Kun menet ravintolaan/ulos syömään ja
Kun menet ravintolaan/ulos syömään ja et jaksakaan syödä kaikkea, mitä sille lopulle ruualle tapahtuu? Meneekö se roskiin vai otatko sen mukaan? Vai ovatko annokset pienempiä, että jaksaa syödä kaiken/melkein kaiken?
Riippuu varmaan paikastakin, mutta kotiin tilatessa annokset ovat usein tosi isoja ja siitä syö kahdesti. Niin mietin miten sitten paikan päällä
Kertokaa toimintaohjeet
Kommentit (22)
En käy mättölöissä, joten jaksan syödä annokseni loppuun.
Mieheni syö aina sen mitä minulta jää.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni syö aina sen mitä minulta jää.
Kiva järjestely!
Mua hävettää jotenkin ajatus siitä, että ruokaa jäisi (ja toki se on myös harmi)
ei ole vielä sattunut eteen annosta jota en olisi jaksanut syödä
Eipä sitä ruokaa ole juurikaan jäänyt. Tyttäreltä jää toisinaan, niin kyllä tarjoilija aina kysyy, että otetaanko mukaan. Toisinaan otetaan, toisinaan ei. Riippuu miten päivä siitä eteenpäin kulkee.
Ravintolassa alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka on yhteensä suunnilleen sama määrä ruokaa kuin tavallinen lounas eli ei siitä ole kotiin kannettavaksi. Jälkiruokaa on noin 0,5 dl.
En käy ravintoloissa syömässä ovat liian kalliita.Teen itse herkku ruokani.Varaa kyllä olisi käydä mutta en vain halua.
Mun teini syö loput :) Sillä jää aina nälkä ravintolassa, siksi tällä hetkellä käymmekin tosi harvoin.
kebabia ja kermaperunoita kiitos!
Pitserioissa sun muissa sen tyypisissä pyydän doggy bagin, paremmissa ravintoloissa annoskoko on yleensä sopiva ja jos jotain jää, se jää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se roskiin menee. Suomessa ei oikein ole doggy bag -kulttuuria. Tosin jos pyytää niin miksipä eivät pakkaisi asiakkaalle mukaan.
Hesassa on monta ravintolaa ,jotka kysyvät haluanko loput mukaan. Eli ns. doggy bag.
Vierailija kirjoitti:
Pitserioissa sun muissa sen tyypisissä pyydän doggy bagin, paremmissa ravintoloissa annoskoko on yleensä sopiva ja jos jotain jää, se jää.
Kiitos!
En ole koskaan käynyt paremmissa paikoissa. Jos käyn ulkona syömässä se on hese tai mäkkäri tms. jonka jaksan syödä kokonaan *ja joka on maksanut max 6e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se roskiin menee. Suomessa ei oikein ole doggy bag -kulttuuria. Tosin jos pyytää niin miksipä eivät pakkaisi asiakkaalle mukaan.
Hesassa on monta ravintolaa ,jotka kysyvät haluanko loput mukaan. Eli ns. doggy bag.
Esimerkkejä? Voisin kokeilla
En minä käy missään mättörafloissa. Kyllä sen annoksen jaksaa syödä minkä on tilannutkin.
Onko jotain muuta mitä kannattaa ottaa huomioon kun menee ravintolaan?
Oikeestiko joku pyytää loput kotiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkejä? Voisin kokeilla
Sea Horze, Don Corleone, Hanko Sushi, Bricco Nämä tuli nyt mieleen, koska olen käynyt näissä kesällä
Minä olen pienikokoinen ja pieniruokainen. En koskaan jaksa syödä annosta loppuun, en edes jumalattoman nälkäisenä. Jokaisesta paikasta, jossa olen käynyt syömässä, on saanut ruoanjämät mukaan. Joskus otan kotoa mukaan rasian ja lapan siihen jämät. En halua heittää ruokaa roskiin enkä sitä, että kokki ajattelee, että olipa ruoka ihan sitä itseään, kun ei ole kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Oikeestiko joku pyytää loput kotiin :D
Miksi kukaan haluaisi heittää hyvää maksamaansa ruokaa roskiin? Tai ylipäätään heittää ruokaa roskiin?