Pahimmat tasa-arvo-ongelmat – miesten vai naisten Suomi?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asevelvollisuus ei voi olla miehille tasa-arvo-ongelma, koska miehet ovat sen itse säätäneet itselleen. Naisten tultua vahvemmin mukaan politiikkaan heillekin on vihdoin avautunut mahdollisuus suorittaa asepalvelus. Toki se voisi olla kattavampikin, kutsuntoihin voitaisiin kerätä koko ikäluokka ja siitä sukupuoleen katsomatta valita sopiva määrä halukkaita ja kyvykkäitä. Miehille se vain ei ole vielä sopinut.
No just! Miten monta lakia asevelvollisuudesta minä olen säätänyt menneisyydessä? Vastaavalla logiikalla työelämässä ei ole mitään tasa-arvo ongelmia koska naiset ovat perinteisesti itse halunneet hoitoalalle?
Lisään vielä, että mielestäni vähemmän ongelmaa on työelämässä kuin asevelvollisuudenssa perustuen juuri lakiin ja määräykseen. Vai haluaisitteko te naiset kiintiöt eri aloille? Kuka nainen haluaa esimerkiksi pakotettuna korkeiden sähkötolppien korjaushenkilöksi?
Miten tämä tasa-arvo voisi toteutua, jos ei olla valmiita elämään toisen roolissa? Eikä pelkästään empatian tasolla. Ei mahdottomia asioita kannata toteuttaa? =)
Kuinka moni miespuolinen rakennusmies haluaa siirtyä hoiva-alan hommiin ja kuinka moni naispuolinen sairaanhoitaja haluaa mennä raksalle ja olisiko tämä sitten tasa-arvoa, kun näin tapahtuisi?Liekö yhtä marginaali ilmiö kuin naiset raksalla?
Vierailija kirjoitti:
Armeijaa käymättömänä naisena on vaikea samaistua kehenkään joka sinne armeijaan vapaaehtoisesti haluaa. Joka tapauksessa olisi tasa-arvoisempaa vaatia nuorilta miehiltä ja naisilta jollainlailla vastaavia velvollisuuksia, oli se sitten jotain siviilipalveluksen tyyppistä tms. ja siis silloin olisi kyllä reilua, että sivarikin kestäisi sen puoli vuotta. Joku tässä varmaan huutaa kohta, että on paljon lapsen kanssa kotona, että sillähän tulee tasoihin.... niinno ehkä sitten niin, eläkkeestä on sitten ainakin turha valittaa.
Miksi sivarin pitäisi kestää vain puoli vuotta? Hehän ovat töissä vain 8 tuntia päivässä, kun asepalvelusta suorittavat ovat ympäri vuorokauden.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005843264.html
Jos miehet oikeasti haluaisivat naisten käyvän armeijan, he eivät kiusaisi armeijaa käyviä naisia tuolla reservin luutnantin kertomalla tavalla.
Tekopyhyys pois, miehet. Ette te mitään tasa-arvoa asevelvollisuuden suhteen halua, te haluatte pitää armeijan omana äijäkerhonanne.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005843264.html
Jos miehet oikeasti haluaisivat naisten käyvän armeijan, he eivät kiusaisi armeijaa käyviä naisia tuolla reservin luutnantin kertomalla tavalla.
Tekopyhyys pois, miehet. Ette te mitään tasa-arvoa asevelvollisuuden suhteen halua, te haluatte pitää armeijan omana äijäkerhonanne.
Olen mies ja haluan tasa-arvoisen asevelvollisuuden. Äijäkerhoilijat voivat lähteä vaikka hirvimetsälle.
Liekö yhtä marginaali ilmiö kuin naiset raksalla?