Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekologisia ja eettisiä joululahjoja!

Vierailija
28.09.2018 |

Ainakin aineettomat lahjat. Esim vuohi kehitysmaahan. Mitä muita?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pienyrittäjän valmistamat käsityöt ja herkut. - Ekologisesti pakatut kosmetiikkatuotteet.

Vierailija
2/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerätyt kuivatut sienet tms. kuivatut tuotteet, kuten marjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohet joutuvat seremonioihin uhrattavaksi, ei niitä. Ennemmin siemeniä ja puutarhoja ja puita.

Vierailija
4/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bambusta valmistetut hius- ja hammasharjat.

Vierailija
5/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilta kannattaa ostaa lahjoja, esim vaatteita, koruja, kirjoja, cd- ja lp-levyjä, elokuvia, leluja yms.

Monesti ihan yhtä hyviä kuin uudet, ja kierrätys on hyvästä!

Vierailija
6/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt. Koska tiedän, että perheeni (=vanhempani) tykkää tekemistäni asioista, niin kudon villasukkia, teen marjalikööriä ja kuivakakkuja heille. Toisinaan annan öljyväritauluja. Mietin, että tänä vuonna ei ostettaisi lahjoja, vaan panostaisimme toisiimme eli jokainen ostaisi esim. konsertti- tai teatterilipun ja lahja olisi se, että menisimme yhdessä. Sain aina ennen hyvin ekologiselta henkilöltä hyviä kirjoja divareista ostettuna. Ne olivat hyviä löytöjä.

Vierailija
7/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikin- ja naaman puhdistukseen itsetehdyt kestoliinat, voi tehdä vaikka vanhasta t-paidasta tai jostain kivasta kankaasta. Ekologisempi vaihtoehto kuin vanulaput.

Ja sen sijaan että tilaat maailman toiselta puolen kaikkea roinaa, kannattaa ensin tutkia löytyisikö Suomesta vastaavaa tuotetta, tai voisiko sen tehdä itse. Ja kaiken ei tarvitse olla uutta. Kierrätys kunniaan

Vierailija
8/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki lahjakortit ja rahalahjat on parempia ku jotku kipot/kupit tai perus pussilakanat. Mitä vähempi jätettä sitä parempi lahja.

Vierailija
9/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohet voi vaikka teu®astaa mun paistinpannulle... Parhaat lahjat on elektroniikkaa tai harrastusvermeitä yms. kovia paketteja

Vierailija
10/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainaki lahjakortit ja rahalahjat on parempia ku jotku kipot/kupit tai perus pussilakanat. Mitä vähempi jätettä sitä parempi lahja.

Mitä jos oikeasti tarvitsee sen pussilakanan? Sehän on silloin hyödyllinen lahja vai asutko itse jossain tallissa pahnojen päällä?

Vierailija
11/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehdyt villasukat/vaatteet/huivit/viltit/meikkipussit/ynnä muut käsityöt, kuten myös itse valmistetut syötävät ja taide ovat mainioita lahjoja.

Lisäksi aineettomat lahjakortit, esim lupaus hieronnasta tai pihan kolaamisesta ovat huippuja ja taatusti ekologisia.

Kynttilät; niille on aina käyttöä näihin aikoihin ja säästävät sähköä.

Vierailija
12/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos oikeasti tarvitsee sen pussilakanan? Sehän on silloin hyödyllinen lahja vai asutko itse jossain tallissa pahnojen päällä?

No en tiedä ketään keltä puuttuis pussilakana, sen sijaan joka joulu näkee kun näitä lahjaksi toisille raahataan (itekkin saanut ihan liian monta settiä) ja se on sitten ihan arvoitus sattuiko saajalle mieleinen joten se lahjakortti vaikka mieluummin...

Vierailija
13/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille nyt ei ainakaan tarvi antaa joululahjoja. Eikä ainakaan mitään vuohia. Ne on niin typeriä kun vaan olla ja voi. Hyväntekeisyyttä voi harrastaa ilman, että antaa tiedon siitä ikäänkuin "lahjana" jollekin! Naurettavaa.

Vierailija
14/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyys-lahjat

Itsetehdyt rasvat, kasvonaamiot, saippuat, kylpysuolat yms.

Vierailija
15/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palashampoot, palasaippuat (pahvipakkaus). Huulirasvat metallipurkissa. Bambuhammasharja. Itse tehty hillo/mehu/huulirasva/keksit/kestonenäliinat vanhasta pyjamasta; mitä nyt osaatkaan tehdä. Jos omaat liinoja tai huiveja joista haluat eroon, voit kääriä lahjat niihin, jolloin ei tule kääreestäkään roskaa.

Äitini kanssa minulla on sopimus, että annamme toisillemme luettuja kirjoja omista hyllyistä.

Useimpien ihmisten kanssa olen sopinut, ettei osteta lahjoja toisillemme, vaan kumpikin ostaa itselleen mitä haluaa. Näin molemmat saavat juuri sen, mitä haluavat.

Vierailija
16/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ja ekologisin lahja on sellainen, joka tulee varmasti käyttöön ja jolle on tarvetta. Kenties jotain, mitä lahjan saaja olisi itse ostamassa muutenkin. Tällaisten tarpeiden selvittämiseksi pitää tiedustella asianomaiselta suoraan ja mahdollisesti myös paljastaa, että tällainen lahja on tulossa, jotta saaja ei kerkeä itse ostamaan kaksoiskappaletta ennen lahjan saamista!

Pitää muistaa, että "ekologisetkin" tuotteet ovat epäekologisia, jos niitten käyttöikä jää vajaaksi. Uudelleenkäytettäviä "vanulappuja" voisin ommella itselleni, mutta en antaisi kaverille, ellei hän olisi minulle ilmaissut sellaisia kaipaavansa. Suurin osa on niin mieltyneitä kertakäyttötuotteiden helppouteen, että ajatuskin lappujen pesemisestä tuntuu liian työläältä, ja ne todennäköisemmin jäisivät lojumaan kaapin pohjalle tai heitettäisiin suoraan roskiin.

Vierailija
17/17 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskirättejä on kauniita jotka voi antaa yksittäin tai rullan kääriä pakettiin kuin ison karkin.

Saippuan tekijöille vinkki: seokseen voi lisätä rosmariinia, tuoksu on huumaava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän