Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riitti nykyisen työministeri Lindströmin aktivoinnit meille työttömille!

Vierailija
25.09.2018 |

Siis nyt työttömyyspäivärahasta aktivointimiinustelun jälkeen seuraavaksi on suunnitteilla aktiivimalli nro 2, jossa ollaankin viemässä työttömältä asteittain koko päivärahansa, jos työtön ei onnistu aktivoitumaan, ja ei ole edes haettavanakaan työpaikkoja lähitienoolla eikä kauempanakaan, joita olisi pakko hakea tietty määrä kuukaudessa.
Ja kuten nähtiin eniten tämä aktiviimalli iski meihin työttömiin, jotka eivät puolison tulojen takia ole saanneet tähänkään asti minkäänlaisia toimeentulotukiaisia eikä asuntotukia tms., ja nyt sitten tämä kakkosmalli on viemässä koko työttömyysturvan pois ja itse aikoinaan kärsittyäni tarveharkinnaisuuden purressa työmarkkinatukeeni (joka oli kelan monimutkaisen laskukaavion mukaan mulle nolla euroa) työttömänä ollessani vuosien ajan, en tule hyväksymään taasen sitä, että työtön jätetään ilman lakisääteistä työttömyysturvaa vain sen takia, ettei onnistu tyhjästä hakea työpaikkoja.
Nyt alkaa riittää tän hallituksen toiminta tässä asiassa, ja meidän työttömien rankaiseminen ilman, että me itse voisimme vaikuttaa omiin työttömyystilanteisiimme.
Missä hiton maailmassa nämä nykyiset päättäjämme oikein elävät, ihan pihalla todellisesta tilanteesta mikä tilanne vallitsee työttömillä, koska normaalipalkkaisia töitä ei vaan ole tarjollakaan tai niitä ei vaan saa kuin sadoistatuhansista työttömistä kuin vain se yksi työtön ja loput 99% ovat työttöminä edelleen köyhyydessään kituen.
Kaikki kun ei meistä voi hakea esim. lentokoneasentajaksi tai lääkäriksi, kun ei ole ammattitaitoa niihin hommiin!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arbeit macht frei

Vierailija
2/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmiset hyvät ensi kevään eduskuntavaaleissa antako ääntänne nykyhallituspuolueiden ehdokkaille missään nimessä!

Lindströmin Jallu pitää saada ainakin maistelemaan omaa lääkettään vaalien jälkeen.

Työttömänä tehdaslabraduunarinahan hän eduskuntaan menikin ja sieltä voisi tipahtaa samaan pisteeseen takaisinkin, niin osuisipahan omaan jalkaansa laatimansa työttömien aktivointinsa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku pakon edessä aktivoidun turhalle kurssille 1 1/2 kuukaudeksi. Onneksi aika lyhyt tuomio.

Vierailija
4/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömät pitää päästää eläkkeelle kortistoista, eikä roikottaa heitä siellä!

Vierailija
5/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt työttömyyspäivärahasta aktivointimiinustelun jälkeen seuraavaksi on suunnitteilla aktiivimalli nro 2, jossa ollaankin viemässä työttömältä asteittain koko päivärahansa, jos työtön ei onnistu aktivoitumaan, ja ei ole edes haettavanakaan työpaikkoja lähitienoolla eikä kauempanakaan, joita olisi pakko hakea tietty määrä kuukaudessa.

Ja kuten nähtiin eniten tämä aktiviimalli iski meihin työttömiin, jotka eivät puolison tulojen takia ole saanneet tähänkään asti minkäänlaisia toimeentulotukiaisia eikä asuntotukia tms., ja nyt sitten tämä kakkosmalli on viemässä koko työttömyysturvan pois ja itse aikoinaan kärsittyäni tarveharkinnaisuuden purressa työmarkkinatukeeni (joka oli kelan monimutkaisen laskukaavion mukaan mulle nolla euroa) työttömänä ollessani vuosien ajan, en tule hyväksymään taasen sitä, että työtön jätetään ilman lakisääteistä työttömyysturvaa vain sen takia, ettei onnistu tyhjästä hakea työpaikkoja.

Nyt alkaa riittää tän hallituksen toiminta tässä asiassa, ja meidän työttömien rankaiseminen ilman, että me itse voisimme vaikuttaa omiin työttömyystilanteisiimme.

Missä hiton maailmassa nämä nykyiset päättäjämme oikein elävät, ihan pihalla todellisesta tilanteesta mikä tilanne vallitsee työttömillä, koska normaalipalkkaisia töitä ei vaan ole tarjollakaan tai niitä ei vaan saa kuin sadoistatuhansista työttömistä kuin vain se yksi työtön ja loput 99% ovat työttöminä edelleen köyhyydessään kituen.

Kaikki kun ei meistä voi hakea esim. lentokoneasentajaksi tai lääkäriksi, kun ei ole ammattitaitoa niihin hommiin!

Mee lakkoon ja kieltäydy ottamasta tukia. Kaikki työttömät mukaan

Vierailija
6/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistava neuvo! Täällähän aina työttömät vinkuvat olevansa ihan yhtä hyviä kuin palkansaajat asiassa kuin asiassa, joten mikseivät sitten ota palkansaajien työtaistelukeinoja käyttöönsä.

Vierailija
7/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetönkö olet neuvoinesi, en todellakaan kieltäydy työttömyysturvarahastani, sillä kyllä mun puolisoni on maksellut ja makselee edelleenkin niin paljon veroja yksityisen sektorin hommastaan, että sillä elättää minun lisäkseni myös yhden toisenkin työttömän ja vieläpä sen sinkkutyöttömän, joka saa kaikenmaailman sosiaalisia toimeentulotukia työttömyyskorvauksensa päälle! Vai kuvitteletko pienessä päässäsi, että minä olen meidän perheen " kelan tai lisäksi kunnan sosiaalitoimisto"? Voinen kertoa, että minun tmt:lla olen rahoittanut hyväpalkkaisia lääkäreitä ja fysioterapeutteja jo vuosien ajan!!!!! Eipä siitä sitten muuhun ole riittänytkään!

Vierailija
8/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömät pitää päästää eläkkeelle kortistoista, eikä roikottaa heitä siellä!

Tämä olisi erittäin tärkeää. On sekä työttömän että järjestelmän kannalta raskasta ja typerää pitää de facto työkyvyttömiä ihmisiä "työttömien työnhakijoiden" joukossa, kun he eivät sitä enää ole.

Vierailija
9/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindström ei ole enää eduskunnasaa huhtikuun vaalien jälkeen

Vierailija
10/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä taas pikku jouluissa tuhannen tuubassa äänestellään kaikki älyttömyydet läpi.

Vierailija
11/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari viikkoa sitten haastattelussa (erikoisliikkeen kaupan kassaksi). He taisivat haastatella noin kymmenen henkilöä, mutta ketään eivät kelpuuttaneet. Ei kun paikka taas avoimeksi TE-toimiston sivuille. Okei, jos eivät minua halunneet palkata, mutta käsittämätöntä, ettei kukaan niistä muistakaan kelvannut. 

Kaupan kassaksi ilmeisesti vaaditaan superihminen. 

Vierailija
12/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis kiva kuulla joltain työttömältä, että miten sitä toimivaa aktivointia sitten pitäisi tehdä. Sen uskon hyvin, että vastaus on ettei mitään aktivointia pidä tehdä. Mutta kun sitä pitää tehdä ja sitä pitäisi tehdä edes jotenkin toimivasti. Niin mikä se malli mahtaisi sitten olla? Voi olla että hiljaisuus kuhisee nurkissa :D

Vierailija
13/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta voisi keksiä jotain aktivointia lindströmille

Vierailija
14/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus ap! Työministeri elää ilmeisesti maailmassa, jossa työtön on luonnostaan laiska, jota täytyy aktivoida raipalla. Laiskuutta on varmaan myös ne  opiskellut vuodet ja otetut opintolainat, kun tavoitteena on ilmeisesti se työttömyys.

Todellisuudessa päättäjät osoittavat vain kyvyttömyyttään työllisyysasioiden hoidossa ja peittelevät sitä esittelemällä näitä aktiivimalleja. Raha menisi huomattavasti järkevämpään kohteeseen panostettaessa esimerkiksi perustuloon ja palkkatukeen, joista hyötyisivät myös työntekijät kuin monellekin hyödyttömiin (ja monta kertaa käytyihin) työnhakukursseihin, joissa käydään velvoitteesta ja joista hyötyvät vain koulutuksia järjestävät tahot - saavat rahat ja käyttävät kerran luotuja materiaaleja uudestaan ja uudestaan. Turhaa rahaa menee myös aktiivimallin valvomiseen ja varsinkin sitä suunnitteleviin työryhmiin. Kovalla palkalla ei kyetä tarjoamaan kuin erilaisia rangaistuksia kaikesta mahdollisesta mitä voi keksiä ja mitä voi yrittää saada läpi menemään, sen sijaan että lähtökohtana olisi yrittämisestä palkitseminen. Olisi tervettä elää heidänkin 500 eurolla kuukaudessa  (ja yksinelävä vähemmälläkin, kun osa tuostakin menee jo vuokraan) ja odottaa millä aktiivimallilla siitäkin saisi vielä leikattua. 

Ei tarvitse ihmetellä, miksi kysyntä laskee ja miksi ei suosita (kalliimpaa) suomalaista. Yritetään vaan sinnitellä hengissä.

Vierailija
15/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olis kiva kuulla joltain työttömältä, että miten sitä toimivaa aktivointia sitten pitäisi tehdä.

Miksi ihmistä pitäisi sakottaa, jos hän hakee koko ajan töitä, mutta ei saa? Minusta olisi kiva kuulla sinulta tähän perustelut? 

Vierailija
16/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindström ei ole enää eduskunnasaa huhtikuun vaalien jälkeen

Jos hyvin käy, hallitus kaatuu tuota ennen eikä ole enää sittenkään ainakaan ministerinä.

Vierailija
17/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olis kiva kuulla joltain työttömältä, että miten sitä toimivaa aktivointia sitten pitäisi tehdä. Sen uskon hyvin, että vastaus on ettei mitään aktivointia pidä tehdä. Mutta kun sitä pitää tehdä ja sitä pitäisi tehdä edes jotenkin toimivasti. Niin mikä se malli mahtaisi sitten olla? Voi olla että hiljaisuus kuhisee nurkissa :D

Työttömät hakee töitä ilman aktiivileikkureitakin. Kun töitä ei riitä kaikille niin kohtuutonta rangaista työtöntä siitä ettei saa hakemuksista huolimatta töitä.

Vierailija
18/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole työtön mutta vastaan silti: nyt oleva aktivointi on muuten hyvä, mutta tuen leikkaaminen vaikka olisi kuinka aktiivinen tahansa, on väärin. Tuki voisi pystyä pitämään ennallaan myös tapauksissa, joissa on päässyt haastatteluun tai todistaa lähettäneensä x kpl hakemuksia paikkoihin, joihin olisi realistinen pääsymahdollisuus. Naurettavaa, että on asetettu myös euromäärä, joka pitää tienata, jotta olisit aktiivinen. Eli vaikka olisit 18 h puhelinmyyjänä liian pienellä palkalla ei riitä aktiivisuudeksi. Varsinainen sudenkuoppa on yrittäjyys. Jos toimit yrittäjänä 18h ja tienaat yli hallituksen asettaman rajan: ta-daa, et olekaan enää työtön vaan yrittäjä! Menetät loputkin tuet. 

Työhaastatteluun pääsystä voisi vaikka saada pienen kertapalkkion työttömyysturvaan. 

Vierailija
19/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli 2 menee kuulemma eduskunnan käsittelyyn viikolla 42, kun on koulujen syyslomat. Yrittävät kai huomaamatta livauttaa tämänkin p*skan läpi.

Vierailija
20/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuis olis vaikka vapaaehtoistyön salliminen? Nykyisellään Kela vetää tuet takaisin, jos kiinni jäät. Työkkärin mukaan vapaaehtoistoiminta tarkottaa Kelan silmissä sitä, että työtön ei ole työmarkkinoiden käytettävissä ja siksi epäkelpo saamaan työmarkkinatukea. Kuitenkin mielekäs vapaaehtoistyö toisi sisältöä elämään ja niin, sitä aktiivisuutta. Työkokemuskin kertyisi, vaatimaton sellainen, mutta kuitenkin. 

Toinen, mikä kelpaisi, on opiskelu. Jos opiskelet ilman työkkärin / Kelan lupaa ja suoritat kuussa 5 opintopistettä tai yli, sinut lasketaan opiskelijaksi ja hups - työmarkkinatuet peritään pois. 

Eli mitään hyödyllistä ja työllistymistä edistävää et saa oma-aloitteisesti tehdä, se on rangaistava teko. Ja sitten ihmetellään, miksi työttömät eivät aktivoidu, pitäisköhän niille olla joku aktiivimalli, vaikka? Voi pyhä yksinkertaisuus tätä byrokratian luvattua maata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme