Mitä pitää sanoa kampaajalle, jotta saisin 'messy high bun hairdo'n?
Haluaisin tällaisen kampauksen: https://i0.wp.com/ideastotry.com/wp-content/uploads/2017/10/w-hairstyle…
Olen kolmelta eri kampaajalta eri tilaisuuksiin tätä toivonut ja näyttänyt eri kuvia, tulos on aina tällainen: https://cdna.hairromance.com/wp-content/uploads/2013/06/Hair-Romance-30…
Ei siis messy, sotkuinen ollenkaan, vaan aina sellainen kireä balettinuttura.
Eikö minulle sitten saa tuollaista ollenkaan, pitkiin, suoriin hiuksiin? Eikö niitä voi jollain kihartimella tehdä laineikkaammaksi ja ei niin suoriksi, että saisin tuollaisen?
Kommentit (33)
Tuohon tarvitaan lisäkkeitäkin varmasti.
Mä saan tuommoisen sotkunutturan kun oon pari päivää harjaamatta hiuksia. Pitkän hiukset ja takkuja niin näyttää tuuhealta. :D
"Onko sulla tarpeeksi omia hiuksia, siellä on naapurin täysperävaunu kissoineen sisällä ja se MAKSAA!"
Kaipa ammattitaitoinen kampaaja tietää mitä tuollaisen nutturan väkertäminen vaatii ja kertoo sen ap:lle. Voivat sitten keskenään sopia käytettävästä sälästä, ajasta ja rahasta. Eri asia on tietysti jos ap vaatimalla vaatisi saada tuon luomuksen luomuna, pelkästään omista hiuksista tehtynä, mutta enpä sellaista vaatimusta aloitusviestistä löytänyt.
Todennäköisesti hiustesi paksuus ja laatu ei vaan mahdollista haluaamasi kampausta. Olethan joka kerta kokeillut eri kampaajaa? Ettei kyse ole siitä että köyt aina samalla ja se ei vaan yksinkertaisesti osaa sitä tehdä :D kannattaa köydä koekampauksessa jotta kampaaja osaa sitten varata tarpeeksi aikaa, hiuslisäkkeitä, valkkeja ym haluamaasi kampaukseen.
Vierailija kirjoitti:
"Onko sulla tarpeeksi omia hiuksia, siellä on naapurin täysperävaunu kissoineen sisällä ja se MAKSAA!"
Kaipa ammattitaitoinen kampaaja tietää mitä tuollaisen nutturan väkertäminen vaatii ja kertoo sen ap:lle. Voivat sitten keskenään sopia käytettävästä sälästä, ajasta ja rahasta. Eri asia on tietysti jos ap vaatimalla vaatisi saada tuon luomuksen luomuna, pelkästään omista hiuksista tehtynä, mutta enpä sellaista vaatimusta aloitusviestistä löytänyt.
Todennäköisesti vaan varattu aika juhlakampaukseen, ilman etukäteissuunnittelua kampaajan kanssa ja ilman koekampausta, silloin ei voi täydellistä odottaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin tuo ylempi kuva on työläs juhlakampaus, jossa nutturan sisällä on ties mitä fyllinkiä. Jokainen varmaan hiffaa, että kenenkään omasta tukasta ei tule joulukinkun kokoista möykkyä.
Jos haluaa juhlakampauksen, pitää varata aika juhlakampaukseen ja myös rahaa siihen.
Jos kuvittelet että kampaaja leikkaamisen päätteeksi "sutaisee" tuollaisen tekeleen samaan hintaan hetkessä, olet pahasti erehtynyt.Kuinka moni on ihaillut Romy Schneiderin ihanaa tukkaa Sissi-elokuvissa?
Se oli peruukki, joka kaikkineen painoi 6 kiloa ja aiheutti Romylle kovat päänsäryt.
Olen aina varannut juhlakampauksen ja maksanut juhlakampauksen hinnan. En ole siis mennyt arkikampausajalla vaatimaan itselleni mahdottomia. Luulin, että kun varaan kunnolla aikaa ja rahaa, saisin juuri tuollaisen sotkuisen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti hiustesi paksuus ja laatu ei vaan mahdollista haluaamasi kampausta. Olethan joka kerta kokeillut eri kampaajaa? Ettei kyse ole siitä että köyt aina samalla ja se ei vaan yksinkertaisesti osaa sitä tehdä :D kannattaa köydä koekampauksessa jotta kampaaja osaa sitten varata tarpeeksi aikaa, hiuslisäkkeitä, valkkeja ym haluamaasi kampaukseen.
Olen vaihtanut kampaajaa joka kerta ja epäillyt, että syy on hiuslaadussani, kun ei onnistu. On tavalliset, skandinaaviset, maantienharmaat, suorat hiukset. Olisin valmis maksamaan ihan reilusti kaikista ylimääräisistä härpäkkeistä, joita tuon kampauksen tekemiseen vaadittaisiin. En vain osaa sanoa, mitä tuohon vaaditaan, kun luotan kampaajan ammattitaitoon. Ei vaan lopputulos ole sitä mitä haluan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin tuo ylempi kuva on työläs juhlakampaus, jossa nutturan sisällä on ties mitä fyllinkiä. Jokainen varmaan hiffaa, että kenenkään omasta tukasta ei tule joulukinkun kokoista möykkyä.
Jos haluaa juhlakampauksen, pitää varata aika juhlakampaukseen ja myös rahaa siihen.
Jos kuvittelet että kampaaja leikkaamisen päätteeksi "sutaisee" tuollaisen tekeleen samaan hintaan hetkessä, olet pahasti erehtynyt.Kuinka moni on ihaillut Romy Schneiderin ihanaa tukkaa Sissi-elokuvissa?
Se oli peruukki, joka kaikkineen painoi 6 kiloa ja aiheutti Romylle kovat päänsäryt.Olen aina varannut juhlakampauksen ja maksanut juhlakampauksen hinnan. En ole siis mennyt arkikampausajalla vaatimaan itselleni mahdottomia. Luulin, että kun varaan kunnolla aikaa ja rahaa, saisin juuri tuollaisen sotkuisen.
ap
Kokeilepa käydä ensin kampaajalla suunnittelukäynnillä ja sitten vasta itse tekoajalla. Saat realistisemman kuva kampauksen onnistumismahdollisuudesta, tekemisen kestosta, vaadittavista tarvikkeista ja hinnasta. Juhlakampausaikakaan ei yleensä riitä tuollaisen paljon lisäkkeitä ym. vaativan kampauksen tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli peruukki, joka kaikkineen painoi 6 kiloa ja aiheutti Romylle kovat päänsäryt.Olen aina varannut juhlakampauksen ja maksanut juhlakampauksen hinnan. En ole siis mennyt arkikampausajalla vaatimaan itselleni mahdottomia. Luulin, että kun varaan kunnolla aikaa ja rahaa, saisin juuri tuollaisen sotkuisen.
ap
Kokeilepa käydä ensin kampaajalla suunnittelukäynnillä ja sitten vasta itse tekoajalla. Saat realistisemman kuva kampauksen onnistumismahdollisuudesta, tekemisen kestosta, vaadittavista tarvikkeista ja hinnasta. Juhlakampausaikakaan ei yleensä riitä tuollaisen paljon lisäkkeitä ym. vaativan kampauksen tekemiseen.
Olisin toivonut kampaajiltani tätä tietoa heti, kun olen istunut tuoliin. Jos toiveitani ei voi täyttää annetussa ajassa, se pitäisi sanoa ja kertoa, että pystyy parissa tunnissa vain sileään nutturaan - ei tuollaiseen messy buniin. Olisin voinut sitten vaihtaa johonkin aivan toiseen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olisin toivonut kampaajiltani tätä tietoa heti, kun olen istunut tuoliin. Jos toiveitani ei voi täyttää annetussa ajassa, se pitäisi sanoa ja kertoa, että pystyy parissa tunnissa vain sileään nutturaan - ei tuollaiseen messy buniin. Olisin voinut sitten vaihtaa johonkin aivan toiseen.
ap
Puhu sille seuraavaksi ihan suomeksi sotkunutturasta. Ehkä ymmärtää paremmin kuin tuollaisia hienostelutermejä.
Koita, jos saisit itse tehtyä vähän samankaltaisen. Onnistuisiko esim seuraavan päivän hiuksiin, ettei ole ihan putipuhtaat.
Vinkki vitosena kannattaa ostaa pieni hiusdonitsi tai sitten sen puutteessa tehdä sukasta väliaikainen hiusdonitsi. Kiharra vaikka hiukset alkuun, sitten tee niskahiuksista ensin pienempi nuttura hiusdonitsilla ja lopuksi kiinnität pinneillä loput hiuksista löysähkösti ja huolettomasti jo tekemäsi pikkunutturan ympärille. Tai ihan niinkuin ne siihen haluat. Voit vedellä niitä pieniä hiussuortuvia esim kasvoja kehystämään, niin tulee vielä vähän rennompi kampaus. Mulla ainakin tää onnistuu tosi hyvin, vaikka on järkyttävän ohkaset ja silkoset hiukset. Edellyttää kyllä paljon tupeeraamista ja se taas tarkoittaa hirveää tukan selvittämistä kun nutturan avaa...
Nykyään näkee paljon niitä tyttöjä, joilla on tuon tyylinen hiuskuontalo, kånken, jopo, keltaiset kumisaappaat, sukkahousut, sadetakki. Oliskohan yliopistotyttöjä?
Osta tarpeeksi lisäkkeitä ja mene niiden kanssa kampaajalle. Sitten ehkä onnistuu. Kenelläkään ei ole niin paljoa omia hiuksia, että riittäisivät tuon kuvan kampaukseen.