvun kanssa paremmin istuvan päällystakin, että nykyinen on ihan liian iso ja vanhanaikainen. Kerran sitten kun taas sanoin, että en tykkää arvostelusta et olenhan minäkin arvostellut hänen vaatteitaan mikä ei ole ollut mukavaa. Että näin...

Ap

Pidän tuollaista ulkonäön kriittistä kommentoimista törkerönä ja loukkaavana käytöksenä.

Jotkut puolustelevat törkeröä käytöstään juuri noin, että "kyllä minullekin saa tehdä niin, antaa tulla vain". Esim. minä en kuitenkaan rupeaisi kommentoimaan toisen ulkonäköä takaisin (ja luultavasti se toinen tietäisi sen).

Vierailija
24/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jo tämän viestin lähettäminen avannut sullekin, että sun ei oo hyvä olla tuon tyypin kans? Kyse ei silloin ole siitä oletko herkkänahkainen vai et: sulla on oikeus olla oma itsesi ja jos häiritsevä juttu on toistuvaa eikä puhekaan auta, on selvää ettei suhdetta kannata jatkaa

Vierailija
25/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta itsesi kun vielä voit

Vierailija
26/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mies vaikuttaa minusta pinnalliselta moukalta. Ihan se ja sama loukkaantuuko hänen kommenteistaan vai ei, mutta ylipäätään minusta ihminen vaikuttaa tosi pinnalliselta, jos häntä noin paljon ulkonäköasiat edes kiinnostaa. Ja sanomattakin on selvää, ettei toisen ulkonäön jatkuva kommentointi, varsinkaan negatiivisesti, kuulu normaaleihin käytöstapoihin. Siinä olisi minulle jo riittävästi syytä päästää mies miettimään ulkonäköasioita ilman minua. En jaksaisi kuunnella tuollaista todellakaan.

Vierailija
27/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä testaisin tehdä tuota sille takas, ihan samalla tavalla, hakisin oikein suurennuslasin ja tutkisin kunnolla, ja jos se ei oikeesti tajuaisi mikä siinä on outoa, niin olisi selvä ettei sellasen kanssa voi jatkaa, eikä olla kukaan tervepäinen.

Vierailija
28/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Tuo pahenee ajan saatossa. Lähde ja nopeasti. Jo sen, että sua kommentoidaan ja arvostellaan noin asiattomasti jatkuvalla syötöllä ja sen jälkeen yritetään uskotella, että syy on sinussa, pitäisi soittaa hälytyskelloja. Hän manipuloi sinua yrittäessään kääntää huomiota omasta tekemisestään siihen, millainen sinä olet. Etenkin tuo, että hän sanoo, että ehkä sinä olit ärsyttänyt häntä, on todella huolestuttavaa. Tuosta paljastuu, että hän ei edes vahingossa tai pelkkää ajattelemattomuuttaan sano kommentteja, jotka tuntuvat sinusta ikäviltä. Miten muuten kommentilla voisi olla minkäänlaista yhteyttä siihen, että olet ärsyttänyt häntä, vaikka se olisikin totta? Henkistä väkivaltaa ei aina osaa tunnistaa varsinkaan alkuvaiheessa, mutta tuossa ihan kaikki viittaa siihen, että mies tietää tarkalleen, mitä tekee. Tuo ei ole yhtään niin viatonta kuin mitä mies yrittää saada sua uskomaan. Lähde nyt, kun sun mielenterveys on vielä kunnossa, äläkä sitten vasta, kun oot täysin henkisesti hakattu.

Vierailija
29/29 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi