Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riitti nykyisen työministeri Lindströmin aktivoinnit meille työttömille!

Vierailija
25.09.2018 |

Siis nyt työttömyyspäivärahasta aktivointimiinustelun jälkeen seuraavaksi on suunnitteilla aktiivimalli nro 2, jossa ollaankin viemässä työttömältä asteittain koko päivärahansa, jos työtön ei onnistu aktivoitumaan, ja ei ole edes haettavanakaan työpaikkoja lähitienoolla eikä kauempanakaan, joita olisi pakko hakea tietty määrä kuukaudessa.
Ja kuten nähtiin eniten tämä aktiviimalli iski meihin työttömiin, jotka eivät puolison tulojen takia ole saanneet tähänkään asti minkäänlaisia toimeentulotukiaisia eikä asuntotukia tms., ja nyt sitten tämä kakkosmalli on viemässä koko työttömyysturvan pois ja itse aikoinaan kärsittyäni tarveharkinnaisuuden purressa työmarkkinatukeeni (joka oli kelan monimutkaisen laskukaavion mukaan mulle nolla euroa) työttömänä ollessani vuosien ajan, en tule hyväksymään taasen sitä, että työtön jätetään ilman lakisääteistä työttömyysturvaa vain sen takia, ettei onnistu tyhjästä hakea työpaikkoja.
Nyt alkaa riittää tän hallituksen toiminta tässä asiassa, ja meidän työttömien rankaiseminen ilman, että me itse voisimme vaikuttaa omiin työttömyystilanteisiimme.
Missä hiton maailmassa nämä nykyiset päättäjämme oikein elävät, ihan pihalla todellisesta tilanteesta mikä tilanne vallitsee työttömillä, koska normaalipalkkaisia töitä ei vaan ole tarjollakaan tai niitä ei vaan saa kuin sadoistatuhansista työttömistä kuin vain se yksi työtön ja loput 99% ovat työttöminä edelleen köyhyydessään kituen.
Kaikki kun ei meistä voi hakea esim. lentokoneasentajaksi tai lääkäriksi, kun ei ole ammattitaitoa niihin hommiin!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa, että on asetettu myös euromäärä, joka pitää tienata, jotta olisit aktiivinen. Eli vaikka olisit 18 h puhelinmyyjänä liian pienellä palkalla ei riitä aktiivisuudeksi. 

Samaan aikaan toiset laitetaan 9eur/pv töihin. 

Hallituksen viha kansalaisia kohtaan on jotain ihan kuvottavaa. 

Vierailija
22/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on orjatöistä. Nykyisellään ihmiset eivät ole tarpeeksi halukkaita tekemään töitä ilmaiseksi joten pitää hieman potkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas aktiivisuus näy äkkiä missään ja porukka juoksee hädissään työkkärissä kuten voi jo arvata.

Vierailija
24/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muuten, Finnkino etsii taas työtekijöitä 8,63 euron tuntipalkalla. Mahtaakohan riittää aktiivisuuden osoittamiseksi?

Vierailija
25/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivinen saat olla vain aktiivimalli(en) määrittelemällä tavalla. Kaikenlainen muu omatoiminen aktiivisuus on rangaistavaa.

Vierailija
26/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapolitiikka on kepufeodalistien aikana mennyt 1000 vuotta taaksepäin. Sivistysvaltion ei tule kohdella näin kansalaisiaan. Kokoomuslaisena ylempänä toimihenkilönä olen aikeissa äänestää ensi vaaleissa demareita että tästä "kehityksestä" tulee loppu. Työllisyyden avain on työpaikkojen luomisessa, ei niiden puutteessa uhreiksi joutuneiden ihmisten rankaisemisessa.

Vierailija
27/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lindström ei ole enää eduskunnasaa huhtikuun vaalien jälkeen

Jos hyvin käy, hallitus kaatuu tuota ennen eikä ole enää sittenkään ainakaan ministerinä.

Joo, mutta eihän Linströmmi tyhjän päälle putoa, vaan megakokoiselle sopeutumisrahalle.

Vierailija
28/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt työttömyyspäivärahasta aktivointimiinustelun jälkeen seuraavaksi on suunnitteilla aktiivimalli nro 2, jossa ollaankin viemässä työttömältä asteittain koko päivärahansa, jos työtön ei onnistu aktivoitumaan, ja ei ole edes haettavanakaan työpaikkoja lähitienoolla eikä kauempanakaan, joita olisi pakko hakea tietty määrä kuukaudessa.

Ja kuten nähtiin eniten tämä aktiviimalli iski meihin työttömiin, jotka eivät puolison tulojen takia ole saanneet tähänkään asti minkäänlaisia toimeentulotukiaisia eikä asuntotukia tms., ja nyt sitten tämä kakkosmalli on viemässä koko työttömyysturvan pois ja itse aikoinaan kärsittyäni tarveharkinnaisuuden purressa työmarkkinatukeeni (joka oli kelan monimutkaisen laskukaavion mukaan mulle nolla euroa) työttömänä ollessani vuosien ajan, en tule hyväksymään taasen sitä, että työtön jätetään ilman lakisääteistä työttömyysturvaa vain sen takia, ettei onnistu tyhjästä hakea työpaikkoja.

Nyt alkaa riittää tän hallituksen toiminta tässä asiassa, ja meidän työttömien rankaiseminen ilman, että me itse voisimme vaikuttaa omiin työttömyystilanteisiimme.

Missä hiton maailmassa nämä nykyiset päättäjämme oikein elävät, ihan pihalla todellisesta tilanteesta mikä tilanne vallitsee työttömillä, koska normaalipalkkaisia töitä ei vaan ole tarjollakaan tai niitä ei vaan saa kuin sadoistatuhansista työttömistä kuin vain se yksi työtön ja loput 99% ovat työttöminä edelleen köyhyydessään kituen.

Kaikki kun ei meistä voi hakea esim. lentokoneasentajaksi tai lääkäriksi, kun ei ole ammattitaitoa niihin hommiin!

Mee lakkoon ja kieltäydy ottamasta tukia. Kaikki työttömät mukaan

Järjetönkö olet neuvoinesi, en todellakaan kieltäydy työttömyysturvarahastani, sillä kyllä mun puolisoni on maksellut ja makselee edelleenkin niin paljon veroja yksityisen sektorin hommastaan, että sillä elättää minun lisäkseni myös yhden toisenkin työttömän ja vieläpä sen sinkkutyöttömän, joka saa kaikenmaailman sosiaalisia toimeentulotukia työttömyyskorvauksensa päälle! Vai kuvitteletko pienessä päässäsi, että minä olen meidän perheen " kelan tai lisäksi kunnan sosiaalitoimisto"? Voinen kertoa, että minun tmt:lla olen rahoittanut hyväpalkkaisia lääkäreitä ja fysioterapeutteja jo vuosien ajan!!!!! Eipä siitä sitten muuhun ole riittänytkään!

Jos sun miehes elättää niin montaa työtöntä miksi tarvii mitään almuja.

Vierailija
29/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömät pitää päästää eläkkeelle kortistoista, eikä roikottaa heitä siellä!

Juuri näin! Työkyvyttömille pitäisi olla joku muu tuki kuin työttömyyskorvaus (ei toimeentulotuki koska muuten osa jää täysin ilman mitään tuloja jos on perhe). Kukaan ei palkkaa vajaakuntoisia töihin, ikävä tosiasia.

Vierailija
30/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ikuisuusongelmia joista ei tule valmista.Työnantajat käyttävät hyväkseen ilmaisia tekijöitä jne.

Vierailija
31/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä melko järjetöntä politiikkaa tämä työttömien kiusaaminen Suomessa. On tämä työttömyys niin herkullista ja hauskaa, että meitä voi lyödä koko ajan kovempaa. Tämän esityksen mukaan sitten työtöntä työnhakijaa aletaan rankaisemaan siitä että on työtön. Mahtava idea.

Yksikään ministeri, puolue tai eduskunnan esitys tai mikään muukaan asia ei näytä paneutuvan näihin Suomen suuren työttömyyden SYIHIN. Pienyrittäminen on erittäin riskialtista (kaikki tuet lähtee jos tienaat euronkin, siinähän sitten syöt kynsiäsi), työttömyystuella et saa opiskella uutta ammattia, verotus ja byrokratia vähentävät suuryritysten mielenkiintoa investoida tänne. Työntekijän palkkaaminen on riskialtista, varsinkin pienemmälle yritykselle. Kaikki on täällä tehty niin vaikeaksi.

Pitäisi tehdä asioita helpommaksi niille jotka palkkaavat ja laajentavat yritystä, eikä asioita vaikeammiksi niille jotka haluavat töihin. Vi-ttu että välillä vi-tuttaa tää touhu.

Vierailija
32/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitkäaikaistyötön ei ole pelkästään työtön, vaan hänellä on lähestulkoon aina psykososiaalisia ongelmia"

Hyi hyi Jari. Soo, soo. Haluatko vit"un kus"ipää saada kuokkaan?

Vierailija
33/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olis kiva kuulla joltain työttömältä, että miten sitä toimivaa aktivointia sitten pitäisi tehdä. Sen uskon hyvin, että vastaus on ettei mitään aktivointia pidä tehdä. Mutta kun sitä pitää tehdä ja sitä pitäisi tehdä edes jotenkin toimivasti. Niin mikä se malli mahtaisi sitten olla? Voi olla että hiljaisuus kuhisee nurkissa :D

Miksi mua pitää aktivoida? Mä haen jo nyt töitä joka arkipäivä. Teen hakemuksia ja lähetän niitä. Mietin ja etsin siinä sivussa koulutuksia tms. Miksi tähän väliin pitää rakentaa kyttäyssysteemi, joka tarkkailee mua joka kuukausi? Miksi minun työnhakuani hidastellaan sillä, että mun pitää raportoida kaikki tekemiseni jollekin, jolla ei todennäköisesti ole edes aikaa pahemmin niitä mun hakemuksiani tarkistella? Siinä ajassa tekisin yhden hakemuksen lisää. Eikö niillä rahoilla vois tehdä jotain mikä ihan oikeasti lisäis työpaikkoja? Ei tuo järjestelmä auta mua työnsaannissä mitenkään. Ei se tuo työpaikkoja kuin te-keskuksiin ja kelaan. Juuri sinne (julkinen sektori) mistä pitäis vähentää porukkaa. Niin ja tietysti niille poliitikkojen kavereille, jotka perustaa kiihtyvässä määrin näitä yksityisiä firmoja jotka järkkää työttömille kursseja ja työnhakusuunnitelmia. Se koko systeemi vaan nielee rahaa ja saa aikaan tilanteita, joissa mua todennäköisesti rangaistaan jostain. Eli siitä, että haen jonkun virkailijan mielestä vääriä työpaikkoja. Vaikkei tää virkailija edes tiedä minusta juuri mitään. Mut väärin teit sen yhden hakemuksen kohdalla ja siitä seuraan sanktioita.

Mut sehän tän tarkoituskin on. Saada mahdollisimman moni pois työkkärituilta. Sitten voidaan rehvastella, että kyllä on työttömyys vähentynyt. Ja toinen tarkoitus on siirtää rahaa hyville kavereille, yksityissektorille. Nyt niitä valuu valmennuksiin, seuraavaksi työttömien kyttäämiseen. Tai siis aktivointiin. Viis siitä että mä en tarvi aktivointia vaan työpaikan. Nykyisellään mä täytän jo velvollisuuteni, haen aktiivisesti töitä. Mitä muuta mun vielä pitäis tehdä että kelpaa?

Vierailija
34/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta olis kiva kuulla joltain työttömältä, että miten sitä toimivaa aktivointia sitten pitäisi tehdä. Sen uskon hyvin, että vastaus on ettei mitään aktivointia pidä tehdä. Mutta kun sitä pitää tehdä ja sitä pitäisi tehdä edes jotenkin toimivasti. Niin mikä se malli mahtaisi sitten olla? Voi olla että hiljaisuus kuhisee nurkissa :D

Miksi mua pitää aktivoida? Mä haen jo nyt töitä joka arkipäivä. Teen hakemuksia ja lähetän niitä. Mietin ja etsin siinä sivussa koulutuksia tms. Miksi tähän väliin pitää rakentaa kyttäyssysteemi, joka tarkkailee mua joka kuukausi? Miksi minun työnhakuani hidastellaan sillä, että mun pitää raportoida kaikki tekemiseni jollekin, jolla ei todennäköisesti ole edes aikaa pahemmin niitä mun hakemuksiani tarkistella? Siinä ajassa tekisin yhden hakemuksen lisää. Eikö niillä rahoilla vois tehdä jotain mikä ihan oikeasti lisäis työpaikkoja? Ei tuo järjestelmä auta mua työnsaannissä mitenkään. Ei se tuo työpaikkoja kuin te-keskuksiin ja kelaan. Juuri sinne (julkinen sektori) mistä pitäis vähentää porukkaa. Niin ja tietysti niille poliitikkojen kavereille, jotka perustaa kiihtyvässä määrin näitä yksityisiä firmoja jotka järkkää työttömille kursseja ja työnhakusuunnitelmia. Se koko systeemi vaan nielee rahaa ja saa aikaan tilanteita, joissa mua todennäköisesti rangaistaan jostain. Eli siitä, että haen jonkun virkailijan mielestä vääriä työpaikkoja. Vaikkei tää virkailija edes tiedä minusta juuri mitään. Mut väärin teit sen yhden hakemuksen kohdalla ja siitä seuraan sanktioita.

Mut sehän tän tarkoituskin on. Saada mahdollisimman moni pois työkkärituilta. Sitten voidaan rehvastella, että kyllä on työttömyys vähentynyt. Ja toinen tarkoitus on siirtää rahaa hyville kavereille, yksityissektorille. Nyt niitä valuu valmennuksiin, seuraavaksi työttömien kyttäämiseen. Tai siis aktivointiin. Viis siitä että mä en tarvi aktivointia vaan työpaikan. Nykyisellään mä täytän jo velvollisuuteni, haen aktiivisesti töitä. Mitä muuta mun vielä pitäis tehdä että kelpaa?

Vi"ttu mitä Vi"tun Pas"kaa.

Vierailija
35/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se edellistä aktiivimallia koskeva kansalaisaloite on? Sillä on vissiin pyyhitty herrojen berberi, mitään hyötyä siitä ei ole ollut?

Vierailija
36/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mä olen kanssa kokenut asiat niin, että haen töitä "väärin", siis omatoimisesti. Ja karenssiahan siitä saa, kun ei suostu olemaan holhottavana.

Tää on aivan järjetöntä.

Vierailija
37/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se edellistä aktiivimallia koskeva kansalaisaloite on? Sillä on vissiin pyyhitty herrojen berberi, mitään hyötyä siitä ei ole ollut?

Eikö olekkin kiva, että demokratiaa ei ole. Hel"vetin kiva, että hillotolpat ei ota kuuleviin korviinsa palkanmaksajiensa mielipiteitä.

Kuka per"kele nämä rikolliset äänesti valtaan?

Vierailija
38/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pari viikkoa sitten haastattelussa (erikoisliikkeen kaupan kassaksi). He taisivat haastatella noin kymmenen henkilöä, mutta ketään eivät kelpuuttaneet. Ei kun paikka taas avoimeksi TE-toimiston sivuille. Okei, jos eivät minua halunneet palkata, mutta käsittämätöntä, ettei kukaan niistä muistakaan kelvannut. 

Kaupan kassaksi ilmeisesti vaaditaan superihminen. 

Sama kokemus, noin 100 hakemusta joista 20 puhelinhaastatteluun ja puolet heistä eli 10 haastateltiin erilaisten nettitestien jälkeen nokikkain. Yksikään ei kelvannut. Antaa kyllä huonon kuvan yrityksestä, sanoi useampikin tuttuni, työtön. Ja sitten jotkut yrittäjät itkee kun eivät saa hakemuksia tai työntekijöitä. Tarvitseeko tuota nyt enää ihmetellä? Miksi joihinkin yrityksiin tulee satoja jopa tuhansia hakemuksia?

Vierailija
39/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUSMUT

Vierailija
40/56 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön voisi osoittaa aktiivisuutensa askelmittarilla.

Nilkkaan GPS-panta, joka mittaa askelia. 13.000 askelta / vrk keskimäärin kuukaudessa ja rahat tulee tilille ilman ongelmia.

Terve työtön on halvempi, kuin lihava työtön, siis lihavia on liikaa. Jokainen voi kantaa kortensa kekoon. Tämä sopii loistavasti heikommalle ainekselle.