Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömyyttä käsitellään aina ongelmana?

Vierailija
27.09.2018 |

Työttömyys ei ole ongelma vaan muut valtion ratkaisut. Ei ennen työttömyydestä puhuttu ongelmana. Työttömyys ei ole ongelma mm. Norjassa. Työttömyys ei ole ongelma, vaan muut ratkaisut, jotka vaikeuttavat työttömyyden rahoittamista. Jokaisella on oikeus inhimilliseen toimeentuloon vaikka työt eivät maistuisi ja valtiolla on varaa tämä kustantaa. Ne asiat, jotka seisovat inhimillisen toimeentulon rahoituksen tiellä ovat vähemmän merkittäviä, mutta silti niitä rahoitetaan mieluummin kuin toimeentuloa. Sairasta. Suoraan sanottuna paskaa politiikkaa Suomessa, jolla työttömyydestä luodaan ongelmaa, vaikkei se sitä ole.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan liitosta käteen 1754 euroa joka kuukausi.. Silti mulle tungetaan duuneja missä on alle 1700e liksa kuukaudessa. Miksi menisin sellaseen duuniin missä tienaan vähemmän rahaa kun olen himassa. Olen sen sanonut niille sinne, että ei onnistu. Yks sano, että työ kuin työ... Sanoin ei se noin mene. Olen tienannut nämä rahat tekemällä duunia ja sun duunis on ettii mulle sellanen mesta joka vastaa koulutusta ja työvuosia. Mulle on ihan sama mitä joku inisee.. En mä niin dorka ole, että menen tekee töitä alle sen mitä saan liitosta.

Sää mistään liitosta euroja saa.. valtio sen maksaa verorahoista 95%sesti, liitot vaan esittää asian niin että rahat tulee liitolta. Kaikkien työttömien pitäis saada sama korvaus, koska kaikki sen veroistaan rahoittavatkin. Ay-liitot on vaan yrittää vetää edut jäsenilleen, työttömistä viis. Työttömyyskorvauksiin käytettävät rahat pitäisi jakaa tasan kaikille, koska kaikki niiden maksamiseen osallistuvatkin. Työttömyys on ongelma niille, joilla oli pienituloinen työ, hyväpalkkaisille liiton jäsenillehän se on lähinnä maksettua lomaa. Meidän muiden maksamaa.

Ihan sama kuka maksaa Silti saan ton rahan jostain sitten. Mutta saan silti. Liitto on merkitty maksajaksi.Ei se mua kiinnosta kuka sen rahan neppaa.

Liitto ei maksa pennin latia. Työttömyyskassat maksavat ansiosidonnaisen päivärahan. Mikä tässäkin yksinkertaisessa asiassa on niin mahdottoman vaikeata osalle ihmisistä ymmärtää? Ja työttömyyskassaan on mahdollista liittyä kuulumatta liittoon. Ihan jokaiseen kassaan, muihinkin kuin Loimaan kassaan.

Vierailija
22/30 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan liitosta käteen 1754 euroa joka kuukausi.. Silti mulle tungetaan duuneja missä on alle 1700e liksa kuukaudessa. Miksi menisin sellaseen duuniin missä tienaan vähemmän rahaa kun olen himassa. Olen sen sanonut niille sinne, että ei onnistu. Yks sano, että työ kuin työ... Sanoin ei se noin mene. Olen tienannut nämä rahat tekemällä duunia ja sun duunis on ettii mulle sellanen mesta joka vastaa koulutusta ja työvuosia. Mulle on ihan sama mitä joku inisee.. En mä niin dorka ole, että menen tekee töitä alle sen mitä saan liitosta.

Sää mistään liitosta euroja saa.. valtio sen maksaa verorahoista 95%sesti, liitot vaan esittää asian niin että rahat tulee liitolta. Kaikkien työttömien pitäis saada sama korvaus, koska kaikki sen veroistaan rahoittavatkin. Ay-liitot on vaan yrittää vetää edut jäsenilleen, työttömistä viis. Työttömyyskorvauksiin käytettävät rahat pitäisi jakaa tasan kaikille, koska kaikki niiden maksamiseen osallistuvatkin. Työttömyys on ongelma niille, joilla oli pienituloinen työ, hyväpalkkaisille liiton jäsenillehän se on lähinnä maksettua lomaa. Meidän muiden maksamaa.

Ihan sama kuka maksaa Silti saan ton rahan jostain sitten. Mutta saan silti. Liitto on merkitty maksajaksi.Ei se mua kiinnosta kuka sen rahan neppaa.

Sorry että pitää tiputtaa sinut pilvilinnoista. Ei liitto maksa mitään. Työttömyyskassa maksaa, ja kassaan voi kuulua ilman liittoakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska elämme syömälainan varassa. Loiset ajavat meidät vararikkoon, ja silloin nämä elämäntavakseen löysäilyn valinneet voivat vähän suuttua. Ongelma ei ole että keppana loppuu, vaan ihan kaikki loppuu. Sillin varakkaat linnoittautuvat koteihinsa ja lataavat Sakonsa. Se ei ole kivaa sitten, ei.

Jossain lehdessä oli analyysi miksi joudumme ottamaan velkaa vaikka työttömyys on melko pientä. Kun katsottiin vastaavaa verrokkivuotta niin eläkeläisten menot ovat tällä hetkillä suurin syy velanottoon. Ei työttömät.

Eikö miljardien yritystuet vaikuta myös jotenkin? Niillä miljardeilla voidaan ruokkia Suomen työttömät koko vuodeksi. Ja yritykset eivät palkkaa lisää henkilöstöä vaan vievät rahat ulkomaille paratiisimaihin.

Ja taas tätä vassaripropagandaa, Niitä yritystukia ei ole miljardeja vaan 1.1 miljardia. Esimerkiksi ruoan alempi arvonlisävero on yksi näistä vassareiden laskemista "yritystyista". Haluatko että arvonlisävero nostetaan esimerkiksi leivälle 24%  nykyisen 14% sijasta? Ainakin päästäs yhdestä pahasta "yritystuesta" eroon.

Vierailija
24/30 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska elämme syömälainan varassa. Loiset ajavat meidät vararikkoon, ja silloin nämä elämäntavakseen löysäilyn valinneet voivat vähän suuttua. Ongelma ei ole että keppana loppuu, vaan ihan kaikki loppuu. Sillin varakkaat linnoittautuvat koteihinsa ja lataavat Sakonsa. Se ei ole kivaa sitten, ei.

Jossain lehdessä oli analyysi miksi joudumme ottamaan velkaa vaikka työttömyys on melko pientä. Kun katsottiin vastaavaa verrokkivuotta niin eläkeläisten menot ovat tällä hetkillä suurin syy velanottoon. Ei työttömät.

Eikö miljardien yritystuet vaikuta myös jotenkin? Niillä miljardeilla voidaan ruokkia Suomen työttömät koko vuodeksi. Ja yritykset eivät palkkaa lisää henkilöstöä vaan vievät rahat ulkomaille paratiisimaihin.

Ja taas tätä vassaripropagandaa, Niitä yritystukia ei ole miljardeja vaan 1.1 miljardia. Esimerkiksi ruoan alempi arvonlisävero on yksi näistä vassareiden laskemista "yritystyista". Haluatko että arvonlisävero nostetaan esimerkiksi leivälle 24%  nykyisen 14% sijasta? Ainakin päästäs yhdestä pahasta "yritystuesta" eroon.

Olet väärässä.

Valtiontalouden tarkastusviraston mukaan vuonna 2016 maksettiin yritystukia 4,136 miljardia.

https://yle.fi/uutiset/3-9863140

"Lähes kaikki pitävät miljardien tukia pääosin tehottomina ja kilpailua vääristävinä – tutkijat, virkamiehet ja jopa poliitikot itse. Hallitus toisensa jälkeen on yrittänyt leikata tukia. Silti mitään ei tapahdu." Yle 30.1.2018

Mielenkiintoisia nämä faktat, eikö totta?

Milloin alamme puhua yrityksistä lusmuina ja elätteinä?

Vierailija
25/30 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus.

Tämä on ongelma joka kannattaisi ratkaista heti. Koko ajan näyttää kasvavan sellaisten ihmisten määrä, jotka eivät pysty elättämään itseään työllä. Joko ovat työttömiä, epäsäännöllisissä työsuhteissa tai niin heikosti palkattuja, että tarvitsevat yhteiskunnan tukea.

Suomessa on jo 700 000 ihmistä, jotka elävät köyhyysrajan alapuolella. Se on jo 13% Suomen väestöstä.

Keskustelua ei kannata käydä pikkumaisista ja tekopyhistä poteroista kuten "minä olen nettomaksaja" - "lusmut" jne...

Minusta keskustelun pitäisi lähteä siitä minkälaisen yhteiskunnan me haluamme. Ovatko kaikki valmiit siirtymään tilanteeseen, jossa jokainen on vastuussa vain itsestään, mutta maksaakin sitten lähes kaiken mikä verorahoilla nyt tuotetaan? Terveydenhoito, koulutus, yms.?

Ja olisi valmis asumaan yhteiskunnassa, jossa on köyhyyttä, kurjuutta, hoitamatonta sairautta? Nälkäisiä lapsia kadulla? Rikollisia joka kulman takana? Varakkaiden muureilla suojattuja asuinyhteisöjä, jonka ulkopuolella olisi viidakon lait?

Itse kannatan jonkinlaista kansalaispalkkaa. Uskon että aika moni sellaista saava tekisi jotain omaehtoista työtä, josta olisi yhteiskunnalle lisäarvoa vaikka tehty työ olisi vapaaehtoista eikä palkalllista. Kaikkea ei voi mitata rahassa.

Vierailija
26/30 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys ei ole ongelma vaan muut valtion ratkaisut. Ei ennen työttömyydestä puhuttu ongelmana. Työttömyys ei ole ongelma mm. Norjassa. Työttömyys ei ole ongelma, vaan muut ratkaisut, jotka vaikeuttavat työttömyyden rahoittamista. Jokaisella on oikeus inhimilliseen toimeentuloon vaikka työt eivät maistuisi ja valtiolla on varaa tämä kustantaa. Ne asiat, jotka seisovat inhimillisen toimeentulon rahoituksen tiellä ovat vähemmän merkittäviä, mutta silti niitä rahoitetaan mieluummin kuin toimeentuloa. Sairasta. Suoraan sanottuna paskaa politiikkaa Suomessa, jolla työttömyydestä luodaan ongelmaa, vaikkei se sitä ole.

Mene sinä vaikka työnvälitysfiman kautta 10€/h töihin, niin minä alan nauttimaan 2000€/kk työttömyyskorvaustani.

Vierailija
27/30 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei määritä ihmisen arvoa

Vierailija
28/30 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

Valtiontalouden tarkastusviraston mukaan vuonna 2016 maksettiin yritystukia 4,136 miljardia.

https://yle.fi/uutiset/3-9863140

"Lähes kaikki pitävät miljardien tukia pääosin tehottomina ja kilpailua vääristävinä – tutkijat, virkamiehet ja jopa poliitikot itse. Hallitus toisensa jälkeen on yrittänyt leikata tukia. Silti mitään ei tapahdu." Yle 30.1.2018

Mielenkiintoisia nämä faktat, eikö totta?

Milloin alamme puhua yrityksistä lusmuina ja elätteinä?

Otetaampa oikeat lähteet esille. Eli suoraan kyseinen raportti mistä yle teki uutisen.

"

Tarkastukseen sisältyneiden yritystukien yhteismäärä oli talousarviossa 1,1 miljardia euroa.

"

Lisäksi siellä oli sellaisia "tukia" kuten esimerkiksi LAINOJA ja TAKAUKSIA. Lisäksi tällainen kauheuskin löytyi.

"

Junaliikenteen tuen myöntäminen VR-Yhtymä Oy:lle ( jäljempänä VR) perustuu liikenne- ja viestintäministeriön ja VR:n välillä tehtyyn sopimukseen siitä, mitä kauko- ja lähiliikenteen liikennöintivuoroja toteutetaan ja mikä on niistä VR:lle maksettava korvaus."

Vierailija
29/30 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin,sinä voit ihan vapaaehtoisesti kustantaa työttömän naapurisi elämän.

Vierailija
30/30 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku väittänyt, että yhteiskunta toimisi siten, että kaikki jäisivät työttömiksi? Se tuntuu olevan ketjun vihaajien argumentti. Nimenomaan työttömyys ei ole ongelma siitä syystä, että on työtä tekeviä ihmisiä enemmän kuin tarpeeksi. Ja he haluavat tehdä työtä korvauksista huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän