Onko kasvikset oikeastaan niin tärkeitä ihmiselle kuin väitetään
Kommentit (12)
190cm hoikka teinipoikani on ainakin kasvanut hyvin ilmankin kasviksia. En siis saa syömään mitään salaatteja ym. Sipulia lisään tosin melkein kaikkeen ruokaan ja välillä syötän vitamiineja. Poika ei myöskään koskaan ole suostunut juomaan maitoa sellaisenaan.
Hmm, toivon ettei. Mulla on ärtyvä paksusuoli (IBS) ja minulle ärsyttäjä nro 1 on kuitu ja kasvikset. Ei auta FODMAP eikä mikään, vaan aina jos "raakaa rehua" eksyy mahaan, ripuli lentää. Olen siis joutunut välttelemään kasviksia ja hedelmiä lähes koko ikäni. Näin 44 vuotiaaksi asti ainakin terveenä olen silti elänyt. Vaikka siis elän vatsani takia käytännössä valkoisella vehnällä tai riisillä, lihalla/kalalla ja monivitamiinitableteilla.
on ne,en eläisi ilman kasviksia ja hedelmiä. En syö mitään jolla on silimät tai äiti.
Ei ole ja siksi ihmettelenkin kun joku on äänestänyt vihreitä eduskuntaan asti.
En oikeasti usko, että ovat niin tärkeitä kuin väitetään. Syön kyllä niitä silti.
Elimistö repii varmaan ravintoaineet siitä mitä sille annetaan, mahdollisimman tehokkaasti.
En usko, että kasvikset olisi niin tärkeitä kuin uskotellaan. Mun kasvisten syönti on oikeastaan vain tomaattien suurkulutus kesäisin. Talvisin syön lihaa ja kalaa.Kananmunia syön myös ja itsetehtyjä sämpylöitä, niihin voin laittaa esim. pinaattia tai jotain juuresraastetta. Voin hyvin eikä ole lääkkeitä käytössä, vaikka olen yli kuuskymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Elimistö repii varmaan ravintoaineet siitä mitä sille annetaan, mahdollisimman tehokkaasti.
Niin tekee, mutta jos elimistölle ei anneta jotakin tiettyä ravintoainetta, niin repimättä jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tekee, mutta jos elimistölle ei anneta jotakin tiettyä ravintoainetta, niin repimättä jää.
Kasviksia siihen välttämättä tarvita.
Kumma käsitys, että vitamiinit saa vain kasviksista. Suurimman osan ihmisen tarvitsemasta ravinnosta saa nimenomaan muualta kuin kasviksista.
Kasviksista ei saa muuta kuin ilmavaivoja ja turvotusta. Jätän syömättä.
Kyllä ovat. Ihminen on sekasyöjä ja tarvitsee monia kasvisten sisältämiä ainesosia. Jääkarhun tai suden ruokavalio ei sovi ihmiselle.