Kuinka nopeasti osakkeen arvo voi nousta?
Mulla ollut viimeiset viikot melkoista haipakkaa. Mun nimellä löytyi salkku, jonka arvoksi verotoimisto väittää useita satoja tuhansia. Osake on ostettu reilu vuosi sitten.
Minä en ymmärrä sijoittamisesta yhtikäs mitään, joten haluankin kysyä josko täällä olisi viisaampia ihmisiä näissä asioissa. Mikä on konkreettinen summa paljonko osakkeen arvo voi nousta vuodessa?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli.
Arvonnousu riippuu ihan osakkeesta.Verotoimisto ei puutu mihinkään arvonnousuihin.
En trollaa mitään. Verotoimistosta oli mennyt tieto Kelaan, että mulla on osake. Esitin ehkä asiani huonosti, mutta uusimmassa verotuspäätöksessä näkyi tämän salkun arvo.
-ap
Osakkeen arvo voi nousta lähes yhtä nopeasti kuin pudota tai hävitä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli.
Arvonnousu riippuu ihan osakkeesta.Verotoimisto ei puutu mihinkään arvonnousuihin.
En trollaa mitään. Verotoimistosta oli mennyt tieto Kelaan, että mulla on osake. Esitin ehkä asiani huonosti, mutta uusimmassa verotuspäätöksessä näkyi tämän salkun arvo.
-ap
No mitä salkussasi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli.
-ap
No mitä salkussasi on?
Salkussa on pankista ostettu osake.
Keskimäärin osakkeet nousee noin kahdeksan prosentyia vuodessa.
Mutta osa nousee paljon nopeammin ja osan arvo romahtaa.
Joten yksittäisestä osakeesta on mahdoton sanoa.
Yksi osake nyt tuskin kovin arvokas on.
Esim. Enronin tai Bear stearnsin osake voi nousta vauhdilla. Kuten myös Soneran osake 1990.
Huono trolli.