Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monella palstalaisella on merkintä luottotiedoissa?

Vippikierre
26.09.2018 |

Mistä syystä tullut ja miten vaikuttanut elämääsi?
Itselläni on hankala tilanne ja merkintä on tulossa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI ei keltään??? Joopajoo

Vierailija
2/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä entiseltä "merkityltä" että ennen kuin merkintä tulee, mieti, mitä vakuutuksia tarvitset ja ota ne. Niitä on todella hankala saada kun on merkintä. Mulle tuli opiskeluaikana kun en ymmärtänyt, että voin nostaa lainaa. Vanhemmat jotenkin paukuttivat mulle päähän, että lainaa ei oteta. En myöskään kehdannut pyytää apua kun lasku meni ulosottoon. Olin ihan liian lapsi huolehtimaan yksin raha-asioistani :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään! Täällä on vain rikkaita perijättäriä, lääkäreitä, lakimiehiä ja kovapalkkaisia asiantuntijoita. No, muutamalla on rikas mies jolta kiristetään rahaa lastenhoitoa ja seksiä vastaan.

Vierailija
4/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, en masentuneena jaksanut laskuja maksaa nyt ulosotossa 2500 potti

Vierailija
5/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep. Nuoruuden hölmöilyjen oppirahoja, kirjaimellisesti.

Vierailija
6/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko on jatkunut? Saatko hoidettua?

Vierailija
7/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään! Täällä on vain rikkaita perijättäriä, lääkäreitä, lakimiehiä ja kovapalkkaisia asiantuntijoita. No, muutamalla on rikas mies jolta kiristetään rahaa lastenhoitoa ja seksiä vastaan.

Niinhän se toimii

Vierailija
8/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä entiseltä "merkityltä" että ennen kuin merkintä tulee, mieti, mitä vakuutuksia tarvitset ja ota ne. Niitä on todella hankala saada kun on merkintä. Mulle tuli opiskeluaikana kun en ymmärtänyt, että voin nostaa lainaa. Vanhemmat jotenkin paukuttivat mulle päähän, että lainaa ei oteta. En myöskään kehdannut pyytää apua kun lasku meni ulosottoon. Olin ihan liian lapsi huolehtimaan yksin raha-asioistani :(

Hieno kannanotto

Vierailija
9/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko on jatkunut? Saatko hoidettua?

Sain otin lainaa luottotiedottomalle ja maksoin ajallaan pois. Nyt kaikki hyvon

Vierailija
10/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa meni koska sokeasti luotin äitiini mutta onneksi sain maksettua pois kun pääsin töihin.

Vierailija
11/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä toi nelosen kommentti. Mä oon pienipalkkainen duunari, mutta luottotiedot on ainakin toistaiseksi kunnossa, mistä sitä tulevaisuudesta tietää.

Vierailija
12/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani sössi minun asiat kun olin alaikäinen, oli terveyskeskus maksuja, lainoja, oli jopa telvisiolupamaksu minun nimissä. Luottotiedoton jo 16 vuotiaana, se siitä opiskeluista jne. Kun asia minulle selvisi niin velkojen yhteen laskettu summa oli 11 000€. No, töihin meni, 5 vuotta maksoin kiltisti ulosotton kautta suuri osa palkasta. Sitten sain lainan ja maksoin loput pois. Kun sain lainan päätin elää samalla summalla kuin aikaisemmin ja loput pistin säästöön. Meni 5 vuotta niin olin maksanut lainan kokonaan pois. Luottotiedot oli tullut takaisin. Säästin vielä 2 vuotta ja ostin sitten asunnon. Nyt on jo kolmas asunto, tämä nyt velaton. Mies ja kaksi lasta. Lainaa en ota, säästän aina palkasta. En ole pihi, mutta en myös osta luotolla, tilillä pitää olla rahaa jos haluan uuden puhelimen, auton tai matkan. Jos tilipäivänä on tilillä rahaa käyttämättä,, siirrän sen aina säästötilille. Välillä sijoitan osakkeisiin. Laskut maksan aina heti. Minun lapset ainakin minulta perii muuta kuin velkaa.

Eli pystyt elämään luottotiedottamana, tee sopimus ulosottomiehen kanssa jos on mahdollista. Tee tarkka budjetti ja pysy siinä. Kun ostat vaatteita, osta laatua ja mieti, että ne sopii muitten kanssa. Tee aina iso satsi ruokaa ja pakasta. Osta kaappiin kaurhiutaleita ja makaroonia. On mitä syödä jos ei ole rahaa. Karsi kaikki muut kulut, puhelinliittymä mahdollismman edulliseksi ja jatkuvalla sopimuksella. Se voi olla vaikea vaihtaa, käytä suutaria, ne korjaa hyvin ja edullisesti. Maksa aina sen jälkeen kaikki laskut heti, viimeistään palkkapäivänä. Ja, jos on mahdollista ota yhteyttä velkaneuvojaan. Älä ota lisää luottoa nyt. Kaikki raha on kotiin päin, eli kerää aina tyhjät tölkit maasta. Liity roskalava ryhmään, seuraa sitä mahdollisimman paljon. Sieltä saa hyviä juttuja ilmaiseksi. Myy omat turhat pois. Sitten tsemppiä, kyllä sinä pärjäät. Minäkin selvisin.

Vierailija
13/13 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

How about ihan tavalliset järkevät raha-asioistaan huolta pitävät ihmiset jotka osaavat suhteuttaa menot tuloihin. Kuinka pälli  sä olet jos et kuvittele valtaosan luottotietonsa säilyttäneistä olevan just näitä joiden ei  tarvitse ostaa kaikkea mitä mainostetaan?

PIdän sinua aika tyhmänä ja katsantokannoiltaan rajoittuneena ihmisenä kun et edes tämän suuren ryhmän olemassaoloa muista. Menetkö aina nollasta sataa kolmessa sekunnissa? Onko  sulle olemassa muuta kuin musta ja valkoinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän