Minulla ei ole varaa matkustaa Suomeen serkkuni hautajaisiin ja minulle ollaan siitä loukkaantuneita...
Asun ulkomailla ja talous ollut pitkään tiukilla, joten lentolippujen ostaminen olisi kova isku perheemme taloudelle. Viikon päästä olisi hautajaiset, mutta niihin en mene rahatilanteeni vuoksi. Serkkuni äiti eli tätini lähetti sähköpostin, jossa haukkui minut Luopioksi ja ilmoitti ettei koskaan halua kuulla minusta. Vanhempani eivät halua auttaa minua Suomeen, koska olen aukuinen ihminen eivätkä halua kustantaa aikuisen lentolippuja.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
No selitä tädille tilanteesi ja, jos yhä leikkii loukkaantunutta nii sano että ansaitsi menetyksensä!
No en tietenkään ole noin törkeä!
Tädillä on suru sekoittanut pään. Sinuna antaisin anteeksi hänelle noi ajattelemattomat sanat ja jatkaisin yhteydenpitoa normaalisti. On varmasti kovaa menettää lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Tädillä on suru sekoittanut pään. Sinuna antaisin anteeksi hänelle noi ajattelemattomat sanat ja jatkaisin yhteydenpitoa normaalisti. On varmasti kovaa menettää lapsensa.
No totta, mutta ärsyttää etteivät vanhempani kertoneet syytä, miksi en ole tulossa, vaikka tiesivät hyvin etteivät rahat riitä. Olivat vain antaneet ymmärtää etten välitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta, mutta ärsyttää etteivät vanhempani kertoneet syytä, miksi en ole tulossa, vaikka tiesivät hyvin etteivät rahat riitä. Olivat vain antaneet ymmärtää etten välitä!
Kivat vanhemmat sulla.
Sano tädille, ettei ole varaa matkustaa. Vanhemmillesi on saattanut olla pienempi häpeä sanoa tädille, ettet välitä kuin että olet vähissä rahoissa.
Aikuinen ihminen käsittää, että muita ihmisiä ei tarvitse miellyttää ja viittaa kintaalla loukkaantujille.
Sä tiedät itse oman tilanteesi etkä ole selutyksiä velkaa.
Loukkaantujat kannattaa karsia ympäriltään, niin elämä kevenee.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen käsittää, että muita ihmisiä ei tarvitse miellyttää ja viittaa kintaalla loukkaantujille.
No onko tämä oikea taktiikka, kun puhutaan ihmisestä, jolta on vasta kuollut lapsi?
Kuinka usein tätisi on matkustanut nykyiseen maahasi?
- Aivan.
Sun vanhemmat kuulostaa todella sympaattisilta myös.
Haluaisitko osallistua hautajaisiin?
Vierailija kirjoitti:
- Aivan.
Sun vanhemmat kuulostaa todella sympaattisilta myös.Haluaisitko osallistua hautajaisiin?
Haluaisin osallistua, koska serkku oli minulle läheinen ja tätini on myös aina ollut läheinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko tämä oikea taktiikka, kun puhutaan ihmisestä, jolta on vasta kuollut lapsi?
Minulta on myös kuollu.t omaisia, mutta en kyllä reagoinut raivoamalla ja syyttelemällä sivullisia.
Sillä tavalla sitä karkoittaa ihmiset ympäriltään.
Täti ei kuulosta surulliselta vaan ilkeältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Aivan.
Sun vanhemmat kuulostaa todella sympaattisilta myös.Haluaisitko osallistua hautajaisiin?
Haluaisin osallistua, koska serkku oli minulle läheinen ja tätini on myös aina ollut läheinen
Silloinhan tädin luulisi olevan pahoillaan puolestasi kun et voi osallistua tilaisuuteen.
Jos olisin sun tilanteessa, puhuisin pitkän puhelun tädin kanssa, hyvin osaaottavan ja häntä lohduttelevan. Serkkua muistelisin hänen kanssaan, kyselisin hautajaisjärjestelyistä.
Valittelisin kovasti kun ollaan niin peeaa, ettei ole rahaa lentolippuihin, kun just oli se miehen työttömyys, tai otettiin se kauhea asuntovelka, tai muuten kesällä tehtiin matka ja tili on edelleen miinuksella.
Tuskin vanhemmatkaan on sanoneet ettet välitä, voi olla joku väärinymmärrys, tätikin surusta sekapäinen ja univelassa. Ihmiset usein luulee että toiset on enemmänkin varoissaan, vaikkeivät ole. On kuvitellut ihan itse että tienaatte hyvin, äitisi ei varmaan ole avautunut sinun taloushuolista niin kuin ei pidäkään.
Kyllä se siitä. Ole sinä nyt aikuinen ja lempeästi pidä pintasi, sanot vaan että kun nyt voisikin mistään irrottaa lentolippurahat, mutta ollaan jo nyt hyvän matkaa miinuksella. Kuka tätä olisi voinut arvata, nuori ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Aivan.
Silloinhan tädin luulisi olevan pahoillaan puolestasi kun et voi osallistua tilaisuuteen.
Onko se ihme ettei lapsensa menettänyt ajattele pahimman surun aikana loogisesti? Todennäköisesti on pahoillaan jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa itse puhua omasta puolestasi?
Tälläkin aikaa voisit kirjoittaa kirjoittaa tädille kirjettä jossa kerrot tilanteestasi sen sijaan että kulutat aikaasi netissä.
Hmm. Minusta tällaiset kustannukset pitäisi ottaa huomioon, kun suunnittelee muuttoa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Aivan.
Onko se ihme ettei lapsensa menettänyt ajattele pahimman surun aikana loogisesti? Todennäköisesti on pahoillaan jälkikäteen.
Luopioksi syyttely ja välien katkaisemisella uhkailu ei mene surun piikkiin.
Jotain kaunaa tai mt.ongelmaa tuossa on, mitä ap ei kerro.
Jos mua kohtaan käyttäydyttäisiin noin asiattomasti ilman syytä, vetäytyisin tieheni.
Ja mulla olikin (isotäti) joka haukkui ja solvasi ihmisiä, tulkitsi ja kuvitteli kaikenlaista, poikkeuksetta pahantahtoista, oli koko ajan riidoissa jonkun sukulaisen kanssa. Silti se tunki kaikkiin tilaisuuksiin päsmäröimään.
Yllättäen en ole pitkään aikaan ollut tekemisissä, mikäli on enää edes elossa.
Ei kai kukaan mene serkkunsa hautajaisiin, ainoastaan lähisukulaisten.
No selitä tädille tilanteesi ja, jos yhä leikkii loukkaantunutta nii sano että ansaitsi menetyksensä!