Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla tällaista outoa parisuhteessa?

Vierailija
27.09.2018 |

Yritän kuvata nämä pikkujutut ymmärrettävästi, koska käsitän niiden kuulostavan mitättömiltä irrallisesti kerrottuna.
Joskus miehen ollessa piilevästi loukkaantunut tai ärtynyt, olen huomannut pikkuasioita, kuten että ihan kuin hammasharjaani olisi käytetty, vaikken ole köyttänyt. Tai että ihan kuin heräisin siihen, että minua potkitaan, voisin vannoa niin tapahtuvan, mutta mies kiistää ja on ihan tyrmistynyt siitä, että edes epäilen sellaista. Tällaisia pikkujuttuja, että mietin, olenko ihan hullu, kun edes mietin vaihtoehtoa, että mies tekisi sellaista tahallaan.
Olen lukenut gaslightingistä, mutta se kai on ihan hullujen persoonallisuushäiriöisten puuhaa ja olisi varmaan muitakin isoja ongelmia suhteessa. Onko se kuinka yleistä, että aikuiset tekisivät tuollalailla pientä kiusaa selän takana ärtyneenä? Lapsuudenkodissani ei ollut mitään sellaista, joten on ihan älyttömän vakea uskoa. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietynlaiset narsistit (ne jotka piilottavat raivonsa) kostavat passiivisagressiivisesti. Ja tietenkin kiistävät kaiken jos kysytään.

Vierailija
2/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän voi saada tietää, tekeekö mies näitä oikeasti, vai kuvittelenko?

Jos olisin varma siitä, että hän tekee sellaista tahallaan ja valehtelee väittäessään, eroaisin. En kokisi oloani turvalliseksi sellaisen kanssa.

Toisaalta tällaisen tyhmän epäilyn takia en halua erota, koska voihan mies olla ihan viaton ja syytön ja normaali ja se olenkin minä, joka olen vainoharhainen seko.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna joku kamera kuvaamaan ja katso sit siitä onko tapahtunut!

Vierailija
4/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo vaikuttaa teidän päivittäiseen arkeen?

Vierailija
5/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo vaikuttaa teidän päivittäiseen arkeen?

Tätä tapahtuu melko harvoin ainakaan niin, että huomaisin. Ja siitä kun yritän kysyä ja saada ns nyhdettyä irti totuuden, tulee riita. Voi olla, että hirveän ja pitkän riitaisan jankkaamisen jälkeen mies jonkun jutun myöntäö, mutta jotenkin muunneltuna ja sitä ennen on kiistänyt ja vääntänyt toisenlaiseksi. Todella ärsyttävää ja tuntuu, että tulee riitaa ihan mitättömistä pikkuasioosta ja minä olen se riidankylväjä ja lopulta sitten jotenkin väärässäkin. En pysty selittämään, miksi tämä tuntuu niin tärkeältä, mutta se tuntuu musta hirveän isolta asialta saada bahvistus sille, mitä arvelen totuudeksi.

Ap

Vierailija
6/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenna joku kamera kuvaamaan ja katso sit siitä onko tapahtunut!

Axl S. menoa, YEAH!!

Vierailija
7/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää harjaas vessanpöntössä kettuuntuessaan? Vaikuttaa just piiloaggrelta. Ei hyvä.

Vierailija
8/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, inhottavia juttuja, ihan jo epäilyn asteella, saati jos oikeasti tapahtuu. Mullekin tuli kameran asentaminen mieleen, mutta onnistuisiko se? Tv-ohjelmissa onnistuu, mutta miten oikeassa elämässä. Mä en edes tietäisi mistä lähtisin sopivaa kameraa ostamaan.

Vierailija
9/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistava tilanne.

Onhan niitä sellaisiakin ihmisiä, jotka suuttuessaan saattaisivat pyöräyttää toisen hammasharjaa vessanpöntössä, antaisivat koiran nuolla sitä, tai pyöräyttäisivät omassa perssilmässään. Tai ejakuloisivat toisen shamppoopulloon tai jugurttipurkkiin. Jotkut tekevät tätä ihan vain lapsellisessa jäynämielessäkin, toiset taas piilotettuna raivon purkauksena. Hemmetti, nuuskivathan jotkut sukuloimassa käydessään anopin alushousujakin pyykkikorista...

En siis väitä, että sinun miehesi olisi välttämättä tämän kaliiberin lepakonpaskahullu – mutta suosittelen tuota kamerakikkaa. Siinähän se sitten selviää.

Vierailija
10/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hammasharjan alle joku marmorikuula tms, että näet onko harja nostettu mukista.

Nuorena pelkäsin että vuokranantaja nuuskii. Jätin kaappiin patakintaan niin että se tippuu jos kaappi avataan. Oli tippunut ja nostettu ihan eritavalla hyllylle. Muutin.

Vierailija
11/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo teki kaikenlaista kiusaa. Epäilin asiaa pitkään ja kun jäi kiinni, syytti siiyäkin minua, että miksi olin vakoillut häntä. Todellisuudessa satuin vain paikalle oikeaan aikaan. Joo kyllä on sairaita ihmisiä, ja jotkut voivat salata toimintansa jopa vuosia.

Vierailija
12/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista tapahtuu niin harvoin, ettei mikään kamera auta, eikä tiedä milloin tai missä tapahtuu. Siis ei näillä jutuilla ole mitään tiettyä tapahtumapaikkaa.

Usein on kyse myös sellaisesta, että mies esim kiistää olevansa vihainen, vaikka ilmiselvästi mököttää. On hänellä passiivis-aggressiivisia piirteitä, mutta nuo jotkut jutut ovat silti eri asia. Siis se, että jos potkii tahallaan, mutta väittää, ettei tehnyt niin, niin siinä on kaksi ihan erilaista loppupäätelmää ja olisi tärkeää tietää, mitä tapahtui.

Voinhan minäkin olla vainoharhainen, mutta tällaisten asioiden jälkeen on mielestäni luonnollista tulla epäileväiseksi turhaankin.

Ap

Vierailija
13/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-vaimo teki kaikenlaista kiusaa. Epäilin asiaa pitkään ja kun jäi kiinni, syytti siiyäkin minua, että miksi olin vakoillut häntä. Todellisuudessa satuin vain paikalle oikeaan aikaan. Joo kyllä on sairaita ihmisiä, ja jotkut voivat salata toimintansa jopa vuosia.

Mitä hän teki?

Vierailija
14/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heräät siihen että sinua potkitaan niin miksi et tiedä potkitaanko sinua vai ei?

Mies kerran unissaan länttäsi minua naamaan ja vaikka olin ihan sikiunessa niin siihen kyllä heräsi eikä ollut epäilystäkään etteikö se olisi totta.

Vierailija
15/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut tässä elämässä, että jos jostain asiasta tulee jotenkin outo " tunne", niin se ei yleensä tule tyhjästä! Monesti sen vaan huomaa jälkikäteen, että sekin tunne piti paikkansa! Eli kuuntele sisintäsi, se yrittää kertoa sinulle jotain!!

Vierailija
16/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos heräät siihen että sinua potkitaan niin miksi et tiedä potkitaanko sinua vai ei?

Mies kerran unissaan länttäsi minua naamaan ja vaikka olin ihan sikiunessa niin siihen kyllä heräsi eikä ollut epäilystäkään etteikö se olisi totta.

Voihan sitä vaikka nähdä unta tai havainnoida väärin unen ja valveen rajalla. Jos toinen kiistää ehdottomasti tehneensä sellaista, niin on normaalia epäillä, tapahtuiko sitä oikeasti.

Vierailija
17/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kahdesti todistamassa tuollaista käytöstä. Kokemusteni perusteella sun kannattaa tosiaan laittaa se kuula/helmi hammasharjan varren alle tai jotain vastaavaa. Niin hullulta kuin se tuntuukin, sun täytyy vähitellen varmistua siitä, onko miehelläsi hallitsematonta aggressiota, joka purkautuu tuollaisiin "pikkujuttuihin". Käytin lainausmerkkejä, koska oikeastihan ei ole kyse pikkujutusta. Jos aikuisen ihmisen viha purskahtelee salaa niin, että hän käy vaivihkaa dippaamassa puolisonsa hammasharjaa vessanpönttöön tai yöllä valvoo ja potkii tai lyö nukkuvaa puolisoaan, on ihan ajan kysymys, milloin viha todella saa vallan. Tuollainen käytös on häiriintynyttä. Häiriintynyt ihminen taantuu tuolla tavoin rajattomaksi pikkulapseksi. Tuo ei ole keppostelua, hänhän tekee sitä yksin salaa ja saa siitä jotain nautintoa.

Ne kaksi tapausta, jotka olen todistanut:

Entinen kaverimme nahisteli vaimonsa kanssa jostain ihan mitättömästä asiasta. Me oltiin siellä kylässä ja asetuttiin vaimon puolelle. Kaveri meni ihan puhumattomaksi, rupesi mököttämään. Ei saatu puhuttua asiaa halki, hän meni niin lukkoon. Yöllä kun heräsin käymään vessassa, huomasin, että keittiössä oli valot. Kaveri oli siellä. Hänellä oli kädessään juomalasi, joka oli halki, iso pala irti. Lattialla oli keittöpyyhe, tajusin, että hän on tarkoituksella pannut lasin pyyhkeen sisään ja polkenut lattiaa vasten halki. Kaveri oli TODELLA oudon oloinen, menin äkkiä vierashuoneeseen takaisin, herätin mieheni ja kerroin asiasta. Päätimme pysyä huoneessa ja puhua asiasta aamiaispöydässä. Aamulle kun menimme keittiöön, kaverin vaimo seisoi siellä kyynelissä, hänellä oli kädessä se rikkonainen lasi ja hän sanoi, että se on hänen mummolasta periytyvä perintölasi, josta hän joi aina lapsena, ja se oli yön aikana jotenkin pudonnut yläkaapista lavuaariin ja särkynyt. Hölmistyneinä paljastimme asianlaidan, tuloksena tietysti valtava riita ja välirikko, ja melko pian tuon jälkeen kaverin viha oli purkautunut myös väkivaltana ja vaimo lähti.

Toisessa tapauksessa meillä oli pihan vastakkaisella laidalla naapuri, jonka mies kävi päivät töissä ja nainen oli yksin kotona. Olin itse vauvan kanssa kotona ja rupesin kiinnittämään huomiota naapurin naisen touhuihin. Miehensä töissä ollessa hän teki outoja pieniä muutoksia, välillä oli huonekalu nurmikolla, välillä koira ulisi koko päivän yhden huoneen ikkunassa, aivan päättömiä pieniä "järjestelyitä", usein hän kätki jotakin, esim. pihatyökaluja tai miehensä urheilukamoja. Se ei ollut siivoamista eikä marittamista, vaan nainen jotenkin vaivihkaa sabotoi miehen omaisuutta ja koiraa. Myöhemmin tuli toisten naapureitten kautta ilmi, että tuo mies on ruvennut pitämään itseään muistihäiriöisenä, kun tavarat on aina eri paikassa. Samoin koiraa on viety lääkäriin, kun se käyttäytyy niin kummallisesti ja ulostaa sisään, vaikka "vaimo on vannonut lenkittävänsä sitä joka päivä". Tuo tilanne ratkesi siten, että mies sattui kerran tulemaan kotiin ilmoittamatta kesken päivän ja yllättämään naisen itse teossa. Tappelu tuli ja myöhemmin ero.

Vierailija
18/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mies katsoo halveksien, kun luulee etten huomaa. Ei myönnä, kun kysyn, miksi? Sanoo, että kuvittelen ja olen vainoharhainen. Haukkuu ja nimittelee, ei muista riidan jälkeen.

Ja lisäksi: suuttui asioista jotka eivät edes liity millään lailla häneen. Muille näyttelee, myös terapiassa maailman mukavinta miestä. Pahasti käyttäytymishäiriöinen. Säliksi käy kuka lie sitten jo kohta uusi kiusaamisen ja haukunnan kohde. Onneksi en enää syyllistä itseäni. Hän on kipeästi avun tarpeessa, mutta ei sitä myönnä. Terapia jäänyt kesken. Onneksi on ohi. Aloin jo voimaan todella huonosti.

Vierailija
19/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ovat aika kärjistyneitä tapauksia nuo ylläolevat. Ei mieheni tuollainen sentään ole. Uskon hänen kyllä patoavan vihaisuutta sisäänsä ja esittää päällepäin, ettei ole kuitenkaan mitään vialla. Hänellä on ärsyttävä tapa kiistää asioita ja ikäänkuin eka reaktio on usein väittää, ettei ole sanonut jotain, mitä on ihan ilmeisesti sanonut. On silti tietynlainen kynnys uskoa, että tekisi jotakin tahallaan.

Vastasvaa ongelmaa on ollut aiemminkin ja se on aina jäänyt, olen lopulta ajatellut, että älytöntä skitsoilla niin pienestä ja että tikusta asiaa jne. Nämä jutut ovat tosiaan hirveän pieniä. Jos niitä ei kiistäisi, niin kukaan ei edes muistaisi niitä viiden minuutin päästä. Jos hammashsrja on märkä, niin voihan se olla tippunut lattialle ja sitten huuhdellut sen, miksi kiistää koskeneensa siihen ollenkaan. Jos unissaan näkee pahaa unta vaika ja potkii, niin miksei voi myöntää sellaista, sehän olisi ihan normaalia.

Ap

Vierailija
20/21 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika pelottavilta ihmisiltä tuollaiset passiivisagressiiviset jotka tekevät iljettäviä "kepposia" :/ Jotain kontrolloinnin ja vallan tunnetta varmaan saavat tuosta myös mutta vissiin eniten hakevat kostoa ja nautintoa toisen ahdistamisesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi