Tunnusta! Millä sinä koitat päteä, erottua porukasta ja olla parempi kuin muut?
Teet tätä kuitenkin, turha väittää. Ja yleensähän kaikki pätee muka huomaamatta, vähän vahingossa, ettei ole liian näkyvää eikä mene kehuskelun puolelle.
Mutta nyt, tunnusta se nimettömänä tänne, ole hyvä, estradi on Sinun!
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole juurikaan tarvetta päteä. Ainoastaan niissä tilanteissa, joissa älyäni tai kykyjäni kyseenalaistetaan, se oikeastaan nousee esiin. Luulen kyllä, että jotkut ihmiset pitävät mua pätijänä, koska minulla on hyvä yleissivistys ja olen todella kiinnostunut kaikesta. Välttelen kuitenkin ihmisten oikaisemista, pl. erityisen röyhkeät ihmiset. Tykkään myös laadukkaista vaatteista ja tavaroista, ja elokuva-, tv-sarja- ja kirjamakuni painottuu myös enemmän "laatuun" kuin "hömppään", mutta en tuo tätäkään erityisesti esille.
Syy, miksi en tuo ominaisuuksiani tai makuani esille, on moninainen: arvostan kyllä vaatimattomuutta, mutta toisaalta olen myös hyvin konfliktikammoinen eikä itsetuntoni ole kauhean hyvä. Olen aina tuntenut itseni aika ulkopuoliseksi, enkä siksi(kään) ala puhua venäläisistä klassikoista, kun vaikka harrastusporukassa puhutaan Temptation islandista.
Vaatimattomuutesi suorastaan huokuu tästä viestistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta päteminen
Tähän piti kuitenkin tulla pätemään, että olet muka tällaisen yläpuolella. Ironisesti paljastit itsesi :D
En ole tuo kommentoitu, mutta minäkään en välitä päteä. En kuvittele olevani mitenkään pätemisen yläpuolella tai alapuolella, en vaan ymmärrä koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä, että olen kahden koululaisen äiti, mutta hemmetin seksikäs ja timmissä kunnossa.
Kaikki kaverini eivät tiedä, että tämä on minulle hyvin tärkeä "rooli" ja että nautin suuresti siitä kun vien miesten huomiota nuoremmilta/lapsettomilta. :D
Voi apua. Tämä taitaa olla virallisesti ensimmäinen kerta kun tunnen myötähäpeää anonyymia nettikeskustelijaa kohtaan.
Ja taas toisaalta tämä herätti sinussa halun ja tarpeen kommentoida? Jos pätisin hienolla tutkinnollani, tuskin hetkauttaisi sinua?
Miksi en voisi ylpeillä sillä, että olen edelleen hyvässä kunnossa? Päden myös seksikkäällä miehelläni. ;)
Niin paljon näkee läsähtäneitä äitejä ja toisaalta näitä vastuuta pakenevia omanikäisiään. :)
Joukkoon on hyvä piiloutua. Pätekööt muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä, että olen kahden koululaisen äiti, mutta hemmetin seksikäs ja timmissä kunnossa.
Kaikki kaverini eivät tiedä, että tämä on minulle hyvin tärkeä "rooli" ja että nautin suuresti siitä kun vien miesten huomiota nuoremmilta/lapsettomilta. :D
Voi apua. Tämä taitaa olla virallisesti ensimmäinen kerta kun tunnen myötähäpeää anonyymia nettikeskustelijaa kohtaan.
Ja taas toisaalta tämä herätti sinussa halun ja tarpeen kommentoida? Jos pätisin hienolla tutkinnollani, tuskin hetkauttaisi sinua?
Miksi en voisi ylpeillä sillä, että olen edelleen hyvässä kunnossa? Päden myös seksikkäällä miehelläni. ;)
Niin paljon näkee läsähtäneitä äitejä ja toisaalta näitä vastuuta pakenevia omanikäisiään. :)
En ole tuo jolle vastasit mutta nyt ymmärrän, sinähän olet mies joka tuli vain provoamaan tänne. Mietinkin että kuka oikeasti kutsuu itseään hemmetin seksikkääksi. 😅
En erityisesti yritä, mutta erotun muusta porukasta sillä että oon vaan fiksumpi kuin useimmat.
Tää on tosi nolo klassikko. Mutta taitavat lapset. Ihan siis normaalin taitavat lapset jotka ovat mitä ovat suurelta osin muista syistä kuin minun ansiostani, mutta kyllä se aina vähän hivelee kun joku ihmettelee miten nuo ovat lukeneet, laskeneet kertolaskuja tai pelanneet shakkia nelivuotiaina. En ole samaan hengenvetoon mainostanut että housut meni vielä joka toisella kertaa väärin päin 😉
En mä tiiä oikein sopiiko tää tähän. Oon porukassa aina sellanen sovittelija ristiriitojen tullessa. Siitä on tullut sellanen rooli että vähän noussut jopa k*si siitä päähän. Mut on se ilo tavallaan ohjata rauhallisempaan suuntaan porukkaa jos riita syttyy. Opiskelen myös ihmisen mielen toimintaa niin sekin on sellainen mistä koen ylpeyttä ja koen osaavani auttaa ihmisiä kriiseissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan normaali pätemisen aihe, jos on hyvännäköinen niin siitä voi ihan hyvin iloita. Mutta se tuli mieleen, että mitäs sitten, kun aika ajaa väistämättä ohi ja miesten huomio on mennyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole juurikaan tarvetta päteä. Ainoastaan niissä tilanteissa, joissa älyäni tai kykyjäni kyseenalaistetaan, se oikeastaan nousee esiin. Luulen kyllä, että jotkut ihmiset pitävät mua pätijänä, koska minulla on hyvä yleissivistys ja olen todella kiinnostunut kaikesta. Välttelen kuitenkin ihmisten oikaisemista, pl. erityisen röyhkeät ihmiset. Tykkään myös laadukkaista vaatteista ja tavaroista, ja elokuva-, tv-sarja- ja kirjamakuni painottuu myös enemmän "laatuun" kuin "hömppään", mutta en tuo tätäkään erityisesti esille.
Syy, miksi en tuo ominaisuuksiani tai makuani esille, on moninainen: arvostan kyllä vaatimattomuutta, mutta toisaalta olen myös hyvin konfliktikammoinen eikä itsetuntoni ole kauhean hyvä. Olen aina tuntenut itseni aika ulkopuoliseksi, enkä siksi(kään) ala puhua venäläisistä klassikoista, kun vaikka harrastusporukassa puhutaan Temptation islandista.
Vaatimattomuutesi suorastaan huokuu tästä viestistä.
Ei mulla ollut tavoitteena esittää vaatimatonta tai mitään muutakaan, vaan ihan rehellisesti kertoa, miten tämän asian koen. Miten itse koet?
En ole yhtään kilpailijatyyppiä enkä oikein ymmärrä pätemisen ja itsensä korottamisen tarvetta. Minusta elämässä ei ole kyse kilpailusta, vaan siitä että osattaisiin nauttia elämästä sen aikaa, kun on tilaisuus täällä maan päällä olla, osattaisiin olla ihmisiä ihmisille, ja omalta osaltamme yritettäisiin tehdä maailmasta parempi paikka meille kaikille, pitää huolta toisistamme, luontokappaleista, luonnosta ja ympäristöstä.
Nuorena vaihdoin ammattiakin, jotta pääsen pois Helsingistä. Mistä en siellä tykännyt oli jurikin tuo ihmisten päteminen ja itsensä nostaminen yläpuolelle milloin milläkin verukkeella. Minusta se oli kummallista ja kaipasin reilumpaa ja rennompaa seuraa. No nykyisin kyllä pätemistä havaitsee yhtä hyvin maallakin ja mitä omituisimmin perustein. Mikäpä siinä sitten, jos se saa ihmisen voimaan paremmin..
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta päteminen
Mäkin päden tuhahtelemalla, miten junttia on päteä kaikenlaisella yhdentekevällä.
Sillä, että olen erittäin hyvä työssäni. Lisäksi myös laajalla yleissivistyksellä ja sillä, etten ole koukussa mihinkään älypuhelimiin, sosiaalisiin medioihin yms. vaan pystyn elämään ihan hyvin ilman niitä.
Mä päden muistillani. Jostain syystä mulla on todella hyvä muisti ja muistan ihan turhiakin asioita. Joten kun jossain palaverissa mietitään, että mitä tästä on aikaisemmin puhuttu tai sovittu tai miten tämä asia tehtiin aiemmin, niin minä olen sen heti kertomassa. Tiedän, että se on myös ärsyttävää mutta se vanhojen muistioiden tai ohjeiden versioiden kaivaminen on vaan niin hidasta. Onneksi läheisimmät työkaverit ottavat tämän jo huumorilla ja välillä oikein testaavat että muistanko tosiaan jonkun pikkujutun jostain muistiosta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten yleensä aina huomaa sun kaltaiset, ihan eleistä, tiettyjen ihmisten seuraan hakeutumisesta, puheenaiheista jne.
Mitäpä veikkaat, kuinka moni oikeasti sanois suoraan tuollaisesta sulle?
Sillä että minulla neljästä lapsesta huolimatta sixpack. Muutoinkin näkyy lihakset ja usein ohimennen kerron että eilen pääsin kotiin vasta kasilta kun treeni venähti 2 tuntiseksi. On mukavaa nauttia miesten ihailusta ja lösähtäneiden ikäisteni nelikymppisten kateudesta
Sillä että avopuoliso on lääkäri. Sitä sitten tuon esiin tuon tuosta.