Jos ihmiselle tulee toisinaan vahva tunne siitä, että kaksi muuta ihmistä puhuvat pahaa hänestä
Niin kumpi on todennäköisempää: tällainen ihminen on vainoharhainen vai realisti?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa ihmisistä puhuu paskaa toisista selän takana, ja mun nähdäkseni se on ihan ok: itsekin juoruilen muiden asioista kun oma elämä on niin köyhää.
Tämä tuskin pitää paikkaansa. Jos sinä lässytät paskaa kavereittesi kanssa, se ei tarkoita, että muut niin tekevät. Asiasta voi sanoa esim. Maiju on nyt lomilla Kreikassa tai Maijulla on suhde uuteen mieheen, mutta paskaa (valetta) ei puhuta. Näissäkin tapauksissa usein keskustelu tyrehtyy siihen, koska toinen osapuoli ei halua juoruta.
Paskan puhuminen ja juoruilu ei ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa ihmisistä puhuu paskaa toisista selän takana, ja mun nähdäkseni se on ihan ok: itsekin juoruilen muiden asioista kun oma elämä on niin köyhää.
Tämä tuskin pitää paikkaansa. Jos sinä lässytät paskaa kavereittesi kanssa, se ei tarkoita, että muut niin tekevät. Asiasta voi sanoa esim. Maiju on nyt lomilla Kreikassa tai Maijulla on suhde uuteen mieheen, mutta paskaa (valetta) ei puhuta. Näissäkin tapauksissa usein keskustelu tyrehtyy siihen, koska toinen osapuoli ei halua juoruta.
Hmm, taisin käyttää väärää termiä. Ajattelen itse paskan puhumisen olevan sitä toisten asioiden tarpeetonta märehtimistä, ei sinänsä kuitenkaan valehtelua (mikäli älyttömyyksiin menevät spekulaatiot toisten asioista eivät kuulu siihen luokkaan).
Olisi pitänyt kirjoittaa tarkemmin, "puhut paskaa" kun kuitenkin tarkoittaa valehtelemista.
Todella harva ihminen tahallisesti valehtelee toisten asioista selän takana, mutta pitäydyn edelleen kannassani että todella monet puhuvat niistä toisten asioista.
Jos pitää juoruamista niin tärkeänä että pitää oikein avata suunsa sen takia eikä vain antaa ajatuksen mennä ohi, on henkilöllä päässä vikaa, sen verran että näyttää ulkoisestikkin juoruakan naamalta. Heh Heh ;)
Jos nämä kaksi ihmistä ovat henkilöitä jotka tunnetusti puhuvat pahaa ihmisistä, niin realisti.
Jos taas esimerkiksi tuntemani uskonnollisen nuoren ihmisen kaltaisia (hän ei koskaan sano pahaa sanaa toisista), niin vainoharhainen.
Valtaosa ihmisistä puhuu paskaa toisista selän takana, ja mun nähdäkseni se on ihan ok: itsekin juoruilen muiden asioista kun oma elämä on niin köyhää. Olisi hienoa olla parempi ihminen, mutta toisaalta viihdyn täällä omalla juoruilevalla tasollani ja jos lopettaisin juoruilun, joutuisin luopumaan juoruilevista ystävistäni koska he kiusaantuisivat juoruilemattomuudestani seurassani.