Naiset, neuvokaa!! Rahat ovat tiukilla mutta tahdon silti yllättää vaimokkeen syntymäpäivänä toivomallaan korulla, on vain pulma
Kyseessä on ns "Perniön sormus" KalevaKorulta , hopeinen maksaa noin 90 euroa eli tällä haavaa liikaa. Kun on noita menoja. Pronssinen taas on noin 45 euroa ja siihen olisi varaa, mutta kun vaimokkeeni käyttää vain hopeakoruja....
Mie kun en naisten sielunelämää oikein ymmärrä, niin kysyn teiltä rouvat ja neidit: luuletteko hänen pettyvän jos mie ostan sen pronssin?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on ns "Perniön sormus" KalevaKorulta , hopeinen maksaa noin 90 euroa eli tällä haavaa liikaa. Kun on noita menoja. Pronssinen taas on noin 45 euroa ja siihen olisi varaa, mutta kun vaimokkeeni käyttää vain hopeakoruja....
Mie kun en naisten sielunelämää oikein ymmärrä, niin kysyn teiltä rouvat ja neidit: luuletteko hänen pettyvän jos mie ostan sen pronssin?Hei, Huutonetissä näytti olevan ko. hopeinen Perniön sormus myynnissä hintaan 58€.
mutta näissä on sitten se koko-ongelma ja oikeastaan muutenkin, jos ostaa sormuksen toiselle. Ihmisillä on hyvin erikokoisia sormia, sovitusta vaatisi. Mutta ihana Ap, rispektit hänelle! :)
Itse käytän vain hopeisia koruja - pronssi tai kulta näyttää kamalalta joten en voisi sen värisiä koruja käyttää. Siispä suosittelen odottamaan kunnes voi ostaa hopeisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie kun en naisten sielunelämää oikein ymmärrä, niin kysyn teiltä rouvat ja neidit: luuletteko hänen pettyvän jos mie ostan sen pronssin?Hei, Huutonetissä näytti olevan ko. hopeinen Perniön sormus myynnissä hintaan 58€.
mutta näissä on sitten se koko-ongelma ja oikeastaan muutenkin, jos ostaa sormuksen toiselle. Ihmisillä on hyvin erikokoisia sormia, sovitusta vaatisi. Mutta ihana Ap, rispektit hänelle! :)
Hei, tämä sormus on käsittääkseni säädettävä malli:
(Kuvaus
Hopeinen Perniön sormus. Koko nyt 17 (säädettävä).
Vierailija kirjoitti:
Naislapset taas vauhdissa.
Sama jos itse toivosit mustaa paitaa ja saisit pinkin tilalle, koska eihän sillä värillä nyt niin väliä ole...
Itse en pysty pronssikoruja edes käyttämään, värjäävät ihoa ja aiheuttavat ihottumaa. Mulle siis pronssinen sormus olisi ihan yhtä tyhjän kanssa. Mieluummin odottaisin vaikka jouluun sitä hopeasormusta. Käytetty sormus toki kelpaisi, jos se olisi oikean kokoinen. Suurentaminen tai pienentäminen maksaisi sitten kuitenkin, joten ehkä jos vaimon sormuskoko ei ole selvillä, kannattaa sormus ostaa kultasepän liikkeestä sillä ehdolla että sen saa vaihtaa tarvittaessa sopivankokoiseen.
Minusta kukkakimppu ja suklaalevy on ihan hyvä lahja nyt, kun ei toivotunlaiseen koruun ole varaa. Varmasti vaimosi arvostaa ajatustasi kuitenkin jos kerrot hänelle tilanteen. Minusta olisi ihana kuulla että mieheni on pannut merkille mitä toivoisin ja pitänyt sen mielessä ja ollut aikeissa ostaakin sen, vaikka ei vielä rahaa olisi ollutkaan.
Enemmin saisin lahjaksi vaikka paketin sukkia, kuin korun jota en tulisi koskaan käyttämään
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaimosi on ostanut tai maksanut sinulle?
Älä osta sille mitään jos rahat on tiukassa. Ei naisetkaan miehiään hemmottele tai lahjo
Kyllä ainakin minä hemmottelen ja lahjon. Niin kuin useimmat muutkin tuntemani ihmiset vastavuoroisesti. Ihmeellisiä yleistyksiä taas.
Vierailija kirjoitti:
Naislapset taas vauhdissa.
Hei kuule, kun mun mies toivoi lahjaksi mustaa villapaitaa, niin kai se on ok ostaa vihreä. Kun eihän hän ole mikään mieslaps, niin tottakai se kelpaa. Voi jestas, mitä logiikkaa!
Komppaan kaikkia naisia tässä ketjussa.
Jos naisesi käyttää hopeaa ja toivoo hopeakorua, hän ei pronssista tule käyttämään, ei vaikka se olisi tuhannen euron jättihieno design-pronssikoru. Sitten häntä vain harmittaa, että tuhlasit rahaa sellaiseen, mille ei ole käyttöä.
Tosiaan jos ei ole varaa lahjaan, niin anna jotain pientä, itsetehtyä, lupaus jostain tyyliin "3 niskahierontaa valitsemanasi aikana, valittamatta" tai aikuisempaakin.
Itse käytän kultakoruja, ja hopeinen kertoisi, että pitkäaikainen kumppanini ei ole katsonut minua, mitä käytän, eikä välitä toiveestani. (Eipä sillä, hän ei ole ostanut minulle koruja kymmeneen vuoteen, mutta minä olen kyllä hänelle. Olen nainen, kumppanini on mies.)
p.s. Minua ei ainakaan yhtään haittaisi, että koru on käytetty.
Edellinen
Niin, jos hän siis on nimenomaan toivonut sitä hopeista sormusta, niin ei varmaan kannata ostaa pronssista.