Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi vuotias ei syö

Taaperon äiti
25.09.2018 |

Otsikossa se meidän ongelma lukeekin. Meillä siis poika jolla ikää 1v3kk ei kerta kaikkiaan syö. Ruokailut on yhtä kiukuttelua, pään pyörittelyä, käsillä huitomista ja potkimista.
Taaperoa ei saa missään nimessä auttaa syömisessä tai hän suuttuu.

Hän ei vielä osaa lusikoida ruokaa kunnolla suuhun. Eli vaikka antaisin lusikan hänelle itselleen on saldo aivan naurettavan pieni, kun lusikka pyörii kädessä ja ruoka putoaa lusikasta. Jos siihen lusikkaan on edes jäänyt mitään lautaselta.

Sormin kun hän syö niin ruoka käy suussa, mutta pistää sen suusta takaisin lautaselle tai jopa lattialle. Ehkä kolme lusikallista saadaan masuun asti kun syödään, mutta siinä se sitten onkin.

Aikasemmin olen antanut hänelle leivän jota hän on saanut syödä itse samalla kun syötän, toimi joskus vaan ei enää. Olen myös aikasemmin antanut pojalle oman lusikan ja syöttänyt itse toisella, sama homma ei toimi sekään enää. Maitoa olen antanut vähän ja vasta sen jälkeen kun ollaan syöty, ettei vatsa täyttyisi maidolla, ei onnistu.

Kun istutaan kauan pöydän ääressä saattaa koko lautanen ruokineen lentää taaperon toimesta lattialle.
Puolisentuntia me istutaan pöydän ääressä. En tiedä onko se liian pitkä vai liian lyhyt aika, mutta kun ei siitä tule mitään niin ollaan sitten luovutettu.
Maitoa hän kyllä joisi litra tolkulla päivän aikana.
Kun kiinteät neljän kuukauden iässä aloitettiin hän söi tosi hyvin, mutta noin 10kk iästä asti ollaan tapeltu ruuan kanssa. Lapsi on muuten ihan terve, voi hyvin ja touhuaa reippaasti niin kuin ikäisensä. Kasvaakin tasaisesti. Onko tämä omaa tahtoa? Vai johtuisiko mahdollisesti hampaista? Koska voin odottaa loppua tälle? On tosi turhauttavaa tehdä ruokaa kun se ei kuitenkaan kelpaa.

Neuvolassakin kysyttiin onko lempi ruokaa, no enpä osannut sanoa siihen mitään kun mikään ei kelpaa.

Onko muilla samaa ongelmaa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä aikanaan auttoi kun perheeseen tuli utelias kissa. Aluksi poikaa ei olisi saanut syömään syötettynä tai itsenäisesti, mutta kun kissa hyppäsi pojan lautasen vierelle nuuskimaan, alkoi ruokakin maistumaan ja lusikka pysymään kädessä.

Ei siis annettu kissan koskea lautaseen, sanottiin vaan pojalle että kunhan se on syönyt, voi antaa kissankin nuolaista viimeiset murut. Lautaset alkoi tyhjenemään nopsaan kun kissa vahti ja ruuan päätteeksi poika sai silitellä sitä karvakasaa rauhassa kun sitä kiinnosti ruuanjämät enemmän kuin karkuun lähteminen.

Tänä päivänä poika on riuska 17 vuotias, kissa hivenen raihnainen 16 vuotias, ja paras hetki päivästä kumpaisellekin tuntuu olevan kun poika tulee koulusta ja kissa pääsee syliin rapsutettavaksi ja kehräämään.

ihana tarina

Vierailija
22/22 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vuotias 😙😂

Niin. Joku toinen vuotias taas syö.

Semmosta se on maailmanmeno!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän