Sietämätön kutina ja kuivuus alapäässä
Hei, minulla on ollut kohta jo viikon taukoamatta kutinaa sisäisissä häpyhuulissa. Kutina on vain yltynyt ja melkein jo sietämätöntä. Lääkäriin pääsen ehkä vasta maanantaina ellen mene päivystykseen viikonloppuna. Töistä ei voi olla poissa kun täytyisi koko päivä ottaa saikkua työn luonteen takia niin en nyt viikolla pääse lääkäriin. Työt alkavat ennen klo 7 aamulla ja kestävät koko päivän...
Uusia seksikumppaneita ei ole ollut puoleen vuoteen, vain yksi vakikumppani, joten ei todennäköisesti sukupuolitauti. Ellei jokin tauti sitten ala oireilla näin voimakkaasti puolen vuoden jälkeen? Klamydia ja tippuri testattu ja niitä ei ole. Muiden tautien mahdollisuus tietysti on kun ei oo aikoihin testattu.
Hiivatulehdusta ei ole koskaan ollut, joten epäilen sen mahdollisuutta. Vuoto on kylläkin ollut kokkaremaista ja hajutonta. Emätin on ollut nyt pitkän aikaa, jo kuukausia todella kuiva. E-pillerit aiheuttaneet kuivuuden? Olen 25v nainen. Olen nyt koittanut rasvata kuivia limakalvoja ja rasvaus auttanut hetkellisesti kutinaan/tukalaan oloon muttei ole vienyt kutinaa kokonaan pois. Vagisan maitohappokapselit eivät auttaneet. Havaitsin myös oudon kipeän haavan sisäisissä häpyhuulissa. Olen ollut lähiaikoina todella stressaantunut muista elämän asioista, voisiko stressilläkin olla osuutta vaivaan?
Mitä voisin tehdä ja täytyykö lähteä päivystykseen? Todella kiusallista ja tuskallista olla yksin tämän vaivan kanssa.
Kommentit (2)
Varaa lääkäriaika työpaikan läheltä, siinä menee tunti. tai sitten poissaolo. Kannattaa suoraan vaatia gynelle pääsyä.
Like a virgin, hey
Touched for the very first time
Like a virgin
With your heartbeat
Next to mine