Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hemmetissä te pystytte tekemään päätöksiä?

Vierailija
27.09.2018 |

Mä en vaan kykene. Punnitsen asioita joka kulmasta ja lopulta yleensä joko peräännyn, tai sitten kerjään jotakuta muuta tekemään päätöksen puolestani. En tiedä, milloin musta tuli tällainen pelkuri! Onko joku päässyt yli vaivasta? Tai ollut aina loistava päätösten tekijä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas kestä sitä, että ei tehdä päätöksiä. Punnitsen kyllä eri vaihtoehtoja ja valitsen aikailematta sen, joka tuntuu parhaalta ja se on päätös, jonka mukaan toimin. Jos päätös osoittautuu huonoksi, teen uuden päätöksen, jolla suunta muuttuu.

Jahkailu halvaannuttaa pysähdyksiin. Siitä on hidasta lähteä liikkeelle. Mutta vauhdista suunnan muutos käy nopsaan. Tän opin aikoinaan yhdeltä pomoltani. Hänen seuraajansa oli pomo, joka ei osannut päättää mitään, ei pienintäkään asiaa. Se o!i raivostuttavaa ja sietämätöntä minulle ja muutamalle muulle. Otin oppia eka pomosta, ja toimin hänen laillaan sittemmin esimiehenä ollessani.

Voinette kuvitella yhteisiä työhommia vaimon savolaisten sukulaisten kanssa... Lähtiskö tuota vai eikö lähtis. Ei niin pientä asiaa, ettei vähintään vartti jahkailla tuohon tyyliin. Verenpaine nousee aina.

Vierailija
22/24 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kasvatusalan tuntijat väittävät, että jos uhmaikäinen lapsi ei saa tehdä mitään itseään koskevia päätöksiä (vaikka sitä että puetaanko punainen vai vihreä paita), kasvaa hänestä aikuinen joka ei osaa tehdä päätöksiä.

Hän ei ole saanut lapsena harjoitella päätösten tekemistä pienillä asioilla, eikä ole oppinut luottamaan että päätöksensä voisivat olla oikeita tai hyviä.

Juuri näin. Minä olen pikkusisko, jonka ajatukset ja ideat on aina torpattu. Päässä pyörii vaikka mitä ajatuksia, mutta en uskalla toteuttaa niitä. Töissä olen assarina, eli mun ei tarvitse päättää itse mitään, kunhan teen vain mitä käsketään. Oma-alotteinen pitää olla ja se onnistuu hyvin, mutta mitään isompia päätöksiä ei tarvitse tehdä. Asunnon ostokin viivästyi, kun mies aina jahkaili ettei ole rahaa. Mä en tajunnut, että olisin voinut vain mennä ja perustaa asp-tilin itse, en mä olisi siihen miehen lupaa tarvinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele ensin mitä haluat.. Sen jälkeen kaikki on helppoa.

Vierailija
24/24 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt isoja vääriä päätöksiä ja päivittäin ahdistaa. Siksi on nykyisin vaikea päättää mitään. Olen yrittänyt jättää ne taakse ja ajatella, että nyt vaan mennään kohti uusia vääriä päätöksiä, mutta se on tosi vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä