Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hajusteeton työpaikka - mitä se käytännössä tarkoittaa?

Vierailija
26.09.2018 |

Toisen ketjun innoittamana kysyn. Sairastan itse astmaa ja saan oireita voimakkaista hajuista, joten ymmärrän hyvin, että hajuvettä ei kaadeta päälle pullollista (tai lainkaan) töihin mennessä.

Mutta mitä kaikkea työnantaja voi sitten rajata? Itse käytän omalle hiuslaadulleni sopivia tuotteita, jotka eivät ole hajusteettomia, vain miedon tuoksuisia. En alkaisi ostaa kanistereittain kotiin tuomani käsisaippuan sijaan jotakin hajusteetonta paljon kalliimpaa tuotetta. Eipä ole kukaan näin esittänytkään, mutta siitä hajusteallergiaketjusta sain kuvan, että tätä pidettäisiin jotekin ymmärrettävänä.

Olen itse todella pahasti allerginen hevosille. Saan astmaoireita jo siitä, että seurassani ollut henkilö on istunut autossa, jossa on ollut hevosten lähellä ollut ihminen. Jos astmapiippua ei ole lähellä, on pakko lähteä vaikka sitten kotiin, hengitystieoireet ovat niin pahoja. Tämän lisäksi sitten silmien turpoaminen, punoitus ja hirveä kutina.

"Kaikki hajusteelliset aineet kiellettyjä" -logiikalla pitäisi sitten myös kieltää hevoset, kissat ja koirat jne. aina sen mukaan, missä on millekin allergisia.

Mutta siis: ei kai kukaan tosissaan esitä, että kaikkien pitäisi yksiyiselämässään tehdä valinnat yhden työyhteisön yliherkän vuoksi?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut: piti olla hajusteyliherkkä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla