Minkälainen mielikuva teillä on työttömistä?
Kommentit (25)
Millanen kuva se nyt ihmistä yleensä on, joka lähtöön.
He ovat varsinaisia aikakroisoksia. Heillä on aina aikaa tehdä kaikkea kivaa ja siksi ovat usein myös kivoja ihmisiä.
Onko ne niitä jotka radanvarrella ja asemilla pimeällä katselevat mistä löytyisi sieniä?
Oksettavia loisia jos ovat vapaaehtoisesti työttömiä.
Ei minulla lähtökohtaisesti ole mitään yhtenevää kuvaa. Olenhnan itsekin ollut 90-luvun lamassa työtön valmistuttuani. On niitä, joille ei oikeasti ole mitään töitä. Sitten on niitä, joille ei löydy kelpuuttamaansa työtä. Ja sitten on niitä, jotka tarkoituksella välttelevät kaikkea työtä.
Mielikuvani näistä eri ryhmistä luonnollisestikin vaihtelee melkoisesti.
Moni tekisi mielellään töitään. Sekalaista porukkaa, mutta ei "rikoillisen laiskaa"
Moni olisi mielummin töissä. Mutta jos se ei onnistu, mielummin työttömänä kuin orjana yrittäjälle joka ei maksa kuin 9 euroa päivässä.
Työtä on monenlaista ja arvostan sellaista työtä jossa tuotetaan jotain hyvää kuten esim. Danske pankin rahanpesijät ovat tehneet.
Iloa monille ihmisille.
Riippuu pikkuisen siitä puhutaanko henkilöstä, joka on työttömänä viikon vai pitkäaikaistyöttömistä.
Yleensä ovat laiskoja ja erittäin hyviä ajan tuhlaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Moni tekisi mielellään töitään. Sekalaista porukkaa, mutta ei "rikoillisen laiskaa"
Moni olisi mielummin töissä. Mutta jos se ei onnistu, mielummin työttömänä kuin orjana yrittäjälle joka ei maksa kuin 9 euroa päivässä.
Kyllä mä ainakin paljon mieluummin tekisin tuota 9e/päivä kuin olisin työtön. Saahan siihen täyden työttömyystuen lisäksi. Onneksi keväällä pääsee taas töihin!
Työttömänä on sellainenkin suuri mutta epäyhtenevä ryhmä, että lääkärit ovat antaneet työkyvyttömyyslausuntoja jo monta vuotta, mutta joka kerta kelalääkäri ihmeparantaa.
Eikä sairauden tarvitse olla mt-omgelma. Itse asiassa tunnen pari mt-ongelmaista jotka nimenomaan ovat saaneet eläkepäätöksen masennus tai bipo - diagnoosilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuohonkin asiaan voi suhtautua kahdella tavalla. Odottaa, että työkkäri määrää johonkin, mistä ei ole mitään hyötyä ja jossa työllistymiselle ei ole jatkoa tiedossa. Tai sitten ottaa itse ohjat asiassa.
Edellisessä työpaikassani pidettiin yt:t muutama vuosi sitten. Olin opiskellut toisen, nykyistä työtäni sivuavan, ammatin. Kysyin itse työkkäristä, että jos en saa heti töitä, voinko itse hankkiutua harjoittelijaksi tuolla 9€:n korvauksella. Koska alalla on työvoimapula, olisin varmasti työllistynyt harjoittelun jälkeen.
Sitäpaitsi olisinhan minä sen 9€:n korvauksen lisäksi saanut 1800€ ansiosidonnaista.
He ovat nykyajan sijaiskärsijöitä, jotka joutuvat uhrautumaan isänmaansa puolesta, pitääksemme palkat alhaisina ja saadaksemme ilmaistyövoimaa kartuttamaan suurpääoman omistajien pohjattomia kukkaroita.
He ovat äärioikeistolaiselle hallituksellemme voimavara, jonka avulla on saatu luotua järjestelmä, jossa työnteosta ei enää haluta maksaa palkkaa ja jonka avulla saadaan pian rakennettua yhteiskunta, jossa ruoan ostamiseen ja asumiseen tarvittavat rahat on ansaittava tekemällä orjatyötä omistavalle luokalle.
Työtön voima on hallituksen erityissuojeluksessa, eikä tätä käyttövoimaa haluta missään muodossa poistaa päättäjien työkalupakista, sillä helpompaa on kikkailla työllisyytilastoilla ja antaa ulkolaisille lainanantajille kuva korkeasta työllisyysasteesta.
Tällä saadaan maa luottoluokitukseltaan parhaaseen A ryhmään ja saadaan maahan lisää pääomaa katoamaan samantien Sipilöiden piiloteltuihin osakesalkkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin paljon mieluummin tekisin tuota 9e/päivä kuin olisin työtön. Saahan siihen täyden työttömyystuen lisäksi. Onneksi keväällä pääsee taas töihin!
Ja useimmat saa sen yhdeksän euron lisäksi myös 4,74 e lisän ja tietty sen 24 e, jonka saa, kun täyttää aktiivimallin. Toimeentulotukeen ei vaikuta mitenkään. Että joo, todellakin otan mieluummin sen 774 e kuin 494 e minkä saisin tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kotona oleminen sinulle raskasta? Oletko ollut 9e/pv töissä? Missä menevät rajasi, mitä suostuisit tai et suostuisi tekemään? Vai kirjoititko "ohjeeksi muille"?
Tosin virallisesti henkilö on siis työtön tuolla 9/päivä, vaikkei se siltä tunnukaan.
Vierailija kirjoitti:
He ovat nykyajan sijaiskärsijöitä, jotka joutuvat uhrautumaan isänmaansa puolesta, pitääksemme palkat alhaisina ja saadaksemme ilmaistyövoimaa kartuttamaan suurpääoman omistajien pohjattomia kukkaroita.
He ovat äärioikeistolaiselle hallituksellemme voimavara, jonka avulla on saatu luotua järjestelmä, jossa työnteosta ei enää haluta maksaa palkkaa ja jonka avulla saadaan pian rakennettua yhteiskunta, jossa ruoan ostamiseen ja asumiseen tarvittavat rahat on ansaittava tekemällä orjatyötä omistavalle luokalle.
Työtön voima on hallituksen erityissuojeluksessa, eikä tätä käyttövoimaa haluta missään muodossa poistaa päättäjien työkalupakista, sillä helpompaa on kikkailla työllisyytilastoilla ja antaa ulkolaisille lainanantajille kuva korkeasta työllisyysasteesta.
Tällä saadaan maa luottoluokitukseltaan parhaaseen A ryhmään ja saadaan maahan lisää pääomaa katoamaan samantien Sipilöiden piiloteltuihin osakesalkkuihin.
Oletko harkinnut yrittäjäksi ja osakesäästäjäksi ryhtymistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kotona oleminen sinulle raskasta? Oletko ollut 9e/pv töissä? Missä menevät rajasi, mitä suostuisit tai et suostuisi tekemään? Vai kirjoititko "ohjeeksi muille"?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta itselleni raskasta oli olla jatkuvasti pa. Ja olen ollut 9e/päivä töissä. Mun alalla se on rahallisesti näillä tuilla sama kuin jos olisin palkkatöissä. Paitsi, että nyt sään ilmaisen ruoan ja Kela maksaa sähkölaskun ja lääkkeet ja työvaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona on tylsää, ei ole mitään tekemistä. Vanhustenhoito on sellainen, mihin en pysty, koska pelkään vanhuksia. Muu käy, olen nopea oppimaan. Ei ollut tarkoitettu ohjeeksi.
He ovat ihmisiä, joilla ei ole töitä. Ei sen kummempaa, koska heitäkin on hyvin monenlaisia.