Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian herkkä ulkonäkökommenteille?

Vierailija
29.09.2018 |

Olen tapaillut miestä joka lähes joka kerta kommentoi jotain ulkonäöstäni. Viimeksi sanoi, että sun hiuksissa on aika paljon harmaata, en tykkää harmaasta (minulla siis värjätyt hiukset joiden sävy ei ole mielestäni harmaaseen vivahtava vaan toffee oli sävy). Edellisellä kerralla sanoi, että kynsilakkaa on kivan kiiltävää kun siinä on tollasia hileitä. Sitä ennen, että onpa minulla ohut ylähuuli. Olen myös kuullut, että minulla on harottavat varpaat, hyvä vartalo ja ryppyinen otsa ja ryppyjä poskessa. Juu, varmasti onkin sillä ikää on jo yli 40v, herralla enemmänkin.

Olen vain kovin kyllästynyt siihen että joka kerta tunnen olevani suurennuslasin alla arvioitavana. Kyllä, olen usein pahoittanut mieleni kommenteista ja myöhemmin sitten kertonut ettei tuntunut kivalta. Johon mies on kommentoinut että hänen kait sitten pitäisi olla puhumatta mitään ettei loukkaisi tai että ei ole tarkoittanut mitä on sanonut esim rypyistäni tai että onkohan tilanne ollut sellainen missä on nuo sano ihan että on häntä jotenkin ärsyttänyt.

En vaan oikein jaksa enää. Ihan mukava mies mutta en jaksa kuunnella joka kerta jotain kommentteja ulkonäöstäni, en oikein enää edes kehuja. Olenko sitten liian herkkä sanoilleen...,

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä miehessä on jotain erikoista, jos tarvitsee ääneen arvioida analyyttisen oloisesti tapailukumppaninsa ulkonäköä. Kyllä se oikeasti on omituista.

Vierailija
2/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia ja ilmeisesti tekevät sinulle epämukavan olon. Miettisin tapailun jatkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on normaali tapa suhtautua tuollaisiin tyyppeihin, mutta itse en kuuntelisi. Jos sinulla on sellaisia ihmisiä elämässäsi, jotka a. suhtautuvat sinuun neutraalin hyväksyvästi tai b. kehuvat ja kannustavat, tiedät itsekin, että tuollainen huomauttelu on asiatonta ja ikävää. Mies on tietysti oppinut tavan jostakin (ehkä lapsuuden perheeltään, joltain exältään) ja käyttää sitä dominoimaan tilannetta. Se ettei ota vakavasti kun kerrot hänen loukanneen sinua, kertoo välinpitämättömyydestä ja defensiivisyydestä.

Tuollaiset tyypit nauttivat seurastaan maassa, tunnen yhden samanlaisen. Jos hän kysyy jotakin ja hänelle vastaa itsevarmasti, hän ampuu alas ja ilkeilee. Jos taas vastaa valmiiksi alistuneesti, hän pyhimyksenomaisesti nostaa ylös. Hän on kiintynyt omaan identiteettiinsä auttajana ja kasvattajana, joka valitettavasti tarkoittaa sitä, että hän murjoo ihmiset ympärillään pieniksi, että voi heitä sitten kasvattaa.

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko vähät välittää SEKÄ miehen postiivisista, että negatiivisista huomautuksista tai lähteä lätkimään. Mies näkee sinut omien linssiensä läpi, eivätkä hänen kommenttinsa eivät kerro tai määritä sinua, vaan häntä. Sinulla saa ja kannattaakin olla positiivinen, vahva kuva itsestäsi. Sellaisen voi rakentaa itse tai yhdessä jonkun kanssa, joka oikeasti arvostaa sinua. Kun mies kommentoi esim. harittavia varpaitasi, voit heti sanoa, että "aijaa, minusta ne ovat normaalit ja itse asiassa aika söpöt". Mies reagoi miten reagoi, mutta itsearvostuksesi säilyy ja mieskin oppii ehkä uuden tavan käsitellä traumaansa, jota nyt sinuun purkaa.

Vierailija
4/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään jaksa tollasta eikä se mielestäni ole mitään liikaa herkkänahkaisuutta. Olen ihan tyytyväinen itseeni enkä loukkaannu tuollaisesta tyhjänpäiväisestä kommentoinnista, mutta tuo on vaan niin tyhmää etten halua tapailla ihmistä joka sellaista tekee. Huolehtikoon vaan omista ulkonäöstään.

Vierailija
5/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuipa mieleen muuten yksi erikoinen tilanne. Emme olleet tavanneet n. kuukauteen (itse halusin mm. em syistä välimatkaa) ja yhteisessä työjutussa (emme ole samassa työpaikassa, emme edes samalla paikkakunnalla)tapasimme, laittoi siellä viestin minulle kesken kokouksen, että ”olet ihan hyvännäköinen”. Silloin meni kuppi nurin ja vastasin että ja sinä olet melkein hyvännäköinen. Myöhemmin kun sanoin että en tykännyt tuollaisesta viestistä ja jos en ole mielestään hyvännäköinen niin ei tarvitse sanoa sitä ollenkaan vaan voi pitää omana tietonaan. Sanoi että käyttää usein ihan sanaa että joku on ihan mukava jne ettei ole mitenkään vähättelevä sana. Jaa, no minusta on mutta mitäpä väliä....kommentti kesken kokouksen oli minusta outo oli se sitten miten vaan tarkoitettu.

Ap

Vierailija
6/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian herkkä. Mies on joko käytöstavaton sosiaalinen tohelo, jonka sanomisia saat myöhemmin hävetä myös muiden ihmisten seurassa hänen puhuessaan mitä sylki suuhun tuo, tai sitten hän koettaa ovelasti piikitellä sinua. Veikkaan äkkiseltään ensimmäistä vaihtoehtoa. Joka tapauksessa harvan itsetunto pitempään tuollaista kestää kuunnella.

Vierailija
7/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaisi vanheta tuollaisen miehen rinnalla. Antaisin miehen mennä ja etsiä itselleen täydellistä naista, virheetöntä. Toisaalta hän löytää virheitä varmasti virheettömästäkin. Kamala ihminen.

Vierailija
8/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin herkkä ulkonäköön tai oikeastaan vattalooni liittyviin kommentteihin. Olen eronnut useamman lapsen äiti. Lisäksi olen elämäntaparemontin jälkeen tiputtanut painoa reilusti yli 20kg. Ja elämä näkyy vatsanahastani..En ole häpeillyt vartaloani ja olen kehdannut alasti olla ongelmitta miesten kanssa.

Lasten isä tai tapailemani miehet eivät koskaan ole sanoneet vatsastani mitään pahaa. Paitsi viimeisin ex-miesystäväni, joka on haukkunut ulkonäköni tai nimenomaan vatsani. Olen aivan lyöty enkä näe itseäni enää ikinä alasti kenenkään kanssa. Olen jumiutunut kotiin ja häpeän nykyisin vartaloani.

Vierailija
9/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. Ymmärrän tunteesi. Minä en myöskään koskaan aiemmin pitkän yli 20v suhteen aikana kuullut kommentteja ulkonäöstäni ja tiedän olevani ikäisekseni ihan ok, huolehdin ulkonäöstäni vaikken mikään varsinainen kaunotar olekaan, mielestäni minulla on hyvä vartalo, sopusuhtainen ja hoikka, mutta ei itsetuntoni terästä ole ja siksi en todellakasn halua kuulla jatkuvia kommentteja.

Ap

Vierailija
10/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo mies, joku on kyllä vinossa. Itse jatkaisin matkaa.

Ja jos ap on halunnut ottaa kuukauden välimatkan mieheen jo aiemmin, niin se kertoo tarpeeksi. Sanoisin ettei sun loppuelämän mies.

Vierailija
11/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies jota tapailin, puristeli kerran vatsamakkaroitani sängyssä seksin jälkeen ja kommentoi että häntä ei nämä haittaa, että hän tykkää vähän muhkummasta. Ja naureskeli päälle. Hän siis tarkoitti tämän kuulemma ihan positiivisesti, että ei tarvitsekaan olla hoikka. No eipä tapailtu kovin pitkään tuon jälkeen. Itseäni nuo makkarat haittaa ja vaikka häntä ei haittaisi niin olisi tuon asian voinut tuoda esille paremminkin.

Vierailija
12/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa joko sosiaalisesti törpöltä tai sitten hän on muuten vain ilkeä ja alistava. Miettisin tosissaan, haluanko olla tuollaisen kanssa. Jos jo tapailuvaiheessa on tuollaista, niin miten pahaksi se vielä muuttuu? Kumppanilta on tarkoitus saada kehuja luontevasti eikä mitään syväanalyysiä jokaisesta rypystä tai hiuksesta. Itse ainakin tuntisin olevani karjanäyttelyssä tuollaisen arvostelijan kanssa. Kehutkin alkaisi tuntua arvostelulta ja tarkkailulta.

Vierailija
13/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ahdistavalta. Ei selkeästikään tee sulle hyvää.

Mäkin tapailin hetken samanlaista miestä, joka huomautteli noin. Kysyi esimerkiksi mun kasvoissa kasvavasta vaaleasta nukasta (ajan kyllä pisimmät pois, mutta huomasi ne 2mm pitkätkin) ja nauroi jalkojani puristellen kuinka mulla ei ole yhtään lihaksia. En siis kehonrakentajalta pyrikään näyttämään, mutta urheilen.

Usein myös leikillään sanoi jotain muuta mun fyysisistä ominaisuuksista tai mun luonteesta. Vaikka ne olivatkin suht pieniä yksittäisiä asioita, niin yhdessä ne olivat vaan liikaa ja mulle tuli paha mieli ja olo kuin olisin suurennuslasin alla.

Vierailija
14/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asian puheeksi miehen kanssa ja painottaisin, että minulle on tärkeää, ettei ulkonäköäni jatkuvasti kommentoida, olivat kommentit sitten positiivisia tai negatiivisia. Jos vakavan keskustelun jälkeen homma jatkuu, sanoisin heipat tyypille.

Vierailija
15/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

14. Olen ottanut ja usein, mutta mies kääntää sen aina niin ettei tarkoittanut, ettei ole arvostellut, että lopettaa puhumisen kumista kuin säästä kun minun kanssa ei voi puhua kun kuvittelen että hän arvostelee jne. Täysi umpikuja. Usein yrittää vielä sanoa, että ehkä olin ärsyttänyt hänet ensin sanomalla jotain niin siksi hän ehkä sanoi tai että hän ei muista sanoneensa niin ei sellaista ole siis tapahtunut jne....huoh....minä olen kuulema hankala ja käsittämätön ihminen kun otan tuollaisista ”pulttia”.

Ap

Vierailija
16/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolta kuulostaa - oletko kysynyt mieheltä, että miltä hänestä tuntuisi, jos sinä alkaisit etsiä suurennuslasilla vikoja ja vanhenemisen merkkejä miehestä itsestään?

Kavereiden ja naissukulaisten kesken naiset toki keskustelevat "vioistaan," mutta kummpanilta ei sellaista jaksaisi - ei ainakaan jos itsetunto on muutenkin huono.

Vierailija
17/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

14. Olen kysynyt ja hänet ei kuulema haittaisi pätkääkään, että anna tulla vaan vaikka heti. Tosin joskus olen sanonut vaatteista jotain, että voisiko hommata esim puvun kanssa paremmin istuvan päällystakin, että nykyinen on ihan liian iso ja vanhanaikainen. Kerran sitten kun taas sanoin, että en tykkää arvostelusta et olenhan minäkin arvostellut hänen vaatteitaan mikä ei ole ollut mukavaa. Että näin...

Ap

Vierailija
18/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian herkkä, ei tuollainen kommentointi ole asiallista.

Vierailija
19/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ei itse näe tuota arvosteluna vaan enemmänkin "havainnointina", mutta tuon tyyppisten ihmisten on usein vaikea asettua toisen asemaan ja ymmärtää että maailma ei ole objektiivinen tai mustavalkoinen ja että faktojen ja tunteiden välillä on monimutkainen suhde. Tai sitten voi olla että yrittää ihan tarkoituksella alistaa ja manipuloida. Kummassakin tapauksessa on kivinen tie edessä.

Vierailija
20/29 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta mitä helvettiä olet tuollaisen typeryksen kanssa? Ei todellakaan ole normaalia käytöstä. Itselläni on muutenkin huono itsetunto enkä kestäisi tuollaista arvostelua hetkeäkään. Heivaisin äijän pihalle ja nopeaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan