Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koiranpentuja opetetaan nameilla? Tänäänkin nuori nainen syötti jatkuvasti koiralleen nameja ja pakeni kun piti kohdata toinen koira?

Vierailija
28.09.2018 |

Tämä siis Tampereella. Näitä näkee jatkuvasti. Nuoret naiset ja koirat.

Mikä koirakoulu opettaa näin perusteellista namien käyttöä? Menee vähän yli jos koira ei saa kohdata muita!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koirilla jatkuva happohyökkäys suussa.

Toinen outous on, että ”koira ei voi tutustua toisiin kiinniollessa”. Täh? Kuulemma koirien käytös menee sekaisin kun ovat kiinni ja tutustuvat!

Milloin sitten voi tutustua? Koirapuistoissako vain?

Nyt kyllä menee yli hilseen.

Vierailija
2/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue joku koirankasvarusopas esim. Tuire Kaimion ja tuu sit mesoamaan lisää jooko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat koirani ovat opetettu kulkemaan hihnassa niin, etteivät kiinnostu muista lainkaan. Täten lenkkeily on paljon helpompaa ja miellyttävämpää. Koirilla ei ole tarvetta haukkua muille tai pyrkiä ja vetää vieraiden koirien luokse. Ohitustilanteissa ottavat kontaktin minuun, eivät ulkopuolisiin. Näin myös irtipito on luotettavaa ja helppoa. Lenkkeilemme myös paljon irti, koska vieraiden tullessa vastaan koirani tulevat lähelleni eivätkä karkaa.

Tämä käytös on nimenomaan opetettu nameja apuna käyttäen.

Vierailija
4/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pennun rokotukset eivät ole iän vuoksi vielä kunnossa, niin ihan järkevää välttää. Lisäksi vieraista koirisra ei voi tietää millaisia räkyttimiä tulee vastaan, tuttavien koiristaa tietää etukäteen tasapainoiset tapaukset, joihin on pentu mukava tutustuttaa.

Vierailija
5/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja koirilla jatkuva happohyökkäys suussa.

Toinen outous on, että ”koira ei voi tutustua toisiin kiinniollessa”. Täh? Kuulemma koirien käytös menee sekaisin kun ovat kiinni ja tutustuvat!

Milloin sitten voi tutustua? Koirapuistoissako vain?

Nyt kyllä menee yli hilseen.

Ei ne mitään sokerikarkkeja ole.

Pieni kikkare koiranpapuja.

Vierailija
6/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koira kaipaa mitään hihnassa tutustumista jokaiseen vastaantulijaan. Ehkäisee remmiräyhäyksenkin kehittymistä, kun koira tietää, että hihnassa mennään vaan nätisti ohi. Pentua sosiaalistetaan tuttujen, tervepäisiksi ja rokotetuiksi tiedettyjen koirien kanssa turvallisissa olosuhteissa, ei randomeiden vastaantulijoita kanssa.

Koira oppii nopeiten ja parhaiten palkitsemisella ja pennulle nami on yleensä käyttökelpoisin palkka.

Vierailija
7/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin minäkin karkuun tänään yhtä "tosi ystävällistä" (=remmissä kiskoi niin, että henki meinasi loppua ja kuolaa roiskui ympäriinsä) koiraa. En todellakaan halua koirani kohtaavan ihan kaikkia vastaantulevia. 

Vierailija
8/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen vahvistaminen on kyllä tutkitusti toimivin koulutuskeino, MUTTA itsekin katselen hämmentyneenä näitä nuoria ihmisiä, joilla selvästi ensimmäinen oma koira, kun toisten koirien ohitustilanteissa se pentu pysäytetään ja ehkä istutetaankin ja sitten aletaan mättää niitä nameja ihan hulluna koiran suuhun tai jos pentu kuikuilee oho menevää koirakkoa niin kimeällä äänellä yritetään saada epätoivoisesti se pennun huomio takaisin nameihin. Ei näin. Jos haluat koiran, joka kävelee nätisti toisen koirakon ohi niin opeta se ensin seuraamaan ja keskittymään itseesi, tuolla niin monen käyttämällä pysäytyskeinolla se koira vaan oppii pysähtymään, kun tulee toinen koira vastaan ja sitten ne lenkit onkin aikuisen koiran kanssa jatkuvaa pysähtelyä ja ehkä myös sitä toista koirakkoa kohti hyppimistä...

Vierailija
9/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärissä ihmettelin tätä samaa ilmiötä. Koirille syötetään makupaloja jatkuvasti. Kyllä koira puhetta oppii ymmärtämään, ei siihen herkkuja tarvita.

Vierailija
10/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ap ja meidän koiraa ei todellakaan opeteta nameilla.

Olen pennusta asti antanut tutustua muihin koiriin (tietysti olen kysynyt ensin, että saako tutustua).

Nyt koirallamme on ainakin kymmenen hyvää kaverikoiraa. Ihana nähdä kun hännät alkavat heilua kaverikoiran kohdatessa! Nauttivat!

Koira on sosiaalinen laumaeläin ja namit eivät kuulu normaalin koiran ruokavalioon.

Koiramme rotu on myös vaativa, mutta hyvin on mennyt.

Nyt monesti näkee näitä räksyttäviä pikkukoiran omistajia, joiden koirat ahdistuneesti katsovat vain omistajaansa? Peloissaan!

Vierailija
11/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koira kaipaa mitään hihnassa tutustumista jokaiseen vastaantulijaan. Ehkäisee remmiräyhäyksenkin kehittymistä, kun koira tietää, että hihnassa mennään vaan nätisti ohi. Pentua sosiaalistetaan tuttujen, tervepäisiksi ja rokotetuiksi tiedettyjen koirien kanssa turvallisissa olosuhteissa, ei randomeiden vastaantulijoita kanssa.

Koira oppii nopeiten ja parhaiten palkitsemisella ja pennulle nami on yleensä käyttökelpoisin palkka.

Toivottavasti et kasvata lastasi palkitsemiselle.

Vierailija
12/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pennun rokotukset eivät ole iän vuoksi vielä kunnossa, niin ihan järkevää välttää. Lisäksi vieraista koirisra ei voi tietää millaisia räkyttimiä tulee vastaan, tuttavien koiristaa tietää etukäteen tasapainoiset tapaukset, joihin on pentu mukava tutustuttaa.

Voit hyvin kertoa vastaantulijalle, että ”rokotukset eivät ole kunnossa yms”.

Miksi te ylikouluttajat olette kaikki naisia?

Vierailija
13/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien hampaat menevät pilalle? Jatkuva happohyökkäys.

Miksi ottaa koira jos sen kanssa sitten paetaan johonkin pusikkoon piiloon kun toinen koira tulee vastaan??

Meillä pieni kiltti koira ja kerran tuli nainen koiransa kanssa ja huusi ”vittu” ja kääntyi pakoon. Kuljetti koiraa metrin narussa. Koira yhtä ahdistunut kuin omistajansa?

Vierailija
14/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pennusta asti antanut tutustua muihin koiriin (tietysti olen kysynyt ensin, että saako tutustua).

Nyt koirallamme on ainakin kymmenen hyvää kaverikoiraa. Ihana nähdä kun hännät alkavat heilua kaverikoiran kohdatessa! Nauttivat!

Koira on sosiaalinen laumaeläin ja namit eivät kuulu normaalin koiran ruokavalioon.

Nyt monesti näkee näitä räksyttäviä pikkukoiran omistajia, joiden koirat ahdistuneesti katsovat vain omistajaansa? Peloissaan!

Millä opetit koiran käyttäytymään? Minkä rotuinen koira sinulla on? Mitä koirasi syö?

Saako koirasi luita?

Vierailija
15/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, minunkin koirallani on ainakin kymmenen koirakaveria ja kyllä, hännät huiskivat oikein iloisesti. Ja usko tai älä, namuja on käytetty koulutuksessa. Silti en halua sen tapavan kaikkia vastaantulevia koiria.

Sanoit koirasi rodun olevan vaativa, todennäköisesti juuri siksi sinulla on kokemus siitä, että teitä juostaan karkuun. Ei minulla ainakaan ole pienintäkään halua kokeilla vastaantulevan, taistelukoiran näköisen sessun kanssa, josko se sattuisi hyväksymään viisikiloisen fifini. Jälki on aika rumaa, jos koirallesi sattuu huono päivä.

Vierailija
16/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, minunkin koirallani on ainakin kymmenen koirakaveria ja kyllä, hännät huiskivat oikein iloisesti. Ja usko tai älä, namuja on käytetty koulutuksessa. Silti en halua sen tapavan kaikkia vastaantulevia koiria.

Sanoit koirasi rodun olevan vaativa, todennäköisesti juuri siksi sinulla on kokemus siitä, että teitä juostaan karkuun. Ei minulla ainakaan ole pienintäkään halua kokeilla vastaantulevan, taistelukoiran näköisen sessun kanssa, josko se sattuisi hyväksymään viisikiloisen fifini. Jälki on aika rumaa, jos koirallesi sattuu huono päivä.

Ap. Tarkoitin vaativalla koiralla metsästyskoirarotua. Siis sellaista koiraa jolla metsästysvaistot eikä pelkkä kotikoira.

Hyvin on mennyt meillä ilman niitä nameja.

Jotenkin viedään koiralta se koiruus kun syötetään nameja!

Vierailija
17/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä opetit koiran käyttäytymään? Minkä rotuinen koira sinulla on? Mitä koirasi syö?

Saako koirasi luita?

Siis meillä laumanjohtaja olen minä. Kiitos on riittänyt ja silitys.

Paistan jauhelihaa ja sekoitan nappuloihin. Kanasta tykkää ja kalasta.

Vierailija
18/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Tarkoitin vaativalla koiralla metsästyskoirarotua. Siis sellaista koiraa jolla metsästysvaistot eikä pelkkä kotikoira.

Hyvin on mennyt meillä ilman niitä nameja.

Jotenkin viedään koiralta se koiruus kun syötetään nameja!

No nyt kyllä kuulostaa jo siltä, että kannattaa tarkistaa lääkitys ajatasaiseksi. 

Vierailija
19/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun mielestä koirasta tulee joku sirkuskoira tai pellekoira kun opetetaan nameilla.

Typerän näköistä kun tämä ohituskin on niin vaikeaa...

Aikuisille koirille syötetään nameja ohitustilanteessa. Ei ole mennyt oppi perille.

Vierailija
20/54 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostat jostain syystä omituiselta 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä