Miksi työttömyyttä käsitellään aina ongelmana?
Työttömyys ei ole ongelma vaan muut valtion ratkaisut. Ei ennen työttömyydestä puhuttu ongelmana. Työttömyys ei ole ongelma mm. Norjassa. Työttömyys ei ole ongelma, vaan muut ratkaisut, jotka vaikeuttavat työttömyyden rahoittamista. Jokaisella on oikeus inhimilliseen toimeentuloon vaikka työt eivät maistuisi ja valtiolla on varaa tämä kustantaa. Ne asiat, jotka seisovat inhimillisen toimeentulon rahoituksen tiellä ovat vähemmän merkittäviä, mutta silti niitä rahoitetaan mieluummin kuin toimeentuloa. Sairasta. Suoraan sanottuna paskaa politiikkaa Suomessa, jolla työttömyydestä luodaan ongelmaa, vaikkei se sitä ole.
Kommentit (30)
Suomi on rikas maa, jolla budjetti kymmeniä miljardeja euroja, mutta edes toimeentulon takaaminen ei onnistu mukisematta? Jokin ei täsmää. 🤔 Kuka vetää välistä?
Vierailija kirjoitti:
Joo ruvetaan vaan kaikki työttömiksi, kyllä sitä rahaa jostain taikaseinästä tulee. Ai niin, eihän me enää mitää rahaa tarvittaiskaan, kun ei olis enää mitään palvelujakaan, kun kaikki olis vaan työttömiä.
Ei se kyllä noinkaan mene, että joko kaikki on työttömiä tai kukaan ei ole. Ja ne jotka ovat työttömiä, ansaitsevat kärsiä. Menikö tunteisiin?
Koska elämme syömälainan varassa. Loiset ajavat meidät vararikkoon, ja silloin nämä elämäntavakseen löysäilyn valinneet voivat vähän suuttua. Ongelma ei ole että keppana loppuu, vaan ihan kaikki loppuu. Sillin varakkaat linnoittautuvat koteihinsa ja lataavat Sakonsa. Se ei ole kivaa sitten, ei.
Vierailija kirjoitti:
Koska elämme syömälainan varassa. Loiset ajavat meidät vararikkoon, ja silloin nämä elämäntavakseen löysäilyn valinneet voivat vähän suuttua. Ongelma ei ole että keppana loppuu, vaan ihan kaikki loppuu. Sillin varakkaat linnoittautuvat koteihinsa ja lataavat Sakonsa. Se ei ole kivaa sitten, ei.
Loiset eivät nälkärahoillaan aja rikasta Suomea vararikkoon. Tuo on järkyttävää vihapropagandaa, jota sinulle on joku syöttänyt.
Kyllähän ap.llä on tuossa pointti. Ei työttömyys ole ongelma. Ongelma on rahapula joka estää sen ettei ihmiset voi jäädä työttömäksi.
Minulle sopisi oikein mainiosti joku 2000€ kansalaispalkka kaikille. Ymmärrän kuitenkin varsin hyvin ettei tähän ole rahaa.
Saan liitosta käteen 1754 euroa joka kuukausi.. Silti mulle tungetaan duuneja missä on alle 1700e liksa kuukaudessa. Miksi menisin sellaseen duuniin missä tienaan vähemmän rahaa kun olen himassa. Olen sen sanonut niille sinne, että ei onnistu. Yks sano, että työ kuin työ... Sanoin ei se noin mene. Olen tienannut nämä rahat tekemällä duunia ja sun duunis on ettii mulle sellanen mesta joka vastaa koulutusta ja työvuosia. Mulle on ihan sama mitä joku inisee.. En mä niin dorka ole, että menen tekee töitä alle sen mitä saan liitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ruvetaan vaan kaikki työttömiksi, kyllä sitä rahaa jostain taikaseinästä tulee. Ai niin, eihän me enää mitää rahaa tarvittaiskaan, kun ei olis enää mitään palvelujakaan, kun kaikki olis vaan työttömiä.
Ei se kyllä noinkaan mene, että joko kaikki on työttömiä tai kukaan ei ole. Ja ne jotka ovat työttömiä, ansaitsevat kärsiä. Menikö tunteisiin?
Työttömien tuet ovat kyllä ihan riittävät, ei ole tarkoitus elääkään mitään hulppeaa elämää.
T: 10v työtön ja rahaa jää säästöönkin
Vierailija kirjoitti:
Missä sijaitsee Silli?
Vierailija kirjoitti:
Jossain lehdessä oli analyysi miksi joudumme ottamaan velkaa vaikka työttömyys on melko pientä. Kun katsottiin vastaavaa verrokkivuotta niin eläkeläisten menot ovat tällä hetkillä suurin syy velanottoon. Ei työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu.
Miksi? Kyllä keskustelupalstalle puhetta mahtuu. Sinun ajatusmaailmasi ei ole ainoa oikea luulisin. Kyllä mielipiteitä saa esittää muutkin vaikka et tykkäisi?
Mun ajatusmaailmaan kuuluu se, että ketään ei pakoteta töihin vaan ensisijaisesti töistä pitäisi tehdä houkuttelevia, hauskoja ja kiinnostavia. Jos ihminen joutuu pakottamaan itseään kuulemma "parempaan" elämään ja elintasoon, ehkä se reaalimaailma ei ole sellainen mitä annetaan ymmärtää? Ap:lla hyvä pointti, että valtiolla on varaa kustantaa työttömyys, mutta koska valtio ei oikeasti halua ihmisille hyvää, se mieluummin solvaa työttömiä ja pitää niitä ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Saan liitosta käteen 1754 euroa joka kuukausi.. Silti mulle tungetaan duuneja missä on alle 1700e liksa kuukaudessa. Miksi menisin sellaseen duuniin missä tienaan vähemmän rahaa kun olen himassa. Olen sen sanonut niille sinne, että ei onnistu. Yks sano, että työ kuin työ... Sanoin ei se noin mene. Olen tienannut nämä rahat tekemällä duunia ja sun duunis on ettii mulle sellanen mesta joka vastaa koulutusta ja työvuosia. Mulle on ihan sama mitä joku inisee.. En mä niin dorka ole, että menen tekee töitä alle sen mitä saan liitosta.
Sää mistään liitosta euroja saa.. valtio sen maksaa verorahoista 95%sesti, liitot vaan esittää asian niin että rahat tulee liitolta. Kaikkien työttömien pitäis saada sama korvaus, koska kaikki sen veroistaan rahoittavatkin. Ay-liitot on vaan yrittää vetää edut jäsenilleen, työttömistä viis. Työttömyyskorvauksiin käytettävät rahat pitäisi jakaa tasan kaikille, koska kaikki niiden maksamiseen osallistuvatkin. Työttömyys on ongelma niille, joilla oli pienituloinen työ, hyväpalkkaisille liiton jäsenillehän se on lähinnä maksettua lomaa. Meidän muiden maksamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain lehdessä oli analyysi miksi joudumme ottamaan velkaa vaikka työttömyys on melko pientä. Kun katsottiin vastaavaa verrokkivuotta niin eläkeläisten menot ovat tällä hetkillä suurin syy velanottoon. Ei työttömät.
Eikö miljardien yritystuet vaikuta myös jotenkin? Niillä miljardeilla voidaan ruokkia Suomen työttömät koko vuodeksi. Ja yritykset eivät palkkaa lisää henkilöstöä vaan vievät rahat ulkomaille paratiisimaihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin - toki työuria pitäisi pidentää varsinkin loppupäästä. Ihan totta. Mutta se ei muuta mitenkään sitä, että työttömyys maksaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sää mistään liitosta euroja saa.. valtio sen maksaa verorahoista 95%sesti, liitot vaan esittää asian niin että rahat tulee liitolta. Kaikkien työttömien pitäis saada sama korvaus, koska kaikki sen veroistaan rahoittavatkin. Ay-liitot on vaan yrittää vetää edut jäsenilleen, työttömistä viis. Työttömyyskorvauksiin käytettävät rahat pitäisi jakaa tasan kaikille, koska kaikki niiden maksamiseen osallistuvatkin. Työttömyys on ongelma niille, joilla oli pienituloinen työ, hyväpalkkaisille liiton jäsenillehän se on lähinnä maksettua lomaa. Meidän muiden maksamaa.
Ihan sama kuka maksaa Silti saan ton rahan jostain sitten. Mutta saan silti. Liitto on merkitty maksajaksi.Ei se mua kiinnosta kuka sen rahan neppaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus inhimilliseen toimeentuloon vaikka työt eivät maistuisi ja valtiolla on varaa tämä kustantaa.
Ei ole! Ei missään nimessä ole. Minun ei tarvitse antaa sinulle ansaitsemastani leivästä muruakaan periaatteen vuoksi. Jos se minusta olisi kiinni, niin kuolisit vaikka nälkään. Tuollaisen väitteen esittäminen on täysin vailla pohjaa. Se on sama kuin sanoisin, että minulla on oikeus tyttäreesi jos tinder ja baarireissut eivät maistuisi. Väite ilman mitään pohjaa ja perustetta.
Aletaan levittää iloisen työttömyyden sanomaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus inhimilliseen toimeentuloon vaikka työt eivät maistuisi ja valtiolla on varaa tämä kustantaa.
Ei ole! Ei missään nimessä ole. Minun ei tarvitse antaa sinulle ansaitsemastani leivästä muruakaan periaatteen vuoksi. Jos se minusta olisi kiinni, niin kuolisit vaikka nälkään. Tuollaisen väitteen esittäminen on täysin vailla pohjaa. Se on sama kuin sanoisin, että minulla on oikeus tyttäreesi jos tinder ja baarireissut eivät maistuisi. Väite ilman mitään pohjaa ja perustetta.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta perustuslaki ei tule muuttumaan asian tiimoilta. Sinä kustannat inhimillistä elämää muille ja voit olla joko iloinen siitä, että autat muita tai kokea katkeruutta ja masentua asiasta. Päätät itse, mistä lähestymistavasta saa paremman mielen.