Suomen kaunein kaupunki?
Mikä on mielestäsi Suomen kaunein kaupunki, ja miksi?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouvola tietenkin
Kyllä betoni on kaunista, sanoi Wagner.
Mistähän muut Suomen kaupungit on sitten rakennettu, risuista ja savesta?
Ei ainakaan Tampere. Tämä on nykyään aivan karmea kaupunki. Joka kerta ketuttaa, kun keskustassa joutuu käymään. Kiitos meidän upeiden virkamiesten ja päättäjien. Onneksi laskujen maksajat tiedetään, nehän ovat me kaupunkilaiset.
Forssa, kehräämön miljöö ja lukuisat puistot. Loimijoen rannan lenkkimaastot.
Vierailija kirjoitti:
Jyvääskylä!
Ei tää oo. :D
Vaikea sanoa...Jokaisesta kaupungista löytyy omat kauniit osansa. Kokonaisuutena olen itse tykännyt eniten Helsingistä, Porvoosta ja Turusta.
tr kirjoitti:
Lieksa
Huumori kukkii! Juu, varsinkin siellä Egyptinkorven suunnalla on erittäin urbaani meininki päällä.
Mun mielestä Suomen kauneimmat paikat ei todellakaan ole kaupungeissa, vaan metsä ja järvet. Varsinaiseen kysymykseen ei mielipidettä. Kaikista mainituista kauneimmista kaupungeista löytyy myös ihan ******n rumia rakennuksia tai jopa kokonaisia kaupunginosia.
Vierailija kirjoitti:
Oulu, arkkitehtuuri.
Tämä oli varmaan vitsi. Oulussakin on kauniita kohtia (Pikisaari, Ainolan puisto), mutta näin oululaisena täytyy todeta että harvassa paikassa Suomessa arvostetaan vanhaa tai kaunista vähemmän kuin Oulussa. Täällä revitään kaikki puistojen vanhoista puista lähtien alas, kun grynderit tai arina saa päähänsä rakentaa johonkin kulmalle jotakin "modernia" (= huonolaatuista ja halpaa, mahdollisimman suurta ja kolhoa).
Hämeenlinna eehdottomasti. Keskusta on kaunis järvineen, puistoineen ja vanhoine puutaloineen. Samoin jo mainitut linna ja Aulanko. 😍