Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riitti nykyisen työministeri Lindströmin aktivoinnit meille työttömille!

Vierailija
25.09.2018 |

Siis nyt työttömyyspäivärahasta aktivointimiinustelun jälkeen seuraavaksi on suunnitteilla aktiivimalli nro 2, jossa ollaankin viemässä työttömältä asteittain koko päivärahansa, jos työtön ei onnistu aktivoitumaan, ja ei ole edes haettavanakaan työpaikkoja lähitienoolla eikä kauempanakaan, joita olisi pakko hakea tietty määrä kuukaudessa.
Ja kuten nähtiin eniten tämä aktiviimalli iski meihin työttömiin, jotka eivät puolison tulojen takia ole saanneet tähänkään asti minkäänlaisia toimeentulotukiaisia eikä asuntotukia tms., ja nyt sitten tämä kakkosmalli on viemässä koko työttömyysturvan pois ja itse aikoinaan kärsittyäni tarveharkinnaisuuden purressa työmarkkinatukeeni (joka oli kelan monimutkaisen laskukaavion mukaan mulle nolla euroa) työttömänä ollessani vuosien ajan, en tule hyväksymään taasen sitä, että työtön jätetään ilman lakisääteistä työttömyysturvaa vain sen takia, ettei onnistu tyhjästä hakea työpaikkoja.
Nyt alkaa riittää tän hallituksen toiminta tässä asiassa, ja meidän työttömien rankaiseminen ilman, että me itse voisimme vaikuttaa omiin työttömyystilanteisiimme.
Missä hiton maailmassa nämä nykyiset päättäjämme oikein elävät, ihan pihalla todellisesta tilanteesta mikä tilanne vallitsee työttömillä, koska normaalipalkkaisia töitä ei vaan ole tarjollakaan tai niitä ei vaan saa kuin sadoistatuhansista työttömistä kuin vain se yksi työtön ja loput 99% ovat työttöminä edelleen köyhyydessään kituen.
Kaikki kun ei meistä voi hakea esim. lentokoneasentajaksi tai lääkäriksi, kun ei ole ammattitaitoa niihin hommiin!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta olis kiva kuulla joltain työttömältä, että miten sitä toimivaa aktivointia sitten pitäisi tehdä. Sen uskon hyvin, että vastaus on ettei mitään aktivointia pidä tehdä. Mutta kun sitä pitää tehdä ja sitä pitäisi tehdä edes jotenkin toimivasti. Niin mikä se malli mahtaisi sitten olla? Voi olla että hiljaisuus kuhisee nurkissa :D

Miksi mua pitää aktivoida? Mä haen jo nyt töitä joka arkipäivä. Teen hakemuksia ja lähetän niitä. Mietin ja etsin siinä sivussa koulutuksia tms. Miksi tähän väliin pitää rakentaa kyttäyssysteemi, joka tarkkailee mua joka kuukausi? Miksi minun työnhakuani hidastellaan sillä, että mun pitää raportoida kaikki tekemiseni jollekin, jolla ei todennäköisesti ole edes aikaa pahemmin niitä mun hakemuksiani tarkistella? Siinä ajassa tekisin yhden hakemuksen lisää. Eikö niillä rahoilla vois tehdä jotain mikä ihan oikeasti lisäis työpaikkoja? Ei tuo järjestelmä auta mua työnsaannissä mitenkään. Ei se tuo työpaikkoja kuin te-keskuksiin ja kelaan. Juuri sinne (julkinen sektori) mistä pitäis vähentää porukkaa. Niin ja tietysti niille poliitikkojen kavereille, jotka perustaa kiihtyvässä määrin näitä yksityisiä firmoja jotka järkkää työttömille kursseja ja työnhakusuunnitelmia. Se koko systeemi vaan nielee rahaa ja saa aikaan tilanteita, joissa mua todennäköisesti rangaistaan jostain. Eli siitä, että haen jonkun virkailijan mielestä vääriä työpaikkoja. Vaikkei tää virkailija edes tiedä minusta juuri mitään. Mut väärin teit sen yhden hakemuksen kohdalla ja siitä seuraan sanktioita.

Mut sehän tän tarkoituskin on. Saada mahdollisimman moni pois työkkärituilta. Sitten voidaan rehvastella, että kyllä on työttömyys vähentynyt. Ja toinen tarkoitus on siirtää rahaa hyville kavereille, yksityissektorille. Nyt niitä valuu valmennuksiin, seuraavaksi työttömien kyttäämiseen. Tai siis aktivointiin. Viis siitä että mä en tarvi aktivointia vaan työpaikan. Nykyisellään mä täytän jo velvollisuuteni, haen aktiivisesti töitä. Mitä muuta mun vielä pitäis tehdä että kelpaa?

Vi"ttu mitä Vi"tun Pas"kaa.

No, kerropa sinä viisaana miten tuo työttömien aktivointi lisää työpaikkojen määrää? Sillä loppupeleissä se työttömien aktivointi ei auta, jollei ole työpaikkoja. Jos työpaikkoja on tasan yksi, niin vaikka niitä 20 hakijaa kuinka aktivoidaan, niin vain yksi saa työpaikan. 19 työttömän aktivointi on ihan turhaa ja nielee vaan rahaa. Sillä rahalla olis ehkä saatu aikaan yksi työpaikka. Mikä olis hyödyttänyt sekä työtöntä että yhteiskuntaa paljon enemmän.

Vierailija
42/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lomautettuna kyrsii tämä homma myös todella paljon. Olen ollut kymmenen vuotta vakituisessa työssä ja nyt sain lomautuksen. Joudun tekemään jotain hemmetin tehtäviä, hakemaan töitä ja osoittamaan aktiivisuuteni, että työnhakuni pysyy voimassa ja saan liitolta tukia, vaikka minulla ON vakituinen työpaikka ja olen kymmenen vuotta maksanut liitolle jäsenyydestä.

Aivan naurettavaa, että minun tulee lomautuksen aikana hakea aktiivisesti töitä, vaikka minulla on olemassa työpaikka. Ja mistä ihmeestä niitä töitä saisi muualtakaan, kun saman alan liikkeillä on kaikilla sama tilanne, että työntekijöitä lomautetaan. Ja jos saisinkin osatöitä niin onko se reilua pitkäaikaistyöttömille ja yleensäkin niille, jotka niitä töitä oikeasti tarvitsevat? Kyllä on yks saatana koko aktiivisuusmalli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta olis kiva kuulla joltain työttömältä, että miten sitä toimivaa aktivointia sitten pitäisi tehdä. Sen uskon hyvin, että vastaus on ettei mitään aktivointia pidä tehdä. Mutta kun sitä pitää tehdä ja sitä pitäisi tehdä edes jotenkin toimivasti. Niin mikä se malli mahtaisi sitten olla? Voi olla että hiljaisuus kuhisee nurkissa :D

Miksi mua pitää aktivoida? Mä haen jo nyt töitä joka arkipäivä. Teen hakemuksia ja lähetän niitä. Mietin ja etsin siinä sivussa koulutuksia tms. Miksi tähän väliin pitää rakentaa kyttäyssysteemi, joka tarkkailee mua joka kuukausi? Miksi minun työnhakuani hidastellaan sillä, että mun pitää raportoida kaikki tekemiseni jollekin, jolla ei todennäköisesti ole edes aikaa pahemmin niitä mun hakemuksiani tarkistella? Siinä ajassa tekisin yhden hakemuksen lisää. Eikö niillä rahoilla vois tehdä jotain mikä ihan oikeasti lisäis työpaikkoja? Ei tuo järjestelmä auta mua työnsaannissä mitenkään. Ei se tuo työpaikkoja kuin te-keskuksiin ja kelaan. Juuri sinne (julkinen sektori) mistä pitäis vähentää porukkaa. Niin ja tietysti niille poliitikkojen kavereille, jotka perustaa kiihtyvässä määrin näitä yksityisiä firmoja jotka järkkää työttömille kursseja ja työnhakusuunnitelmia. Se koko systeemi vaan nielee rahaa ja saa aikaan tilanteita, joissa mua todennäköisesti rangaistaan jostain. Eli siitä, että haen jonkun virkailijan mielestä vääriä työpaikkoja. Vaikkei tää virkailija edes tiedä minusta juuri mitään. Mut väärin teit sen yhden hakemuksen kohdalla ja siitä seuraan sanktioita.

Mut sehän tän tarkoituskin on. Saada mahdollisimman moni pois työkkärituilta. Sitten voidaan rehvastella, että kyllä on työttömyys vähentynyt. Ja toinen tarkoitus on siirtää rahaa hyville kavereille, yksityissektorille. Nyt niitä valuu valmennuksiin, seuraavaksi työttömien kyttäämiseen. Tai siis aktivointiin. Viis siitä että mä en tarvi aktivointia vaan työpaikan. Nykyisellään mä täytän jo velvollisuuteni, haen aktiivisesti töitä. Mitä muuta mun vielä pitäis tehdä että kelpaa?

Tarkoitin tätä hel"vetin aktiivimallia.

Mäkään en nimittäin tiedä, että mitä mä voisin tehdä enemmän. Jos ei töitä ole, niin niitä ei ole.

Vierailija
44/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kerropa sinä viisaana miten tuo työttömien aktivointi lisää työpaikkojen määrää? Sillä loppupeleissä se työttömien aktivointi ei auta, jollei ole työpaikkoja. Jos työpaikkoja on tasan yksi, niin vaikka niitä 20 hakijaa kuinka aktivoidaan, niin vain yksi saa työpaikan. 19 työttömän aktivointi on ihan turhaa ja nielee vaan rahaa. Sillä rahalla olis ehkä saatu aikaan yksi työpaikka. Mikä olis hyödyttänyt sekä työtöntä että yhteiskuntaa paljon enemmän.

Tulee vaan lisää byrokratiaa ja kai"kki menee entistä enemmän per"seelleen. Töitä tuo "Vi"tun pas"kamalli" ei tuo yhtään.

Karenssia tulee, ongelmia tulee, on mulla tästä pas"kasta kokemusta.

Kerro sulle mikä järki siinä on, jos mä maksan ansiosidonnaisesta veroja yli 20 pinnaa ja mulle annetaan karenssi.

Sit mä meen kelaan ja saan toimeentulotuen, josta en maksa veroja ollenkaan.

Eihän tässä ole mitään järkeä.

Vierailija
45/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lomautettuna kyrsii tämä homma myös todella paljon. Olen ollut kymmenen vuotta vakituisessa työssä ja nyt sain lomautuksen. Joudun tekemään jotain hemmetin tehtäviä, hakemaan töitä ja osoittamaan aktiivisuuteni, että työnhakuni pysyy voimassa ja saan liitolta tukia, vaikka minulla ON vakituinen työpaikka ja olen kymmenen vuotta maksanut liitolle jäsenyydestä.

Aivan naurettavaa, että minun tulee lomautuksen aikana hakea aktiivisesti töitä, vaikka minulla on olemassa työpaikka. Ja mistä ihmeestä niitä töitä saisi muualtakaan, kun saman alan liikkeillä on kaikilla sama tilanne, että työntekijöitä lomautetaan. Ja jos saisinkin osatöitä niin onko se reilua pitkäaikaistyöttömille ja yleensäkin niille, jotka niitä töitä oikeasti tarvitsevat? Kyllä on yks saatana koko aktiivisuusmalli.

Hah hah. Sori, en mä sulle naura, vaan "meidän päättäjien" idiotismille.

Mä olen itse urakkaduunari ja soitellu joka hiton firmaan, mitkä mua kiinnostaa. Ja siellä on lomautuksia.

No eipä ne voi minua palkata, jos siellä on porukkaa lomautettuna, tai jos porukkaa lomautetaan.

Vuokratöihin en lähde, koska se on hyväksikäyttöä. Työkkärissä ei ole muita työpaikkoja edes olemassa, kun näitä, että vaaditaan huipputekijää ja palkkaus on minimi.

Hinnat ylös, palkat alas.

"Suomi nousuun"

EI TOIMI.

Vierailija
46/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kuin suoraan sadusta keisarin uudet vaatteet. Hallitus yrittää selitellä niitä näitä, vaikka kaikki tajuaa että koko ajan valehdellaan ja ajetaan vain omia ja omien sukulaisten/hyvien veljien/ystävien etuja. Suomi menee kohti katastrofia eikä kukaan pysty tekemään mitään. Kyllä näyttää tulevaisuus hyvältä kun kansa elää orjuudessa hinnat pilvissä. Kukahan sitten maksaa.

Vierailija
47/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa, että on asetettu myös euromäärä, joka pitää tienata, jotta olisit aktiivinen. Eli vaikka olisit 18 h puhelinmyyjänä liian pienellä palkalla ei riitä aktiivisuudeksi. 

Samaan aikaan toiset laitetaan 9eur/pv töihin. 

Hallituksen viha kansalaisia kohtaan on jotain ihan kuvottavaa. 

MIKSI ihmiset eivät puhalla yhteen hiileen ja pistä tuota peliä poikki.? Yleislakkoon vaan, kaikki seis, niin loppuu tuo hyväksikäyttö.

Vierailija
48/56 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
49/56 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon avioeroja tietää tämä kakkosmalli ainakin. Paljon reppu selässä matkustavia, kahdessa osoitteessa asuvia lapsia, yksinhuoltajaetuuksien massiivista lisääntymistä, tarveharkintaisen sosiaalituen tarvitsijoiden määrän kasvua, ostovoiman heikkenemistä. Näihin pyritään ja näitä saadaan.

Vierailija
50/56 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon avioeroja tietää tämä kakkosmalli ainakin. Paljon reppu selässä matkustavia, kahdessa osoitteessa asuvia lapsia, yksinhuoltajaetuuksien massiivista lisääntymistä, tarveharkintaisen sosiaalituen tarvitsijoiden määrän kasvua, ostovoiman heikkenemistä. Näihin pyritään ja näitä saadaan.

BYROKRATIAN ja työtömyyskustannusten MASSIIVISEN LINEAARINEN KASVU.

Pelkkiä kuluja ja ongelmia.

Vierailija
51/56 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
52/56 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa maissa työttömyysturva on määräaikainen. Ei se kestä loputtomiin.

Vierailija
53/56 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se ansiososidonnainen määräaikainen suomessakin. Siitäkin per"kele varastivat sata päivää pois itseltäni.

Vierailija
54/56 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No millä ihmiset sitten elää, jos EI OLE TÖITÄ.

Vierailija
55/56 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
56/56 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa, että on asetettu myös euromäärä, joka pitää tienata, jotta olisit aktiivinen. Eli vaikka olisit 18 h puhelinmyyjänä liian pienellä palkalla ei riitä aktiivisuudeksi. 

Samaan aikaan toiset laitetaan 9eur/pv töihin. 

Hallituksen viha kansalaisia kohtaan on jotain ihan kuvottavaa. 

MIKSI ihmiset eivät puhalla yhteen hiileen ja pistä tuota peliä poikki.? Yleislakkoon vaan, kaikki seis, niin loppuu tuo hyväksikäyttö.

Koska on tällaisia ihmisiä:

"Musta olis kiva kuulla joltain työttömältä, että miten sitä toimivaa aktivointia sitten pitäisi tehdä. Sen uskon hyvin, että vastaus on ettei mitään aktivointia pidä tehdä. Mutta kun sitä pitää tehdä ja sitä pitäisi tehdä edes jotenkin toimivasti. Niin mikä se malli mahtaisi sitten olla? Voi olla että hiljaisuus kuhisee nurkissa :D"

Näitä jotka eivät ole kokeneet YT-neuvotteluja, joiden jälkeen sulla on 15 minuuttia aikaa tyhjentää pöytä ja poistua vartijan saattamana rakennuksesta. Eilen olit töissä, tänään olet laiskuri, jota pitää "aktivoida"

Näitä, jotka luulevat, että työtön ei pääsääntöisesti halua töihin ja hae niitä töitä hulluna ihan ilman mitään valvontasysteemiä- Näitä jotka eivät yksinkertaisesti tiedä, että ihan ennen aktiivimallejakin työttömillä oli velvollisuus hakea töitä ja osallistua työllistymistä esitäviin toimenpiteisiin, kuten puput halaa -kursseille.

Näitä, jotka eivät vaan tajua, että se isoin osa työttömistä tekee jo nyt kaikkensa työllistyäkseen. Heillä on takanaan useimmiten pitkä työura ja he haluavat kuollakseen takaisin töihin. He eivät useimmiten ole oikeutettuja mihinkään muihin tukiin kuin työttömyyspäivärahaan

Se pieni osa, joka ei halua töihin, ei sen eteen laita tikkua ristiin  vaikka tehtäisiin minkälaisia aktivointitoimia. Heille se on ihan se ja sama, hakevat sitten sossusta sen rahan.Sama maksaja, eri momentti.