Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olisi töitä päiväkodeissa

totuusontää
29.09.2018 |

Lähes joka talosta puuttuu henkilökuntaa. Harva lastentarhanopettaja on pätevä vaan niitä pestejä tekee lastenhoitajat ja muut.
Lastenhoitajien paikkoja on täyttämättä siellä sun täällä.
Sijaisia ei riitä valtavaan sijaistarpeeseen.

Näin ainakin pääkaupunkiseutu.

Joten aktivoitukaa nyt kaikki joilla edes joku taipumus on kersoja hoitaa.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta somalinainen voisi olla hyvä päiväkodin ope sellaiseen ryhmään joka on jo monikulttuurinen

Harvoin se somalinainen on mikään koulutettu ope... Voi elämän kevät näitä ehdotuksia.

Vierailija
22/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta somalinainen voisi olla hyvä päiväkodin ope sellaiseen ryhmään joka on jo monikulttuurinen

Muuten hyvä, mutta ei välttämättä edistä kotoutumista ja suomalaiseen yhteiskuntaan sosiaalistumista, joka on the ultimate goal. Ps. Samasta syystä ne Itä-helsinkiläiset lapset halutaan varhaiskasvatuksen piiriin, vaikka vanhemmat kotona olisivatkin.

T. Lto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteli päiväkodeissa nykyään saattaa olla aivan järkyttävä. Lapset eivät enää rauhoitu leikkimään ja puuhastelemaan kuten ennen, ollaan ylikierroksilla liian isossa ryhmässä missä aremmat jää jalkoihin.

Vierailija
24/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy kun vaaditaan huippu koulutuksia, mutta ei olla valmiita maksamaan siitä.

Pääkaupunki seudulla ei elä matala palkka alojen palkoilla, jos ei ole perheessä toista tienaavaa.

Vierailija
25/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne Helsingissä on tällä hetkellä kauhea. On niin paljon päiväkotei mihin ei saa palkattuu väkeä että jossain on joka päivä kriisi koska sijaisia ei saatu tai joku tuli kipeäksi.

Ja älkää luulko että ongelma ei huomaa niissä päiväkodeissa missä on täysi miehistys, jos teillä on omia lapsia semmoisessa päiväkodissa. Koska jos kukaan ei ole kipee ja koko päiväkodista on tarpeeksi lapsia poissa niin henkilökunta lähetetään siihen kriisissä olevaan yksikköön. Isossa päiväkodissa riittää monesti että yksi lapsi per ostasto on poissa niin joku joutuu lähtemään, ja sillä on yllättävän iso vaikutus toimintaan heti kun joku on poissa.

Vierailija
26/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lastenhoitajan koulutus mutta en silti aio mennä vaan olen mielummin toimistotyössä yksin oman huoneen rauhassa. Ai että kun hermot lepää :)

Vierailija
27/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän vaatimuksia on että voisin mennä päiväkotiin vaikka osapäiväiseksi avustajaksi? Olen ollut kotiäitinä yli 10v, pitkiä aikoja työttömänä ja siivoustyötä tehnyt. Koulutuksena peruskoulu. 

Eduksi lasketaan myös elämämkoulu ja ton 10v aikana harjaantunut viinien tuntemus?

Vierailija
28/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meteli päiväkodeissa nykyään saattaa olla aivan järkyttävä. Lapset eivät enää rauhoitu leikkimään ja puuhastelemaan kuten ennen, ollaan ylikierroksilla liian isossa ryhmässä missä aremmat jää jalkoihin.

Tämä.

Olen itse ollut joko työharjoittelussa tai töissä yhteensä 5 päiväkodissa ja siellä saa kyllä olla kova auktoriteetti että ne lapset mitään tottelee.

Siinä vaaditaan todellisia lehmän hermoja.

Vierailija
29/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän vaatimuksia on että voisin mennä päiväkotiin vaikka osapäiväiseksi avustajaksi? Olen ollut kotiäitinä yli 10v, pitkiä aikoja työttömänä ja siivoustyötä tehnyt. Koulutuksena peruskoulu. 

Ei ole yhtään mitään vaatimuksia. Riittää kun osaa kirjoittaa oman nimen ja edes vähän puhua suomea tai ruotsia. Näillä eväillä sinut otetaan Helsingissä tuottamaan ns. ”laadukasta varhaiskasvatusta”.

Vierailija
30/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu olisi se, että kaikki kellä on äiti/isä kotona niin ei saisi viedä lastaan hoitoon, vaan luonnollisesti hoitaisi jälkeläisensä itse. Sosiaalisin perustein olisi jokusen tunnin kerho tai sitten näitä perhekerhoja joissa ei siis jätetä lasta toisten vahdattavaksi, Henkilökunnaksi riittäisi vain joku täysjärkinen.

Vierailija
31/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti joka touhuaa lastensa kanssa kirjoitti:

Ratkaisu olisi se, että kaikki kellä on äiti/isä kotona niin ei saisi viedä lastaan hoitoon, vaan luonnollisesti hoitaisi jälkeläisensä itse. Sosiaalisin perustein olisi jokusen tunnin kerho tai sitten näitä perhekerhoja joissa ei siis jätetä lasta toisten vahdattavaksi, Henkilökunnaksi riittäisi vain joku täysjärkinen.

Tämä! Käsittämätöntä kuormittaa päiväkoteja näillä virikelapsilla. ”Kun se meidän eemeli niin nauttii siitä päivähoidosta”.

Vierailija
32/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lto:ita ei kouluteta yliopistoissa tarpeeksi, hoitajia ei palkata riittävästi jotta lto edes saisi tehdä työnsä, sijaisia ei oteta. Varhaiskasvatus on vähän samalla tolalla kuin vanhusten hoito.

T lähihoitaja

Vierailija
33/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eduksi lasketaan myös elämämkoulu ja ton 10v aikana harjaantunut viinien tuntemus?

Joo, onhan tässä iässä tullut jo elämänkokemusta ja kärsivällisyyttä. Olen kylläkin absolutisti joten viinit sun muut ei kiinnosta. Ihmisen on hyvä osata rentoutua ja rauhoittua muilla keinoin kuin päihteillä.

Vierailija
34/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lto:ita koulutetaan ihan tarpeeksi, moni ei vaan pysy alalla. Lakia pitäisi muuttaa, jotta henkilökuntaa olisi pakko palkata riittävästi.

Vierailija
35/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LISÄÄ LIKSAA JA PIENEMMÄT RYHMÄKOOT!

Vierailija
36/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on Tampereella. Ylioppilaita, eläkeläisiä sijaisena

Vierailija
37/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan kaikki työttömät ja muut yhteiskuntaan kuntoutujat. Kyllä saadaan aikaan loistava tuleva sukupolvi.

Olen työtön mutta valitettavasti ylikoulutettu lastentarhanopettajan tehtäviin :(.

Vierailija
39/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tässä on kysymys koulutusmäärästä. Kyllähän lastentarhanopettajia koulutetaan ihan hyvin, mutta moni jatkaa esimerkiksi luokanopettajaksi. Palkka on surkea vastuuseen ja työoloihin nähden. Varmasti alalle saataisiin enemmän koulutettua väkeä, jos palkka olisi parempi ja ryhmät pienemmät. Kukaan ei viihdy päiväkodissa ja lapset kärsii. Luokanopettajista taas on paljon ylitarjontaa, koska kaikki hakeutuu sinne, koska parempi palkka, enemmän lomaa ja työolot paremmat.

Vierailija
40/74 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan kaikki työttömät ja muut yhteiskuntaan kuntoutujat. Kyllä saadaan aikaan loistava tuleva sukupolvi.

Olen työtön mutta valitettavasti ylikoulutettu lastentarhanopettajan tehtäviin :(.

Miten voit olla ylikoulutettu tehtävään, johon sinulla ei ole pätevyyttä edes?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi