Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että ärsyttää ihmiset jotka puhisee jonossa

Vierailija
26.09.2018 |

Yritän itse pitää kiirettä kun näen että jonossa on ihmisiä. Ja just se takanani oleva puhisee siitäkin huolimatta että yritän olla nopea. En ymmärrä miksi AIKUISET ihmiset käyttäytyvät noin. Jos eivät aikuisina ihmisinä osaa lähteä ajoissa liikkeelle eikä odottaa edes yhden edellä olevan asiakkaan muutaman minuutin asioiden hoitamista, niin ihmettelen kyllä.

Miksi aikuiset ihmiset käyttäytyvät näin? Ymmärrän että joku 13-vuotias voi vielä kuvitella olevansa maailman napa, mutta että 5-kymppinen...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida kiinnittää tarpeeksi huomiota muihin kassajonossa, kun en muista nähneeni puhisijoita :D

Kerran eräs mies äkäisenä antoi mummelille kolikoita, jotta kassajono etenisi, kun mummelilla ei ollutkaan tarpeeksi käteistä mukana maksaakseen kassalla ostoksensa. 

Vierailija
2/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän jonottamisessa sinänsä ole mitään pahaa, mutta tuntuu, että sillä henkilöllä, joka pääsee asioimaan "kiire" loppuu sillä sekunnilla.

Olen mm. dna-kaupassa (tai mikä se olikaan) odotellut vuoroani ja kuunnellut, kun asian hoitamisen JÄLKEEN edelläni ollut asiakas kävi läpi koko sukunsa puhelin/netti/televisioasiat. Kyseli ja kyseli ja kyseli ja väitti vastaan JA jatkoi sitä kyselyä...  kyllä minä siinä vaihdoin jalkaa toisenkin kerran :(

Olen ollut menossa tankkaamaan. Edellä ollut tankkasi ja palasi istumaan autoon...sitten ei tapahtunut mitään. Auto ei liikkunut mihinkään. Jono kasvaa takana, auto tankilla ei liiku mihinkään.   MITÄ HELVETTIÄ siellä tehdään, selataan facea vai???

Ja näitä esimerkkejä on lukuisia. Voisi sanoa, että viivytellään ihan tahallaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli noissa tilanteissa karjaista että "MIHIN SULLA ON KIIRE!?" Ja jos sanoisi että on kiire paikkaan x niin suosittelisin aikaistamaan lähtönsä niin ei tarttis puhista kun maailmassa nyt sattuu olemaan muitakin ihmisiä.

No en tähän viitsi kun jäis kuitenkin kalvamaan ilkeä käytökseni. 😁 vaikka se tuossa tilanteessa ehkä voisi olla sallittua.

Vierailija
4/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä minä minä -kulttuuri.

Vierailija
5/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Lidlissä jossa käyn jonotetaan yhdessä jonossa kaikille kassoille keski-eurooppalaiseen tyyliin. Etenkin keski-ikäiset miehet huokailevat ja puhisevat jonossa mielenosoituksellisesti. Nopeuttaako se yhtään jonon kulkua? Ei. Ei mitään ymmärrysrä näille puhisijoille.

Kokonaan oma luokkansa on puolestaan nää, jotka eivät muka osaa lukea eivätkä ymmärrä jonota tässä -tekstiä jolla yhden jonon logiikkaa yritetään avata. Eilenkin kun toinen kassa avattiin, mies ryntäsi jonon keskeltä muina miehinä sille vaikka idea on, että jonosta seuraava siirtyy aina vapaalle kassalle pitkällä tiskillä jossa kassat ovat rinnakkain. En ehtinyt puuttua koska luulin että mies luovutti ja lähti kun käveli kohti ovea, ei tullut mieöeenikään että hän katsoi oikeudekseen ohittaa viisi-kuusi edeltään jonosta ja kävellä juuri avautuneelle kassalle. Jos en olisi saanut juuri omaa vuoroani toisella kassalla, olisin kyllä taluttanut miehen takaisin siihen yhteen yhteiseen jonoon paikalleen. Toivoisin kovasti, että myös myyjät sanoisivat tällaista etuilua nähdessään "astukaa sivuun hetkeksi, palvelen teitä kun teidän vuoronne tulee". Jos siis havaitsevat etuilun, ainahan tätä ei toki varmasti huomaa.

Toisten kiire on aina niin paljon tärkeämpää kuin muiden.

Vierailija
6/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa alapeukkuja tai haukkukaa mut lyttyyn, mutta mä kyllä puhisen silloin jos nään selkeesti, että joku hidastelee tahallaan tai jää juttelemaan kassan kanssa. Ei tarvitse kiirehtiä, mutta myös muut ihmiset pitää huomioida.

Vierailija
7/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin kovasti, että myös myyjät sanoisivat tällaista etuilua nähdessään "astukaa sivuun hetkeksi, palvelen teitä kun teidän vuoronne tulee". Jos siis havaitsevat etuilun, ainahan tätä ei toki varmasti huomaa.

Toisten kiire on aina niin paljon tärkeämpää kuin muiden.

Joissain kaupoissa onneksi myyjät sanovatkin, että meillä on yksi jono tuossa.

Vierailija
8/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mieli puhista ja kunnolla kun hyvää hyvyyttään päästää jonkun, jolla on muutama ostos, eteensä jonossa ja tämä alkaakin tarkistuttamaan tuhat lottokuponkia ja miettimään numeroita uusiin lottoihin. Siis ärsyttävää.

Vierailija
9/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vähän tilanteesta. Jos kaikki etenee asiallisesti ja sujuvasti, puhiseminen on typerää.

Mutta jos joku oikeasti hidastelee, jaarittelee tai jää jahkailemaan silloin kun takana on pitkä jono, niin mielestäni on ymmärrettävää että ihmisiä ärsyttää. Toki fiksuinta olisi jättää puhisematta ja pitää turhautuneisuus omana tietoon. 

Itse tuhahdin vähän aikaa sitten kun olin ostamassa ABC:lla juomapulloa ja leipää, mutta eteen sattui joku kuusikymppinen joka osti ruuat, teki veikkaukset ja sitten vähän vielä tupakkaa ja ja ja... Ja kaiken tämän hän suoritti niin hitaasti kuin mahdollista, toki kaiveli vielä sopivaa seteliäkin oikein antaumuksella.

Vierailija
10/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taida kiinnittää tarpeeksi huomiota muihin kassajonossa, kun en muista nähneeni puhisijoita :D

Kerran eräs mies äkäisenä antoi mummelille kolikoita, jotta kassajono etenisi, kun mummelilla ei ollutkaan tarpeeksi käteistä mukana maksaakseen kassalla ostoksensa. 

Tosi inhottavaa käytöstä siltä mieheltä, jokainen on joskus vanha ja hidas. 

Vierailija
11/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viimeks puhisin jonossa silloin, kun käytiin optikolla noutamassa lapsen uusia laseja. En sen takia, että edellisellä kesti ja kesti lasien säädättäminen vaan että ko. puljussa oli vain kaksi optikkoa, joista toinen teki näöntarkastuksia ja toinen palveli tätä laseja hakemassa olevaa. Ei siinä muuten mitään, mutta sattui olemaan kauppakeskuksen "tapahtumapäivä" ja asiakkaita enemmän kuin normaalisti.

Vierailija
12/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tällaista puhinaa huomannut. Tottakai ne mun kukkuraiset kärryt ihmisiä harmittaa, mutta mitä siitä. En minäkään tykkää käydä kaupassa.

Vierailija
13/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse olla yksi niistä hidastelijoista jotka rupeavat kassalla laskeskelemaan kolikkopussista riittävästi rahaa niihin parinkympin ostoksiin tai muuta vastaavaa turhaa kuppaamista kun kerran noin häiriinnyt muiden ärtymyksestä. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
14/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole nähnyt puhisijoita. Missä päin niitä on? 

Vierailija
15/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti käteisen käyttö pian kielletään.

Vierailija
16/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä hermostuin nyt kesällä jäätelökioskilla, kun edessäni olleet kaksi nuorta poikaa jäivät pitkäksi aikaa venkoilemaan ja lätisemään myyjän kanssa, olivat vissiin tuttuja. Kun toiselle pojalle ole laitettu pallo, niin se sanoi että "en mä otakaan tuota voitko vaihtaa" myyjä vaihtoi ja poika sanoi taas että en mä ota tuotakaan, laita tuo suklaa. Sitten vielä pojat alkoivat kiistellä kumpi tarjoaa, vai maksaako kumpikin omansa. Seukkina jutun aiheeksi tulivat viikonlopun ryyppysuunnitelmat. Multa pääsi tuossa vaiheessa isoon ääneen "Voi v-ttu", enkä mä en edes ollut ainoa puhisija siinä jonossa vaan mun takana oli varmaan 10 ihmistä. Alkoi väkisin miettiä tekikö nuo teinit tahallaan tuon. 

Vierailija
17/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän itse pitää kiirettä kun näen että jonossa on ihmisiä. Ja just se takanani oleva puhisee siitäkin huolimatta että yritän olla nopea. En ymmärrä miksi AIKUISET ihmiset käyttäytyvät noin. Jos eivät aikuisina ihmisinä osaa lähteä ajoissa liikkeelle eikä odottaa edes yhden edellä olevan asiakkaan muutaman minuutin asioiden hoitamista, niin ihmettelen kyllä.

Miksi aikuiset ihmiset käyttäytyvät näin? Ymmärrän että joku 13-vuotias voi vielä kuvitella olevansa maailman napa, mutta että 5-kymppinen...

Opettele pitämään vauhtia ettei tarvitse puhista, köntys... Mikään niin ärsytä kuin kassajonossa köntystelevät ylipainoiset palsta-mammat.

Vierailija
18/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihmiset jotka ärsyyntyvät mun puhinasta.

Vierailija
19/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat puhinat henkilökohtaisesti? Samanlaista tunteen purkamista kuin itkeminen surullisena tai nauraminen iloisena. Jos taas ihminen yrittääkin käyttää puhinaa viestiäkseen epäsuorasti jotain, ei siitäkään tarvitse välittää. Sanoittakoon ajatuksensa, jos haluaa (uskaltaa).

Vierailija
20/28 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhinaakin enemmän ärsyttää ne iholle tulijat, jotka tökkii kärryillä ja on tunkemassa kärsimättömänä tavaroitaan siihen hihnalle vaikka edellisellä on tavaroiden laitto vielä kesken ja hihnallakaan ei ole vielä tilaa. Samaten nämä tyypit yleensä seisoo ihan vieressä kun näppäilet pankkikortin tunnuslukua.