Jos junantuoma muuttaa vaikkapa Nurmeksesta Helsinkiiin niin onko hän helsinkiläinen silloin?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, muttei stadilainen.
Totta. Stadilaiseksi synnytään.
Mieheni on stadilainen. Kättärillä syntynyt stadilaiseen sukuun. Asui siellä puoli vuotta eikä koskaan sen jälkeen, on nyt yli 50v.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siis stadilainen, vaikka olen asunut melkein koko ikäni Mikkelissä. Synnyin stadissa ja muutin stadiin vuosi sitten.
M23
Et ole. Oikea stadilainen ei edes tiedä, missä Mikkeli on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, muttei stadilainen.
Totta. Stadilaiseksi synnytään.
Mieheni on stadilainen. Kättärillä syntynyt stadilaiseen sukuun. Asui siellä puoli vuotta eikä koskaan sen jälkeen, on nyt yli 50v.
Stadilaiseksi kasvetaan. Voit lätkäistä stockan tarran tokmannin tuotteeseen, muttei se siitä muuksi muutu.
Muuttuuko junantuoma Helsingissä asuja ikinä helsinkiläiseksi näiden tiukimpien tulkitsijoiden mukaan? 20 vuotta asunut, työ ja perhe Helsingissä, olenko silti lopun ikääni nurmeslainen? Onko Helsingissä syntynyt lapseni varmasti puhdas helsinkiläinen, kun äidiltä kuitenkin tätä maalaisverta löytyy?
Heh, entisenä nurmeslaisena kommentoin. Ilmeisesti voi, nimittäin jo kahden viikon Helsingissä asumisen jälkeen oma murre voi unohtua, kun tullaan kotiseudulla käymään :D
Vierailija kirjoitti:
Muuttuuko junantuoma Helsingissä asuja ikinä helsinkiläiseksi näiden tiukimpien tulkitsijoiden mukaan? 20 vuotta asunut, työ ja perhe Helsingissä, olenko silti lopun ikääni nurmeslainen? Onko Helsingissä syntynyt lapseni varmasti puhdas helsinkiläinen, kun äidiltä kuitenkin tätä maalaisverta löytyy?
Hesalaiseksi toki, kuten alussa todettiin, muttei stadilaiseksi.
Ei toimi ihan niin :D enkä jaksa mitään änkyräesimerkkejä tähän laittaa. Noin se ei kuitenkaan mene.