Miten tunnistaa hullu deittikumppani?
Eli millaisia "varoitusmerkkejä" yms. viboja teille on tullut tapailun alkumetreillä? Ovatko ennusmerkit käyneet toteen?
Olan tapaillut miestä, joka ei minusta vaikuta ihan tasapainoiselta. Haluaa mm. viettää todella tiiviisti aikaa yhdessä ja vaatii koko ajan huomiota. Vaikuttaa impulsiiviselta, reagoi yllättävän voimakkaasti ja aggressiivisesti asioihin jne.
Kommentit (43)
Nainen oli mustis heti ensitreffeistä lähtien. Määräsi menoja. Ei saanut edes kamun kanssa lähtä viikon päästä baariin, koska pahoitti muka niin mielensä.
1) Myrskyisiä suhteita takana, puhuu huonosti entisistään
2) Kummallinen tunne tyypistä
3) Intensiivinen katse, joka herättää kummallisia tunteita
Kertoo liikaa heti, mutta sellaisia asioita jotka eivät oikein täsmää. Samanaikaisesti hakee sääliä mutta ei ota sitä vastaan. Kehuskelee oudoilla asioilla. Halveksuva asenne muita kohtaan. PInnallinen empatia. Ei aitoa kiinnostusta, kiinnostus ulkoisiin asioihin. Esim haluaa tietää missä olet töissä/mitä harrastat muttei kysele niistä mitään lisää. Liiallinen uteliaisuus yksityisiin asioihin.
Hei, saisiko tuntomerkkejä? Minulla on oletus, että olen tapaillut tätä henkilöä viime vuonna. Ei kiva.
Vierailija kirjoitti:
Hei, saisiko tuntomerkkejä? Minulla on oletus, että olen tapaillut tätä henkilöä viime vuonna. Ei kiva.
Siis tarkoitan sitä urheilutoimittajaa..
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus vuosia, vuosia sitten tapaillut hullua, joka vaikutti alkuun oikein fiksulta. Kirjoitti todella hyvin ja oli kuvissa oikein urheilullisen ja komean näköinen.
Osoittautui todella friikiksi ja pelottavaksi. Kummallista oli myös aikuisen, tunnetussa mediatalossa urheilutoimittajana työskentelevän ihmisen askeettinen asunto.
Vuosi sitten uutisoitiin iän ja asuinpaikan puolesta täsmäävästä miehestä, joka oli käynyt väkivaltaiseksi entistä tapailuaan kohtaan ja yrittänyt vankilasta tilata tälle murhaa. Kävi mielessä, että tämä urheilutoimittaja olisi hyvin voinut olla aikapäiviä sitten nettideiteiltä löytämäni kammotus.
Hmmm, tunnen tapauksen. Tämän hakatun exän nimikirjaimet on S. L.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan vielä linjoilla? Pohdin samaa asiaa edelleen ja huomasin vasta nyt viestisi. Minut deittipalstalta bongannut
urheilutoimittaja asui pääkaupungissamme Keskuspuiston tuntumassa ja muuten komean miehen resuinen vaatetus sekä äärimmilleen viety absolutisti olivat ensimmäiset varoitusmerkit henkisestä tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus vuosia, vuosia sitten tapaillut hullua, joka vaikutti alkuun oikein fiksulta. Kirjoitti todella hyvin ja oli kuvissa oikein urheilullisen ja komean näköinen.
Osoittautui todella friikiksi ja pelottavaksi. Kummallista oli myös aikuisen, tunnetussa mediatalossa urheilutoimittajana työskentelevän ihmisen askeettinen asunto.
Vuosi sitten uutisoitiin iän ja asuinpaikan puolesta täsmäävästä miehestä, joka oli käynyt väkivaltaiseksi entistä tapailuaan kohtaan ja yrittänyt vankilasta tilata tälle murhaa. Kävi mielessä, että tämä urheilutoimittaja olisi hyvin voinut olla aikapäiviä sitten nettideiteiltä löytämäni kammotus.
Hmmm, tunnen tapauksen. Tämän hakatun exän nimikirjaimet on S. L.
Nimikirjaimet täsmäävät tähän urheilutoimittajaan. Uhriaan en tunne.
Ekan tapaamisen jälkeen viimeiset sanat ”hei, emmä ole sun kanssa naimisiin menossa, ehhehe”..
Täys psykomuija, luulin naimisiinmenojuttua läpäksi..
Listasta voi arpoa sopivan yhdistelmän: Tuijottava katse, kiiluvat silmät, tunkeilevat kysymykset jotka tuntuvat epämiellyttävältä, viileän oloinen tyyppi tai/ja yliystävällinen keinotekoisesti, liian utelias, sopimaton käytös, ahdisteleva, puhuu levottomia juttuja, katoaa äkisti, epävarmuus mistään välillänne, pelimiesmäinen käytös, pakkomielteet, kontrolloiva, ylimielinen, uskollisuuden varmistelu (itse hän ei ole), outo tunne tyypistä, liikaa kysymyksiä jää naiselle miehen suhteen joihin ei saa vastauksia (ellei itse mieti), valehtelu, syyttely (ei luota) ja naisen vähättely. Kyselee naisen vaatetuksesta pakkomielteisesti. Ei tule rauhallista tunnetta naiselle siitä kontaktista.
Muita: Ei ole aidosti ystävällinen (=ei ole kiinnostunut), on keinotekoinen, pinnallinen, on epäilevä naista kohtaan loputtomasti (mies voi kysyä todella vaativia ulkonäköön & suhteeseen jota ei vielä ole -liittyviä kysymyksiä tai erikoisia kysymyksiä, joihin toinen ei osaa vastata heti TAI miehen haluamalla tavalla), tapaamisen sopiminen vaikeaa koska mies ei jousta yhtään naisen suuntaan (nainen haavoittuva osapuoli jos paikka /aika on väärä), vaativa mies, huomauttelee puutteista (se voi vaikuttaa nuoren naisen itsetuntoon), käy psykologista peliä alistaakseen naista tai saadakseen koukkuun. Miehen heikko itsetunto (nuorilla toki normaalia, mutta yhdistettynä toisiin piirteisiin), seksistinen, väkivaltaiset piirteet esim liian luja ote, erittäin tökerö suora käytöksessään tai sanoissaan, passiivisagressiivinen /aggressiivinen, mustasukkainen. Jos koet epäilyksiä miehen suhteen tai tarkoitusperien. -Kärjistettyjä esimerkkejä nuo, jotkut voivat olla huolimattomia käytöksessään myös, jos kiinnostusta ei ole tai etsii nuorempaa eikä tajua lähteä
Haluan lisätä aiempaan viestiin, että kiltti mies voi muuttua parin alkoholiannoksen jälkeen vihaiseksi, sekään EI OLE ok. Työstressiä on monilla, mutta riitaisa suhde sopii harvalle.
Vierailija kirjoitti:
Eli millaisia "varoitusmerkkejä" yms. viboja teille on tullut tapailun alkumetreillä? Ovatko ennusmerkit käyneet toteen?
Olan tapaillut miestä, joka ei minusta vaikuta ihan tasapainoiselta. Haluaa mm. viettää todella tiiviisti aikaa yhdessä ja vaatii koko ajan huomiota. Vaikuttaa impulsiiviselta, reagoi yllättävän voimakkaasti ja aggressiivisesti asioihin jne.
Tinderistä nainen ja osas puhua oikeasti vähän liian lahjakkaasti ennen tapaamista. Tapaamisella se jutteli ihan muita asioita ja ikään kuin ei olis edes ikinä jutellu niistä asioista mitä watsapissa juteltiin. Siirryttiin tinderistä nopeesti numeron vaihtoon ja watsapissa juteltiin. Naamakkain aloin miettiä, että mitähän vttua nyt niinku, että onks tää nyt edes sama ihminen. Se jäi jumiin omiin juttuihin. Pitkiä taukoja ja mietti mitä se on edes puhunut. Sitten tein niin, että pikku hiljaa aloin feidata ennen kun ilmotan ettei jatku asiat. Mä ymmärsin, että se on erittäin epätasapainoinen ihminen ja ei välttämättä ymmärrä etten jatka. Riesahan siitä tuli. Ei se ymmärtänyt vaan tiputti mun postarista asuntohakemukset missä oli ite täyttänyt omat kohdat ja nimmarit. Eli luuli et muutetaan yhteen. Selitin sille ettei ala haaveilee, että sä et ole se jonka kanssa juttelin. Meni monta kuukautta kun se ajeli autolla täällä missä asun.
Vierailija kirjoitti:
Intensiivinen tuijotus ei lupaa koskaan hyvää.
Niin ja sitten jos ei pidä katsekontaktia, ei sekään ole hyvä. Onnea vaativaan deitailuun.
Ukko36 kirjoitti:
Ekan tapaamisen jälkeen viimeiset sanat ”hei, emmä ole sun kanssa naimisiin menossa, ehhehe”..
Täys psykomuija, luulin naimisiinmenojuttua läpäksi..
Tapailin nuorena yhtä henkilö, joka osoittautui todella pahaksi, patologiseksi narsistiksi. Jäi mieleen ihan alkuaikoina yksillä treffeillä hänen sanansa, jotain että "olet treffikumppanini tänään, mutta et viimeinen treffikumppanini". Sanoi niin ihan tyhjästä yks kaks, ei liittynyt edes mihinkään keskusteluun.
Lisäksi hänellä oli tapana heittää joku piilevä loukkaus ja jäädä sitten tuijottamaan ihme ilme kasvoillaan, että miten reagoin siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan vielä linjoilla? Pohdin samaa asiaa edelleen ja huomasin vasta nyt viestisi. Minut deittipalstalta bongannut
urheilutoimittaja asui pääkaupungissamme Keskuspuiston tuntumassa ja muuten komean miehen resuinen vaatetus sekä äärimmilleen viety absolutisti olivat ensimmäiset varoitusmerkit henkisestä tilasta.
Näin tämän vastauksen nyt vasta. Asuinpaikka ja vaatetus täsmää täydellisesti. Epäilen todella vahvasti, että mies, jonka tapasin on kyseinen totaalisesti kajahtanut urheilutoimittaja.
Laitetaan nyt jotain mitä olen itse oppinut väistelemään.
Korostaa omaa rehellisyyttään moneen kertaan, vaikka aihe ei sivua millään muotoa rehellisyyttä. Tämä näyttää kuuluvan patologisten valehtelijoiden käytökseen. Normaali ihminenhän ei tajua rehellisyydestään puhua, koska pitää sitä itsestäänselvänä.
Kova tarve saada tietää milloin olet viimeksi seurustellut, vieläkö pidät yhteyttä exään, kuka juuri soitti, kenen kanssa olet menossa paikkaan x jne. Tämä viittaa sairaalloiseen mustasukkaisuuteen, joka tulee eskaloitumaan nopeasti kyttäämiseksi, kontrolloimiseksi ja valitettavasti jopa fyysiseksi väkivallaksi kun tyyppi kuvitteli omiaan.
Jos henkilö kummasti katoilee, soittaa lyhyesti, mutta tulee kamala kiire sulkea puhelin parin minuutin kuluttua, vaikka on "yksin kotona" niin henkilön puoliso tuli juuri sillä hetkellä suihkusta.
Jos tapailemasi henkilö aloittaa suunnilleen ensi treffeillä luetella listoja siitä mitä hän ei tule sitten sietämään, tai mitä hän sitten aikoo joka tapauksessa tehdä, koska häntähän ei määräillä, vaikka ette ole mitenkään keskustelussa sivunneet niitä aiheita, niin juokse.
Et ole osoittanut sanoilla, tai teoilla, edes ilmeillä että sinua häiritsisi miehen naispuoliset kaverit, mutta hän alkaa niistä vauhkoamaan että näistä on sitten turha alkaa mustasukkaiseksi, ovat vain kavereita jne. Voit olla varma että polkee niitä kuin tulpatonta mopoa.
Kova itsekehu. Kertoilee mielellään ja laveasti miten on alallaan todella hyvä ja arvostettu. Ihan paras.
Kertoo suunnilleen ensitöikseen että hän sitten ottaa kuppia kun siltä tuntuu ja jos kiellät, niin hän vaan ottaa enempi (et ole sanonut tässä vaiheessa aiheesta mitään) mutta voi laittaa korkin kiinni koska vain haluaa. Tämä kertoo vakavasta alkoholismista, henkilö ei kykene kontrolloimaan juomistaan. Jos et halua hoivata rappioalkoholistia, niin kipitä karkuun.
Deittisi ryhtyy suhteen alussa kertomaan miten nyt hänen elämänsä järjestyy kun sai sinut. Ei järjesty. Henkilöllä on suuria ongelmia itsensä ja kenties päihteiden kanssa. Hän ei tahdo itse tehdä asialle mitään, mutta mielellään elää haavemaailmassa, missä se puoliso sitten muuttaa kaiken. Tämä deittityyppi vain vetää sinut mukaan surkeuteensa.
Tapailin pari kertaa miestä, josta tuli ensimmäisellä tapaamiskerralla jo oudot ja jännittyneet vibat. Ajattelin sen kireän käytöksen olevan jotain jännitystä vaan ja muuten hän vaikutti mukavalta ja asialliselta. Toisella ja viimeisellä tapaamiskerralla sitten vaan päätin, että ei. Mies oli todella ilmeetön eikä pystynyt yhtään rentoutumaan. Ei hymyillyt tai ollut mitenkään pilke silmäkulmassa, vaan omituisen jäykkä. Hänellä oli kaikkeen ehdoton mielipide ja kertoi vaan omista saavutuksistaan. Ei kuunnellut minun juttujani yhtään.
Kun sitten ilmoitin, ettei enää nähdä, niin haukkui minut h**raksi ja lähetteli piikikkäitä ja ivallisia viestejä, kuinka kaikki naiset ovat samanlaisia...
Tosiaan itsellekin tullut näitä heti takertuvia hulluja deittikumppaneita.
Jo kirjoitteluvaiheessa lepertelee romanttisilla puheillaan joka naiselle. Treffien jälkeen ei saisi mennä takaisin deittipalveluun. Sain jopa syytteleviä ja painostavia viestejä esim. "eikö tämä merkinnyt mitään". Joku nainen oli antanut pakit, jolloin syytellyt naista, kun antoi tuomion yhden kerran perusteella. Vielä maininnut, että hän itse heti näki naisen hänen rinnallaan kulkemassa mielessään.
Tapailuvaiheessa jatkuvasti painosti näkemään useammin, koska muuten hänen mielenkiinto ehtisi lopahtaa. Oli alusta asti mustasukkainen, kun vain sanoin jonkun mesettäneen jotain, jolloin tyypin naama venähti luulleen jonku toisen olevan kuvioissa mukana myös.
Hyvin omistushaluinen ja itsekäs tyyppi. Ei ollut edes kiinnostunut oikeasti näistä treffikumppaneistaan, koska ei tiennyt mitään heistä. Hänellä oli vain joku oma käsitys kaikista. Valehteli käyneensä sukupuolitautitesteissä, mutta myöhemmin vähitellen selvisi, ettei koskaan ollut käynyt testeissä. Eikä tämäkään hänen mielestään ollut valehtelua. Eikä varsinkaan, että olisi muka tarkoituksella antanut väärän käsityksen haluten seksiä ilman kumia. Ei ollut vuosiin ollut pitemmässä suhteessa.