Onko kukaan pettänyt samasta syystä kuin minä?
Tapasin mieheni 7 vuotta sitten ja hän oli sellainen liian hyvää ollakseen totta. No, kun alun huuma haihtui, niin havahduin siihen, että mies on pakkomielteinen flirtti. Omien sanojensa mukaan se jää vain siihen, muuta ei tapahdu. Ei ole etsinyt seuraa ym. ja käy lähinnä vain töissä ja siellä vain miehiä.
Jos ei ole ikinä tavannut pakkomielteisesti flirttailevaa, on varmasti vaikea kuvitella minkäänlaista se on. Mies ei pysty tekemään yhtään mitään kodin ulkopuolella niin ettei tuijottaisi pitkään naisia ja välillä on vähän seurannutkin heitä. On tehnyt tosi noloja juttuja minun ja lapsemme seurassa, en viitsi edes kuvailla tässä nyt kaikkea.
En mene enää minnekään miehen kanssa, en halua tulla nähdyksi Mr. Beanin seurassa.
En halua erota, koska lapsi on pieni ja erittäin kiintynyt myös isäänsä.
Olen yrittänyt puhua miehelle asiasta hyvällä sekä pahalla. Selvästi kyseessä on jonkinlainen sairaus/persoonallisuushäiriö. On ollut myös tunnekylmyyttä minua ja lasta kohtaan, se on vähentynyt nyt hieman iän myötä.
Itse olen kokenut olleeni niin loukattu ja nöyryytetty tiettyjen kokemusten jälkeen, että lähdin etsimään syliä ja lohtua. Olen sanonut miehelle, että joka kerta kun pettää minua henkisesti, niin minä petän sitten fyysisesti. Tosiasiassa se ei ole mahdollista, mies tuijottaa ihan koko ajan kaikkia naisia jotka näkee. Mies ei sano mitään uhkailuihini.
Onko mun teot täysin vääriä? En kaipaa neuvoja että erotkaa tms. Henkinen pettäminen on myös tosi paha, ehkä pahin. Vuosikaudet itkin ja surin asiaa, olin ihan hajalla koska rakastin miestä.
Nyt yritän suhtautua asiaan etäisyydellä, että se ei liity minuun, on miehen oma ongelma. Niin loukkaava kuitenkin, että jos minä satun tapaamaan jonkun todella kuuman miehen niin en todellakaan mieti vaan toimin eli perän. Sitä tapahtuu harvoin, mutta olen antanut itselleni luvan siihen ja mies tietää sen myös.
Kommentit (32)
Tunnekylmä sua ja lasta kohtaan ja sä haluat jäädä suhteeseen. Sinä olet myös persoonallisuushäiriöinen. Ei muuta sanottavaa.
Ja jos asia on OK, niin miksi hakea synninpäästöä täältä?
Mielestäni tuo ratkaisusi pettää on surkea eikä millään tavalla poista ongelmaa tai helpota sitä. Ei sinun eikä miehesi osalta. Eikö ihan ammattiapu olisi paikallaan jos kerta sairaudesta tmv kyse? Ehkä myös itse hyötyisit ammattilaiselle juttelemisesta, saisit purkaa ajatuksiasi ja tuntemuksiasi, joita miehesi käytös on aiheuttanut. Toisena vaihtoehtona harkitsisin kyllä sitä eroa, etenkin jos ammattiapu tmv ei tuo apua tilanteeseen. Lapsi on huono tekosyy roikkua vuodesta toiseen suhteessa, jossa on noin onneton. Ero ei tarkoita, ettei molemmat voisi olla lapsen elämässä läsnä. Ja yleensä on lapsenkin etu, että vanhemmat ovat onnellisia, jos ei yhdessä niin sitten erikseen.
Mikään ei ole hyvä syy pettää. Selittelyilläsi teet vain itsestäsi naurettavan pellen. "Mutkun mies teki niin, niin mun oli pakko pettää". Juupa juu. Kasva aikuiseksi!
Te kaksi uniikkia lumihiutaletta sovitte kyllä äärimmäisen hyvin yhteen, ainoa surullinen asia tässä yhtälössä on syytön lapsenne, jonka tulevaisuutta pilaatte tehokkaasti. Sairastuu hänkin.
Jos et halua erota, niin sitten elät sen miehen kanssa. Elät etkä hyppää vieraissa sängyissä. Ei se mitään auta. Pahentaa vain tilannetta.
Millä tavoin hyödyt tuosta pettämisestä? Ja ennen kaikkea, miten lapsesi siitä hyötyy? Jos noihin löytyy kunnollinen vastaus, voi harkita pettämistä. Muussa tapauksessa se on vain kuopan kaivamista entistä syvemmäksi. Aina ei ole edes lapsen etu, että vanhemmat väkisin ovat yhdessä.
Ei kannata olla yhdessä pelkästään lapsen takia. Kyllä se lapsikin huomaa, jos vanhempien välit ei oo kunnossa.
Jätäpä nyt se oman navan tuijottelu ja keskity lapsesi parhaaseen. Kukaan lapsi ei voi hyvin, jos vanhemmat voivat pahoin toistensa seurassa. Ei, vaikka kuinka olisi kiintynyt vanhempiinsa. Pienikin lapsi aistii herkästi aikuisten tunteet ja reagoi niihin.
Kaipasin sitä, että joku huomiosi minua. Hellyyttä ja kaikkea siihen liittyvää. Oma mies kun ei huomioi minua ikinä, olen hänelle näkymätön. Muita kyllä vahtaa minkä ehtii, monet heistä minua rumempia. Sanoo kylläkin että rakastaa minua.
Yksi syy miksi en halua erota on se, että en luota mieheen kun lapsi joutuisi käymään hänen luona yksin. Ei laita esim. turvavyötä ikinä, ei tee ruokaa ym. eli lapsi olisi hänen luona puoliheitteillä.
Niille jotka sanoivat myös minua kahjoksi niin kyllä vain tällaisessa suhteessa vähän sairastuu itsekin.
Ap
On erittäin lapsellinen tapa hoitaa ihmissuhteitaan ja antaa hirveän mallin lapselle jos joskus paljastuu. Tuskin tekee hyvää sinullekaan, kosto on täysin väärä syy harrastaa seksiä ja seksin harrastaminen vääristä syistä rikkoo ihmistä hyvin helposti. Mutta sinänsä en pidä varsinaisesti pettämisenä sitä jos asia on puolisolle etukäteenkin tiedossa. Se on silloin avoin suhde jos toinen ilmoittaa hakevansa vierasta ja toinen hyväksyy sen jäämällä suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaipasin sitä, että joku huomiosi minua. Hellyyttä ja kaikkea siihen liittyvää. Oma mies kun ei huomioi minua ikinä, olen hänelle näkymätön. Muita kyllä vahtaa minkä ehtii, monet heistä minua rumempia. Sanoo kylläkin että rakastaa minua.
Yksi syy miksi en halua erota on se, että en luota mieheen kun lapsi joutuisi käymään hänen luona yksin. Ei laita esim. turvavyötä ikinä, ei tee ruokaa ym. eli lapsi olisi hänen luona puoliheitteillä.
Niille jotka sanoivat myös minua kahjoksi niin kyllä vain tällaisessa suhteessa vähän sairastuu itsekin.
Ap
Olette olleet yhdessä 7 vuotta. Ja silti piti mennä se muksu vääntämään sairaan ihmisen kanssa. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olette olleet yhdessä 7 vuotta. Ja silti piti mennä se muksu vääntämään sairaan ihmisen kanssa. Miksi?
Koska nämä asiat tulivat ilmi vasta silloin kun olin jo raskaana. Kuten sanoin, mies vaikutti täydelliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole hyvä syy pettää. Selittelyilläsi teet vain itsestäsi naurettavan pellen. "Mutkun mies teki niin, niin mun oli pakko pettää". Juupa juu. Kasva aikuiseksi!
Samaa mieltä oikeasta pettämisestä, mikään ei ole hyväksyttävä syy irtisanoa suhteen yksiavioisuutta omin päin kertomatta siitä puolisolle. Mutta jos puoliso oikeasti tietää ap:n suunnitelmista eikä piittaa, niin tässä puuttuu se epärehellisyysaspekti kokonaan, enkä silloin kutsuisi pettämiseksi. Typerää tuo toki on joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
On erittäin lapsellinen tapa hoitaa ihmissuhteitaan ja antaa hirveän mallin lapselle jos joskus paljastuu. Tuskin tekee hyvää sinullekaan, kosto on täysin väärä syy harrastaa seksiä ja seksin harrastaminen vääristä syistä rikkoo ihmistä hyvin helposti. Mutta sinänsä en pidä varsinaisesti pettämisenä sitä jos asia on puolisolle etukäteenkin tiedossa. Se on silloin avoin suhde jos toinen ilmoittaa hakevansa vierasta ja toinen hyväksyy sen jäämällä suhteeseen.
Ehkä se alkoi minun puoleltani hieman kostona. Sitten huomasin kuinka ihanaa oli kun joku huomasi minutkin. Tätä tapahtuu erittäin harvoin juurikin siitä syystä, että haluan tehdä sen vain minulle oikeista syistä nykyään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä oikeasta pettämisestä, mikään ei ole hyväksyttävä syy irtisanoa suhteen yksiavioisuutta omin päin kertomatta siitä puolisolle. Mutta jos puoliso oikeasti tietää ap:n suunnitelmista eikä piittaa, niin tässä puuttuu se epärehellisyysaspekti kokonaan, enkä silloin kutsuisi pettämiseksi. Typerää tuo toki on joka tapauksessa.
Epärehellinen tässä on mieheni, joka kieltää oman käytöksensä täysin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epärehellinen tässä on mieheni, joka kieltää oman käytöksensä täysin.
Ap
Eihän se mies tuosta nyt tule muuttumaan, jos hän ei itse ymmärrä hakea apua ongelmaansa. Mutta jos oikeasti olet sitä mieltä, että sun lapselle on parempi tunnekylmä koti ja molempien vanhempien vieraissakäynti parisuhdemallina, niin ei kai siinä sitten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa muuta kuin oikeaa pettämistä. Jos puoliso asian hyväksyy, on kyse avoimesta suhteesta. Se on ihan eri asia kuin pettäminen.
Petän*