Tunnusta! Millä sinä koitat päteä, erottua porukasta ja olla parempi kuin muut?
Teet tätä kuitenkin, turha väittää. Ja yleensähän kaikki pätee muka huomaamatta, vähän vahingossa, ettei ole liian näkyvää eikä mene kehuskelun puolelle.
Mutta nyt, tunnusta se nimettömänä tänne, ole hyvä, estradi on Sinun!
Kommentit (83)
Olen aina CCC. Siis cool, calm and collected. Tilanne aina hanskassa, ei raivoa, ei riemun kiljuntaa,
Liikuntamäärillä. Siistillä kodilla ja vähäisellä roinamäärällä. Säästäväisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta päteminen
Tähän piti kuitenkin tulla pätemään, että olet muka tällaisen yläpuolella. Ironisesti paljastit itsesi :D
Empatialla ja lähimmäisenrakkaudella. Tuntuu että se tekee minusta friikin nykyaikana. Olen majoittanut kotiini esim kodittomia ja matkalaisia joita en entuudestaan tunne, toimin väliaikaisena sijaiskotina kodittomille kissoille (joita ruokin ja hoidan omasta pussista), käytän vapaa-aikaani kahdessa eri järjestössä vapaaehtoisena, otan liftareita kyytiin yms. Tosin tuntuu ettei tämä ole mikään kehuskeltava asia nykyaikana vaan moni pitää vain hölmönä. Sitä parempi mitä enemmän miettii vain itseään, se on "cool".
On niitä joille koko elämä on kilpailua, nokittelua ja pätemistä. Kateutta.
Mutta myös niitä joille riittää omat asiat, ilman että tarvii todistella mitään.
En millään. Olen keski-ikäinen nainen ja nykyisin hiukan erakko. Tyytyväinen ilman muitakin ihmisiä.
Kalliilla tavaroilla. Esim. sormus.
Englannin kielen lausumisella. Sillä että pystyn näkemään laajoja kokonaisuuksia. Kun muut miettii vain omaa etuaan ja rahapussejaan, minä mietin myös muiden etua, etenkin ympäristön.
Sillä, että olen kahden koululaisen äiti, mutta hemmetin seksikäs ja timmissä kunnossa.
Kaikki kaverini eivät tiedä, että tämä on minulle hyvin tärkeä "rooli" ja että nautin suuresti siitä kun vien miesten huomiota nuoremmilta/lapsettomilta. :D
Suomessa on jotenkin paha juttu yrittää olla parempi, vaikka pitäisi olla itsestäänselvää, ettei voi kehittyä ihmisenä eikä mikään voi mennä eteenpäin, jos ei pyri olemaan parempi. Suomessa arvostetaan ihmistä, joka ei yritä mitään tai tajuaa yrittää kaikessa hiljaisuudessa. Joka ei vaan vahingossakaan ole itsestään ylpeä tai kehu itseään. Jos onnistuu, pitää se pitää visusti vain omassa tiedossa, ettei kenellekään vaan tule paha mieli. Pahimpia ovat ihmiset, joilla on korkeat tavoitteet, he ne vasta yrittävätkin olla muita parempia! Mikään muu ei Suomessa yllä pahemmaksi synniksi. Ihan hirveää. En ole tosiaan ikinä missään muussa maassa kuullut edes koko sanontaa - ikinä. Ei sellaisilla ihmisille voi kuin nauraa päin näköä, jotka tuota viljelevät. Kateellisia juntteja.
Koetan päteä ehkä koulutuksella. Ei ole paljon muuta millä päteä. En toisaalta haluaisi yrittää päteä millään. Jokainen on arvokas ihminen loppujen lopuksi, riippumatta siitä mikä on koulutus tms.
Erotun porukasta varmaan erilaisella tyylillä ja sinisellä letillä. En kyllä välitä huomiosta ja viihdyn parhaiten yksin
N20
Olemalla oma itseni. Oma itseni olemalla olen coolimpi, mielenkiintoisempi ja ennen kaikkea onnellisempi, kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Empatialla ja lähimmäisenrakkaudella. Tuntuu että se tekee minusta friikin nykyaikana. Olen majoittanut kotiini esim kodittomia ja matkalaisia joita en entuudestaan tunne, toimin väliaikaisena sijaiskotina kodittomille kissoille (joita ruokin ja hoidan omasta pussista), käytän vapaa-aikaani kahdessa eri järjestössä vapaaehtoisena, otan liftareita kyytiin yms. Tosin tuntuu ettei tämä ole mikään kehuskeltava asia nykyaikana vaan moni pitää vain hölmönä. Sitä parempi mitä enemmän miettii vain itseään, se on "cool".
Sama! <3
Pysähdyn aina auttamaan jos jollain on häikkää auton kanssa, kyyditsen tarvittaessa. Juttelen yksinäisille vanhuksille, annan paikan julkisissa, olen vapaaehtoisena paikallisessa m*skeijassa. Annan rahaa jos joku sitä pyytää. Huolehdin sammuneista teineistä, soitan ambulanssia "puistokemisteille" ym. Ei niin isoja juttuja kuin sinulla, mutta kuitenkin yritän olla mahdollisimman kiltti ja huomaavainen lähimmäisille.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämätt friikilta kuulostaa. Minä en ikinä ottaisi kotiini mitään kodittomia kuselta haisevia spurguja.
Kuuntelen Jazzia ja Progea, päden sillä että se on älykkäiden ihmisten musiikkia. :P
Trollaan sukulaisia sillä, että olen itse teurastanut kanoja ja kaneja ja että syön vain lihaa, jonka olen nähnyt elävän.
En yhtään millään, mutta voin kuvitella ja luetella ne asiat, joilla joku voisi luulla minun pätevän.
Pysymällä hoikkana. Onneksi hyvät geenit, niin ei tarvitse juuri ponnistella.
Ei kiinnosta päteminen