Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko alkoholia juot tänään ja montako lasta on samassa asunnossa?

Vierailija
28.09.2018 |

Ja miten moni niistä lapsista on sinun vastuulla?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 lasia juo sekä mies että minä. 1 lapsi.

Vierailija
2/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 olutta oli varattu, puolet menny. 2 lasta. Nukkuvat jo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Omat vanhempani ottivat aina kaksi tai jopa neljä viinipulloa illassa.

He edustivat menestyvää sukupolvea joka tekee kauppoja Eurooppaan ja nauraa oppineen laiskahkosti köyhille ihmisille lentokoneen ikkunan takaa.

Heille viini antoi inspiraation kovempaan työntekoon ja menestykseen.

Vierailija
4/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, ei lapsia.

Vierailija
5/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Aika usein otan yhden perjantai-iltana yhden lasillisen punaviiniä ja kolme lasta paikalla (9-17v), mutta nyt ei jaksa, väsyttää niin paljon rankan viikon jälkeen et meen ihan just nukkumaan.

Vierailija
6/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo yhtään, vaikka ei ole ipanoita ollenkaan tässä taloudessa.

Vierailija
7/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi juomaa ja kaksi lasta.

Vierailija
8/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ja ei yhtään

Vierailija
9/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi annosta ja kolme lasta

Vierailija
10/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viinilasillista olen juonut ja varmaan pari otan vielä lisää.

Lapsia just nyt paikalla yksi ja hän on 18 vuotta. Toinen tulee yön aikana kotiin, hän 15 v. Katson olevani kummastakin vastuussa.

Vierailija
11/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo viiniä, 2 teiniä talossa.

Vierailija
12/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluviranomaisten avaama lanka?

Katsoin, kun vaimo joi yhden alkoholittoman. 1 alaikäinen taloudessa meidän täysi-ikäisten lisäksi.

Vierailija
13/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo tänä iltana kuten en ole juonut minään muunakaan iltana, päivänä tai minään vuorokauden aikana 30 vuoteen, joka siis on tähänastisen elämäni suurpiirteinen pituus.

Voisi sanoa että yksi lapsi on tavallaan asunnossa, mutta hän asustaa vielä toistaiseksi kohdussani.

Vierailija
14/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pulloa viiniä. Yksi lapsi. Mies on selvä.

Vierailija
15/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas konjakki menossa.

Kaikkihan me ollaan jonkun lapsia. Minä, 55v., puoliso 60 v. Kissamme on 6 v. (lapsi?). 

Olen mä nuorena juonut vaikka lapset oli juhlissa mukana. Meill oli jotkut sellaiset sanattomat ehdot, että krapulassa ei saa olla; ei ainakaan toimintakyvyttömästi krapulassa (siis me oltiin yleensä yötä toistemme luona kun oli jotkut juhlat missä alkoholia käytettiin). Juomista ei sallita ennen kello seitsemää illalla (jos on esim. mökkiviikonloppu jossa muutama perhe). Ja kahden aikuisen pitää olla aina selvinpäin - vuorot vaihteli ja sovittiin. Viimeinen siksi että täytyy olla aina hätätilanteiden varalta yksi joka on ajokunnossa ja yksi joka jää lasten kanssa selvinpäin, jos sen toisen täytyyhätätilassa lähteä autoilemaan jonnekin. Ja "hätätila" tarkoitti, että jos joku satuttaa itsensä tai sairastuu tms.

Vierailija
16/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas konjakki menossa.

Kaikkihan me ollaan jonkun lapsia. Minä, 55v., puoliso 60 v. Kissamme on 6 v. (lapsi?). 

Olen mä nuorena juonut vaikka lapset oli juhlissa mukana. Meill oli jotkut sellaiset sanattomat ehdot, että krapulassa ei saa olla; ei ainakaan toimintakyvyttömästi krapulassa (siis me oltiin yleensä yötä toistemme luona kun oli jotkut juhlat missä alkoholia käytettiin). Juomista ei sallita ennen kello seitsemää illalla (jos on esim. mökkiviikonloppu jossa muutama perhe). Ja kahden aikuisen pitää olla aina selvinpäin - vuorot vaihteli ja sovittiin. Viimeinen siksi että täytyy olla aina hätätilanteiden varalta yksi joka on ajokunnossa ja yksi joka jää lasten kanssa selvinpäin, jos sen toisen täytyyhätätilassa lähteä autoilemaan jonnekin. Ja "hätätila" tarkoitti, että jos joku satuttaa itsensä tai sairastuu tms.

Täydennän vielä,  että tää viimeinen kaksi selvinpäin ehto oli ihan sanallisesti sovittu.

Vierailija
17/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin juonut yhtään alkoholia, ei ole mittään syytä. Mies joskus otti iltaisin pienen hömpsyn lääkekupista brändyä lääkkeeksi, mutta sekin tapa on jäänyt. Mies vois juoda yhten saunakaljan mutta ei olla saunottu ainakaan pariin vuoteen.

Minä olin kerran kunnolla humalassa vähän aikaa joskus 17v. se oli ihan hirveetä, ehkä tunti pari oli ns. nousuhumalaa, ja sitten tuli se krapula, makasin useemman tunnin täysin paikallaan, pimeessä, ei saanut kuulua hiiskahdustakaan. En koskaan, koskaan haluaisi kokea enää samaa.

Miestänikään en ole humalassa nähnyt koskaan vaikka ollaan parikymmentävuotta oltu yhdessä, kai hänkin on varmaan joskus nuorena ollut humalassa.

Kotona on kaksi koululaista.

N44

Vierailija
18/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään juoda kumpikaan 17v. teinin kanssa.

Vierailija
19/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 saunaolut tuli juotua ja nyt yksi konjakkiannos menossa. Konjakkisnapsista tulee hyvä uni. Kohta nukkumaan.

Kolme kouluikäistä lasta, kaikki jo nukkuu. Mieskin.

Vierailija
20/29 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia. Kaksi lasta vastuullani tässä asunnossa ja kolmas yöjuoksussa kaivaten kyytiä kotiin hetkellä millä hyvänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän