Miksi koiranpentuja opetetaan nameilla? Tänäänkin nuori nainen syötti jatkuvasti koiralleen nameja ja pakeni kun piti kohdata toinen koira?
Tämä siis Tampereella. Näitä näkee jatkuvasti. Nuoret naiset ja koirat.
Mikä koirakoulu opettaa näin perusteellista namien käyttöä? Menee vähän yli jos koira ei saa kohdata muita!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostat jostain syystä omituiselta 😂
Ei haittaa. Kumminkin meillä kiva koira👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen siis ap ja meidän koiraa ei todellakaan opeteta nameilla.
Olen pennusta asti antanut tutustua muihin koiriin (tietysti olen kysynyt ensin, että saako tutustua).
Nyt koirallamme on ainakin kymmenen hyvää kaverikoiraa. Ihana nähdä kun hännät alkavat heilua kaverikoiran kohdatessa! Nauttivat!
Koira on sosiaalinen laumaeläin ja namit eivät kuulu normaalin koiran ruokavalioon.
Koiramme rotu on myös vaativa, mutta hyvin on mennyt.
Nyt monesti näkee näitä räksyttäviä pikkukoiran omistajia, joiden koirat ahdistuneesti katsovat vain omistajaansa? Peloissaan!
Hmmm, minunkin koirallani on ainakin kymmenen koirakaveria ja kyllä, hännät huiskivat oikein iloisesti. Ja usko tai älä, namuja on käytetty koulutuksessa. Silti en halua sen tapavan kaikkia vastaantulevia koiria.
Sanoit koirasi rodun olevan vaativa, todennäköisesti juuri siksi sinulla on kokemus siitä, että teitä juostaan karkuun. Ei minulla ainakaan ole pienintäkään halua kokeilla vastaantulevan, taistelukoiran näköisen sessun kanssa, josko se sattuisi hyväksymään viisikiloisen fifini. Jälki on aika rumaa, jos koirallesi sattuu huono päivä.
Ap. Tarkoitin vaativalla koiralla metsästyskoirarotua. Siis sellaista koiraa jolla metsästysvaistot eikä pelkkä kotikoira.
Hyvin on mennyt meillä ilman niitä nameja.
Jotenkin viedään koiralta se koiruus kun syötetään nameja!
No nyt kyllä kuulostaa jo siltä, että kannattaa tarkistaa lääkitys ajatasaiseksi.
No meillä ainakin koira on kunnossa! Missä vaiheessa nämä namit tulivat pakolliseksi koulutuksessa?
Hienoa, että koira sentään on kunnossa. :)
Vierailija kirjoitti:
Siis mun mielestä koirasta tulee joku sirkuskoira tai pellekoira kun opetetaan nameilla.
Typerän näköistä kun tämä ohituskin on niin vaikeaa...
Aikuisille koirille syötetään nameja ohitustilanteessa. Ei ole mennyt oppi perille.
Ihmettelen lähinnä näitä rähinäremmikoiria ja omistajaansa kiskovia koiria... ehkä muutama nami olisi tehnyt hyvää 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pennusta asti antanut tutustua muihin koiriin (tietysti olen kysynyt ensin, että saako tutustua).
Nyt koirallamme on ainakin kymmenen hyvää kaverikoiraa. Ihana nähdä kun hännät alkavat heilua kaverikoiran kohdatessa! Nauttivat!
Koira on sosiaalinen laumaeläin ja namit eivät kuulu normaalin koiran ruokavalioon.
Nyt monesti näkee näitä räksyttäviä pikkukoiran omistajia, joiden koirat ahdistuneesti katsovat vain omistajaansa? Peloissaan!
Millä opetit koiran käyttäytymään? Minkä rotuinen koira sinulla on? Mitä koirasi syö?
Saako koirasi luita?Siis meillä laumanjohtaja olen minä. Kiitos on riittänyt ja silitys.
Paistan jauhelihaa ja sekoitan nappuloihin. Kanasta tykkää ja kalasta.
Mikäpä siis ongelma, jos koiralle tarjoaa koulutuksen lomassa samoja nappuloita, joita syö ruokanakin? Mikä rotu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä opetit koiran käyttäytymään? Minkä rotuinen koira sinulla on? Mitä koirasi syö?
Saako koirasi luita?Siis meillä laumanjohtaja olen minä. Kiitos on riittänyt ja silitys.
Paistan jauhelihaa ja sekoitan nappuloihin. Kanasta tykkää ja kalasta.
Mikäpä siis ongelma, jos koiralle tarjoaa koulutuksen lomassa samoja nappuloita, joita syö ruokanakin? Mikä rotu?
Ei varmaan mitään.
Missä ne koirat sitten tutustuvat muihin koiriin kun pitää ohittaa toinen koira täydellisesti?
Koira tuijottaa omistajaansa ja kyttää taskua!
Onko se koiran elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm, minunkin koirallani on ainakin kymmenen koirakaveria ja kyllä, hännät huiskivat oikein iloisesti. Ja usko tai älä, namuja on käytetty koulutuksessa. Silti en halua sen tapavan kaikkia vastaantulevia koiria.
Sanoit koirasi rodun olevan vaativa, todennäköisesti juuri siksi sinulla on kokemus siitä, että teitä juostaan karkuun. Ei minulla ainakaan ole pienintäkään halua kokeilla vastaantulevan, taistelukoiran näköisen sessun kanssa, josko se sattuisi hyväksymään viisikiloisen fifini. Jälki on aika rumaa, jos koirallesi sattuu huono päivä.
Ap. Tarkoitin vaativalla koiralla metsästyskoirarotua. Siis sellaista koiraa jolla metsästysvaistot eikä pelkkä kotikoira.
No nyt kyllä kuulostaa jo siltä, että kannattaa tarkistaa lääkitys ajatasaiseksi.
No meillä ainakin koira on kunnossa! Missä vaiheessa nämä namit tulivat pakolliseksi koulutuksessa?
Jokainen koira on luonteeltaan erilainen, toinen on miellyttämishaluinen ja sillä on motivaatiota oppia ilman sen kummempaa palkkaa, toisella ruoka toimii paremmin koulutuksen tukena ja kolmas taas oppii parhaiten leikin kautta/lelulla palkaten. Itselläni metsästysrotuinen terrieri, jota ei pentunakaan voinut vähempää kiinnostaa oppiminen ilman jotain palkkaa, mutta ulkona ei ollut eikä ole edelleenkään yhtään kiinnostunyt ruuasta, joten meillä koulutettiin palkkaamalla pallolla. Aika monella pentukurssilla kyllä myös kehoitetaan käyttämään positiivista vahvistusta ja löytämään sille omalle koiralle se motivoivin palkka. Nyt aikuisena tuolle omallenikin tosin riittää ihan sanallinenkin käsky ja kehu, mutta pentuna koira ei varmasti vielä edes juuri sanoja/niiden erilaista painoa ymmärrä, joten koulutus on helpointa palkkaamisen kautta.
Mitä koiran elämää se on kun koira tuijottaa omistajan taskua?
Kerjää?
Tämäkö muka sitten niin hienoa ja täydellistä.
Missä vaiheessa koiran on pitänyt oppia kerjäämään?
Vierailija kirjoitti:
Missä ne koirat sitten tutustuvat muihin koiriin kun pitää ohittaa toinen koira täydellisesti?
Onko se koiran elämää?
Eivät kaikki koirat pidä kaikista koirista. Ei täällä vieraat koirat nuuski toisiaan lenkillä ollesaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen koira on luonteeltaan erilainen, toinen on miellyttämishaluinen ja sillä on motivaatiota oppia ilman sen kummempaa palkkaa, toisella ruoka toimii paremmin koulutuksen tukena ja kolmas taas oppii parhaiten leikin kautta/lelulla palkaten. Itselläni metsästysrotuinen terrieri, jota ei pentunakaan voinut vähempää kiinnostaa oppiminen ilman jotain palkkaa, mutta ulkona ei ollut eikä ole edelleenkään yhtään kiinnostunyt ruuasta, joten meillä koulutettiin palkkaamalla pallolla. Aika monella pentukurssilla kyllä myös kehoitetaan käyttämään positiivista vahvistusta ja löytämään sille omalle koiralle se motivoivin palkka. Nyt aikuisena tuolle omallenikin tosin riittää ihan sanallinenkin käsky ja kehu, mutta pentuna koira ei varmasti vielä edes juuri sanoja/niiden erilaista painoa ymmärrä, joten koulutus on helpointa palkkaamisen kautta.
Ja sitten vaan syötetään näitä nameja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se koiran elämää?
Eivät kaikki koirat pidä kaikista koirista. Ei täällä vieraat koirat nuuski toisiaan lenkillä ollesaan.
Ei varmaan pidäkään kun omistajat eivät halua. Paniikkiohitus kun vähänkin näkee toisen koiran. Minkä singnaslin silloin annat koirallesi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ylikouluttajat olette kaikki naisia?
Ja alikouluttajat ovat puolestaan...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se koiran elämää?
Ei varmaan pidäkään kun omistajat eivät halua. Paniikkiohitus kun vähänkin näkee toisen koiran. Minkä singnaslin silloin annat koirallesi?
Kyllä niillä koirillakin on erilaiset lupnteet ihan niinkun meillä ihmisilläkin ja kaikki vaan ei ihan oikeasti siedä kaikkia. Itselläni pienehkö, kovapäinen uros terrieri, joka on aina kokenut itseään isommat ja varsinkin yhtään pomottavasti käyttäytyvät urokset uhkana ja sillä ei vaan ego kestä niitä, vaan aloittaa heti rähinän, jos joku tollo päästää sen kiltin lussukkansa kahden metrin hihnassa juoksemaan kohti. Tilannetta ei yhtään parantanut se, että kerran joltain papparaiselta pääsi lapin porokoira uros vapaaksi ja se kävi tuon omani kimppuun. Me saadaan sosiaalisia kohtaamisia kavereiden ja sukulaisten koirien kanssa ja silloin tällöin hihnassa, jos toinen kaveri on narttu tai sitten urospentu, koska niiden kanssa tuo tulee parhaiten toimeen, eikä ala rähistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se koiran elämää?
Kierrämme kiskovat räkyttävät koirat kaukaa, tuollaista mekkalaa pitävät koirat antavat ihan itse signaalinsa.
Ei kaikkea tarvitse erikseen kouluttaa. Meidän koira on kiinnostunut toisista koirista positiivisesti eli haluaisi leikkiä ym.
Minä en salli sitä, mutta mies sallii. Minun kanssani koira ei edes pyri toisten koirien luokse, miehen kanssa yrittää ja saa sitä tehdä, jos vastaantulevien kanssa kemiat kohtaa. Hassulta voi kuulostaa, mutta koira "lukee" meitä.
Ap on ihan oikeassa siinä että on se kumma jos koira ei muita saa kohdata. Mä näen jatkuvasti koiria jotka tutustuvat hihnassa ja kaikki todella tyytyväisiä ja iloisia. Joskus joku haukkuu vihaisesti ja siirrytään pois niin ettei tule pahaa mieltä kellekään.
Sitten on ne jotka opettavat koiransa alistumaan siihen että tuijottavat omistajaansa vain ja se on SAIRASTA!
Mun koiratkin rakastavat koirakamujaan ja ihan tiedoksi, koirapuistot ne vasta arvaamattomia paikkoja on missä traumat voi tulla koiralle kun vapaa koira hyökkää!!..
Milloinkohan tuokin tapa kumotaan että näin EI tule toimia koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ihan oikeassa siinä että on se kumma jos koira ei muita saa kohdata. Mä näen jatkuvasti koiria jotka tutustuvat hihnassa ja kaikki todella tyytyväisiä ja iloisia. Joskus joku haukkuu vihaisesti ja siirrytään pois niin ettei tule pahaa mieltä kellekään.
Sitten on ne jotka opettavat koiransa alistumaan siihen että tuijottavat omistajaansa vain ja se on SAIRASTA!
Mun koiratkin rakastavat koirakamujaan ja ihan tiedoksi, koirapuistot ne vasta arvaamattomia paikkoja on missä traumat voi tulla koiralle kun vapaa koira hyökkää!!..
Milloinkohan tuokin tapa kumotaan että näin EI tule toimia koiran kanssa.
Ehe ehe, ap vastailee täällä nyt jo ihan itse itselleen. Voi muru, mene katsomaan vaikka telkkua välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkea tarvitse erikseen kouluttaa. Meidän koira on kiinnostunut toisista koirista positiivisesti eli haluaisi leikkiä ym.
Minä en salli sitä, mutta mies sallii. Minun kanssani koira ei edes pyri toisten koirien luokse, miehen kanssa yrittää ja saa sitä tehdä, jos vastaantulevien kanssa kemiat kohtaa. Hassulta voi kuulostaa, mutta koira "lukee" meitä.
Onneksi miehesi sentään antaa koiran tutustua muihin...
Koiralle on ominaista halu tutustua ja leikkiä niinkuin lapsella tarve päästä tutustumaan muihin lapsiin hiekkalaatikolla. En käsitä niitä jotka eristävät koiransa.